
Η εταιρεία Wärtsilä δοκίμασε με επιτυχία ένα σύστημα αυτόματης ασύρματης φόρτισης σε ένα υβριδικό παράκτιο πλοίο ferry. Πρόκειται για το πρώτο παγκοσμίως εμπορικό πλοίο ferry το οποίο λειτουργεί με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης υψηλής ισχύος για τις μπαταρίες του, και το επιτυχημένο αυτό έργο αντιπροσωπεύει μια αξιοσημείωτη πρόοδο στην εξέλιξη των φορτιζόμενων ηλεκτρικών πλοίων.
Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στο μήκους 85 μ. πλοίο με την ονομασία «MF Folgefonn», το οποίο ανήκει στη Norled, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες εκμετάλλευσης πορθμείων της Νορβηγίας.
Η ασύρματη φόρτιση εξαλείφει τη σύνδεση καλωδίου μεταξύ σκάφους και ακτής, εξασφαλίζοντας και διευκολύνοντας ασφαλείς συνδέσεις και αποσυνδέσεις. Μειώνει επίσης τη συντήρηση δεδομένου ότι δεν υπάρχει φθορά φυσικών γραμμών σύνδεσης. Το ενσωματωμένο σύστημα της Wärtsilä βασίζεται στην επαγωγική μεταφορά ισχύος και είναι ικανό να μεταφέρει περισσότερο από ένα MW ηλεκτρικής ενέργειας.
Το εν λόγω σύστημα έχει σχεδιαστεί για να διατηρεί αποτελεσματική μεταφορά ισχύος σε απόσταση 50 εκατοστών ανάμεσα στις δύο πλάκες φόρτισης που είναι ενσωματωμένες στην πλευρά του σκάφους και στην αποβάθρα. Κανένα άλλο ασύρματο σύστημα φόρτισης δεν είναι τόσο ισχυρό, ούτε μπορεί να διατηρήσει τη μεταφορά ενέργειας σε τέτοια απόσταση.
Ο κ. Ingve Sørfonn, Senior Technical Officer E&A της Wärtsilä Marine Solutions ανέφερε: «Τα τελευταία χρόνια η ασύρματη φόρτιση χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα, στα λεωφορεία και στα τρένα. Πλέον, έχουμε καταστήσει κάτι τέτοιο δυνατό και στα πλοία. Τα βασικά οφέλη για τους πελάτες είναι μέχρι και 20% περισσότερη αξιοποίηση του διαθέσιμου χρόνου φόρτισης, αυξημένη ασφάλεια λειτουργίας και μεγαλύτερη αξιοπιστία του συστήματος».
Φωτό: wartsila.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Σε συναγερμό βρίσκεται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ελέω των πρόσφατων περιορισμών στις εξαγωγές σπάνιων μεταλλευμάτων από την Κίνα, η οποία ελέγχει περίπου…
Στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας εστιάζει η Μαδρίτη, καθώς η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παράταση προγράμματος οικονομικής στήριξης για τα εγχώρια ναυπηγεία.…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οδεύουν οι παγκόσμιες ενεργειακές επενδύσεις το 2025, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα,…
Οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτοξεύτηκαν την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 5 Ιουνίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται…
Η NOV, μέσω του συστήματος APL, ανέλαβε την παράδοση ενός καινοτόμου συστήματος έγχυσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στη θάλασσα, στο πλαίσιο του πρωτοποριακού έργου…
Στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Nor-Shipping 2025 παρουσιάστηκε από την Jotun το HPS 2.0, ένα προηγμένο σύστημα, που βοηθά τα πλοία να κινούνται πιο αποδοτικά,…
Η Λέσχη Επαγγελματιών & Επιστημόνων Πειραιά (ΛΕΕΠ), με την υποστήριξη του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛΙΝΤ), διοργανώνει την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025 ημερίδα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ