
Μικρή άνοδο στον κύκλο εργασιών της και εμφάνιση ζημιών για το 2016 για τη Stealthgas Inc., συμφερόντων κ. Χάρη Βαφειά, η οποία ανακοίνωσε τα ετήσια και τριμηνιαία οικονομικά της αποτελέσματα.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2016 ανήλθε σε $144,1 εκατ. αυξημένος κατά 2% σε σχέση με το 2015 ($141,3 εκατ.), ενώ στα στοιχεία του 4ου τριμήνου τα έσοδα έφτασαν τα $36,5 εκατ. ($34,9 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015). Η εταιρεία εμφάνισε ζημίες $7,8 εκατ. για το 2016 έναντι κερδών $2,6 εκατ. το 2015, εξαιτίας κυρίως υψηλότερου λειτουργικού κόστους και αποσβέσεων αλλά και υψηλότερου κόστους εξυπηρέτησης των δανειακών υποχρεώσεων της.
Η ρευστότητα της εταιρείας αγγίζει τα $65 εκατ. Το ποσοστό χρήσης του στόλου ανήλθε στο 91,1% για το 2016, ενώ οι ημέρες αργίας μειώθηκαν σημαντικά κατά 54,6% στο 4ο τρίμηνο, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Για το 2017, ήδη τα πλοία είναι χρονοναυλωμένα σε ποσοστό 73%, με αναμενόμενα έσοδα περίπου $200 εκατ. Το Δεκέμβριο η εταιρεία πούλησε το παλαιότερο πλοίο της, το Gas Ice (κατασκευής 1991).
Ο κ. Michael Jolliffe, Πρόεδρος του Δ.Σ. της StealthGas, σχολίασε ότι «το 2016 υπήρξε ιδιαίτερα προκλητικό για τα LPG, καθώς στο μεγαλύτερο διάστημα κυριάρχησαν οι χαμηλές τιμές των ναύλων και η περιορισμένη ζήτηση, ιδίως κατά τους θερινούς μήνες. Ωστόσο, κατά το τελευταίο τρίμηνο, παρατηρήσαμε μια οριακή αύξηση στους ναύλους και μια απότομη αύξηση της ζήτησης. Αναγνωρίζουμε ότι είναι πολύ νωρίς να κρίνουμε αν αυτή η τάση οφείλεται στην εποχικότητα ή σηματοδοτεί βελτίωση της κατάστασης της αγοράς […]».
Εξάλλου, και ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Χάρης Βαφειάς, έχει δηλώσει την αισιοδοξία του ότι το 2017 θα είναι μία καλύτερη χρονιά για τα LNG και τα LPG. Σε συνέντευξη που παραχώρησε πρόσφατα στα Ν.Χ. είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ότι «πιστεύω πως όντως θα είναι μια καλή χρονιά για τα LNG. Ήδη έχουμε δει μια σταδιακή αύξηση των ναύλων αυτών των πλοίων, ενώ τα νεότευκτα μειώνονται. Σε συνδυασμό με την υψηλότερη τιμή πετρελαίου αλλά και την έμφαση των χωρών σε πιο καθαρά είδη ενέργειας, το μέλλον διαγράφεται λαμπρό για το αέριο».
Η StealthGas διαχειρίζεται στόλο 49 πλοίων LPG με συνολική χωρητικότητα 246χιλ. κυβικά μέτρα, 3 τάνκερ MR και 1 Aframax συνολικής χωρητικότητας 255 χιλ. dwt. Το βιβλίο παραδόσεων της εταιρείας αριθμεί 4 πλοία.
Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων η τιμή της μετοχής σημείωσε άνοδο πάνω από 2% στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ενώ από την αρχή του έτους τα κέρδη της μετοχής φτάνουν σχεδόν το 20%. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας φτάνει τα $167 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ