
Σύμφωνα με τον Μοχάμεντ Μπαρκίντο, τον γενικό γραμματέα του ΟΠΕΚ, το 2040 η ζήτηση για πετρέλαιο εκτιμάται ότι θα έχει αυξηθεί σημαντικά και θα έχει αγγίξει τα 109 εκατ. βαρέλια σε ημερήσια βάση, από τα 93 εκατ. βαρέλια την ημέρα που είχε καταγραφεί το 2015.
Αυτή η αυξημένη ζήτηση θα οδηγήσει, όπως είναι αναμενόμενο, και σε ανάγκη σημαντικής αύξησης των επενδύσεων σε υποδομές και εγκαταστάσεις άντλησης, παραγωγής και μεταφοράς πετρελαίου, το κόστος των οποίων υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα σχεδόν 10 τρις δολάρια ΗΠΑ έως και το 2040, ενώ για τις αντίστοιχες υποδομές και εγκαταστάσεις του φυσικού αερίου θα χρειαστούν περίπου 6 τρις δολάρια ΗΠΑ.
Στην ομιλία του, η οποία δόθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης 2016 Abu Dhabi International Petroleum Exhibition and Conference, ο Μοχάμεντ Μπαρκίντο τόνισε ότι το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο θα εξακολουθήσουν να συμμετέχουν σε ποσοστό έως και 53% στο παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα έως και το 2040.
Από την άλλη, βέβαια, επισήμανε με έμφαση ότι η βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου χρειάζεται άμεσες και σημαντικές επενδύσεις με στόχο να αντιστραφεί η σημερινή εικόνα της -επί τρία συναπτά έτη- μείωσης των επενδύσεων στον τομέα της εξόρυξης και παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου. Και αυτό γιατί σε διαφορετική περίπτωση -σημείωσε ο γενικός γραμματέας του ΟΠΕΚ- υπάρχει κίνδυνος μίας προβληματικής τροφοδοσίας των διεθνών αγορών με πετρέλαιο και αέριο και κατά συνέπεια μίας μη ικανοποιητικής κάλυψης των αυξανόμενων ενεργειακών τους αναγκών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/WALLACE WOON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ