
Η Ιαπωνία βαδίζει στο δρόμο της πράσινης ενέργειας, τοποθετώντας γεννήτριες στον βυθό των θαλασσών της αλλά και ‘τουρμπίνες’ στις ακτές της. Οι συγκεκριμένες γεννήτριες και τουρμπίνες θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν έναν σταθμό πυρηνικής ενέργειας, καθώς έχουν τη δυνατότητα να παράγουν ίση ποσότητα ενέργειας.
Η θάλασσα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κινητήρια δύναμη στη μηχανική, μέσω αξιοποίησης:
Σε ό,τι αφορά τις τουρμπίνες, αυτές θα έχουν μήκος 70 εκ. και θα παράγουν ηλεκτρική ενέργεια που δημιουργείται όταν τα κύματα χτυπούν επάνω τους. Στόχος είναι οι τουρμπίνες αυτές να τοποθετηθούν στις αντιπλημμυρικές εγκαταστάσεις κατά μήκος των ακτών της Ιαπωνίας, που καταλαμβάνουν το ένα τρίτο των ακτογραμμών της. Δοκιμαστική εφαρμογή του εγχειρήματος, με τουρμπίνες μικρότερης κλίμακας, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.
Σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που προέρχονται από τη ‘δύναμη’ της θάλασσας, έχουν καταφύγει και άλλες χώρες πέραν της Ιαπωνίας, όπως για παράδειγμα η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία, ο Καναδάς και η Ρωσία. Συγκεκριμένα, η πόλη Milford Haven στην Ουαλία αξιοποιεί τα κύματα που προκαλούνται λόγω έντονων ανεμοθυελλών για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Επίσης, σταθμοί παλιρροϊκής ενέργειας λειτουργούν στην Θάλασσας του Μπάρεντς στη Ρωσία, στον ποταμό La Rance της Γαλλίας και στον κόλπο Fuhdy της Νέας Σκωτίας.
Φώτο: EPA/HANDOUT UK AND IRELAND OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ