
Η Ολλανδία αποτελεί μία από τις χώρες της Ευρώπης που έχει επενδύσει σημαντικά για την προώθηση της χρήσης του LNG στους λιμένες της, κυρίως στο λιμάνι του Ρότερνταμ, στο οποίο προσέγγισε τον περασμένο Σεπτέμβριο για πρώτη φορά πλοίο που καταναλώνει μόνο καύσιμο LNG.
Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής αειφορίας που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια και στον τομέα της ναυτιλίας, πολλές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η Volkswagen, στοχεύουν να εξάγουν τα προϊόντα τους χρησιμοποιώντας μόνο πλοία που καταναλώνουν LNG.
Συγκεκριμένα, η Volkswagen από το 2019 θα εξάγει αυτοκίνητα από την Ευρώπη προς τη Βόρεια Αμερική χρησιμοποιώντας μόνο πλοία που καταναλώνουν LNG. Πέραν όμως από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και αρκετές εταιρείες κρουαζιέρας επιδιώκουν τη ναυπήγηση πλοίων που καταναλώνουν καύσιμο LNG.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Carnival Corporation, η οποία έχει προγραμματίσει να ναυπηγήσει εφτά κρουαζιερόπλοια που θα καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο. Το γεγονός αυτό έχει ωθήσει το λιμάνι του Ρότερνταμ να προσβλέπει στην ανάδειξή του ως έναν από τους πιο σημαντικούς κόμβους της Ευρώπης για την τροφοδότηση εμπορικών και επιβατηγών πλοίων με καύσιμο LNG.
Ο τερματικός σταθμός προμήθειας LNG του Ρότερνταμ θα υποδέχεται φορτία LNG, θα τα αποθηκεύει και θα προμηθεύει τα πλοία που θα προσεγγίζουν το λιμάνι. Συγχρόνως θα παρέχει LNG στο εθνικό δίκτυο της Ολλανδίας για την κάλυψη των αναγκών της χώρας. Την ίδια χρονική στιγμή η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ σε συνεργασία με την Εθνική Πλατφόρμα LNG της Ολλανδίας εστιάζουν στην χρήση Bio- LNG, ενός καθαρότερου καυσίμου από το συμβατικό LNG που θα χρησιμοποιείται στον τομέα των μεταφορών του λιμανιού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η εισαγωγή λειτουργιών τηλεχειρισμού (Remote Control Functions) σε μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης πετρελαίου (FPSO) αποτελεί μια από τις πλέον καινοτόμες κατευθύνσεις ψηφιακού εκσυγχρονισμού…

Μια από τις πιο κρίσιμες διπλωματικές συναντήσεις των τελευταίων μηνών για το Ουκρανικό θα πραγματοποιηθεί σήμερα το απόγευμα στο Λονδίνο παρουσία του προέδρου της…

Μια πρωτοφανή καθίζηση στις εμπορικές ροές αγροτικών προϊόντων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποκαλύπτουν τα δεδομένα της AXSMarine, καταγράφοντας ιστορικό χαμηλό δεκαετίας. Ειδικότερα, για το…

Σε δίωξη κατά οκτώ ναυτιλιακών εταιρειών προέβη η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Επιτροπή) της Νότιας Αφρικής. Οι οκτώ εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι οι: Maersk South Africa…

Η πρόσφατη επιχειρησιακή επιτυχία της World Fuel Services, μέλους του ομίλου World Kinect, αναδεικνύει πώς οι προηγμένες τεχνολογίες βιοκαυσίμων μπορούν να μεταμορφώσουν το ενεργειακό…

Οι παραγγελίες bulk carriers το 2025 διαφαίνονται λιγοστές καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της. Σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO, το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025…

Ανεξάρτητα από τον κατευνασμό των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, η επιστροφή στην –προ δύο ετών– κανονικότητα στη Διώρυγα του Σουέζ δεν είναι υλοποιήσιμη εντός…

Μια στρατηγική σύμπραξη, που φιλοδοξεί να θέσει σε νέες βάσεις το μέλλον της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας, προωθεί ο νοτιοκορεατικός κολοσσός HD Hyundai, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ