
Μικρή άνοδο στον κύκλο εργασιών της και εμφάνιση ζημιών για το 2016 για τη Stealthgas Inc., συμφερόντων κ. Χάρη Βαφειά, η οποία ανακοίνωσε τα ετήσια και τριμηνιαία οικονομικά της αποτελέσματα.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2016 ανήλθε σε $144,1 εκατ. αυξημένος κατά 2% σε σχέση με το 2015 ($141,3 εκατ.), ενώ στα στοιχεία του 4ου τριμήνου τα έσοδα έφτασαν τα $36,5 εκατ. ($34,9 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015). Η εταιρεία εμφάνισε ζημίες $7,8 εκατ. για το 2016 έναντι κερδών $2,6 εκατ. το 2015, εξαιτίας κυρίως υψηλότερου λειτουργικού κόστους και αποσβέσεων αλλά και υψηλότερου κόστους εξυπηρέτησης των δανειακών υποχρεώσεων της.
Η ρευστότητα της εταιρείας αγγίζει τα $65 εκατ. Το ποσοστό χρήσης του στόλου ανήλθε στο 91,1% για το 2016, ενώ οι ημέρες αργίας μειώθηκαν σημαντικά κατά 54,6% στο 4ο τρίμηνο, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Για το 2017, ήδη τα πλοία είναι χρονοναυλωμένα σε ποσοστό 73%, με αναμενόμενα έσοδα περίπου $200 εκατ. Το Δεκέμβριο η εταιρεία πούλησε το παλαιότερο πλοίο της, το Gas Ice (κατασκευής 1991).
Ο κ. Michael Jolliffe, Πρόεδρος του Δ.Σ. της StealthGas, σχολίασε ότι «το 2016 υπήρξε ιδιαίτερα προκλητικό για τα LPG, καθώς στο μεγαλύτερο διάστημα κυριάρχησαν οι χαμηλές τιμές των ναύλων και η περιορισμένη ζήτηση, ιδίως κατά τους θερινούς μήνες. Ωστόσο, κατά το τελευταίο τρίμηνο, παρατηρήσαμε μια οριακή αύξηση στους ναύλους και μια απότομη αύξηση της ζήτησης. Αναγνωρίζουμε ότι είναι πολύ νωρίς να κρίνουμε αν αυτή η τάση οφείλεται στην εποχικότητα ή σηματοδοτεί βελτίωση της κατάστασης της αγοράς […]».
Εξάλλου, και ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Χάρης Βαφειάς, έχει δηλώσει την αισιοδοξία του ότι το 2017 θα είναι μία καλύτερη χρονιά για τα LNG και τα LPG. Σε συνέντευξη που παραχώρησε πρόσφατα στα Ν.Χ. είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ότι «πιστεύω πως όντως θα είναι μια καλή χρονιά για τα LNG. Ήδη έχουμε δει μια σταδιακή αύξηση των ναύλων αυτών των πλοίων, ενώ τα νεότευκτα μειώνονται. Σε συνδυασμό με την υψηλότερη τιμή πετρελαίου αλλά και την έμφαση των χωρών σε πιο καθαρά είδη ενέργειας, το μέλλον διαγράφεται λαμπρό για το αέριο».
Η StealthGas διαχειρίζεται στόλο 49 πλοίων LPG με συνολική χωρητικότητα 246χιλ. κυβικά μέτρα, 3 τάνκερ MR και 1 Aframax συνολικής χωρητικότητας 255 χιλ. dwt. Το βιβλίο παραδόσεων της εταιρείας αριθμεί 4 πλοία.
Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων η τιμή της μετοχής σημείωσε άνοδο πάνω από 2% στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ενώ από την αρχή του έτους τα κέρδη της μετοχής φτάνουν σχεδόν το 20%. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας φτάνει τα $167 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ