
Ο Ιαπωνικός νηογνώμονας (NK) έχει αρχίσει δοκιμές για το «Σύστημα Ηλεκτρονικής πιστοποίησης», το πρώτο ολοκληρωμένο σύστημα παγκοσμίως το οποίο θα μπορεί να παρέχει πιστοποιητικά κατάταξης σε κλάση των πλοίων αλλά και τα υποχρεωτικά πιστοποιητικά που εκδίδονται για λογαριασμό των κρατών σημαίας, σε ηλεκτρονική μορφή.
Η χρήση των ηλεκτρονικών πιστοποιητικών σύμφωνα πάντα με τον Ιαπωνικό νηογνώμονα θα επιφέρει σημαντικά οφέλη για τις ναυτιλιακές εταιρείες με τη μείωση του κόστους στη μέχρι τώρα χρήση των εντύπων των κρατών σημαίας αλλά και τη διαχείρισή τους επί του πλοίου.
Το πιλοτικό πρόγραμμα του Ιαπωνικού Νηογνώμονα υλοποιείται σε πλοία που φέρουν σημαία Λιβερίας για λογαριασμό της οποίας έχουν εκδοθεί ηλεκτρονικά πιστοποιητικά σύμφωνα με τις οδηγίες του ΙΜΟ (FAL. 5/Circ.39/rev 2) τον περασμένο Απρίλιο. Οι δοκιμές αφορούν στην λήψη δεδομένων από τα πλοία και κυρίως στην επιβεβαίωση της γνησιότητας των δεδομένων. Η επιτυχία των δοκιμών αυτών θα αποτελέσει την απαρχή για την ανάπτυξη ενός συστήματος για την ολοκληρωμένη παροχή ηλεκτρονικών πιστοποιητικών κατάταξης σε κλάση αλλά και των πιστοποιητικών που απορρέουν από τις διεθνείς συμβάσεις.
Η αποτελεσματικότητα του συστήματος θα αποδειχθεί από την επιβεβαίωση της γνησιότητας του εκδίδοντος το πιστοποιητικό αλλά και από την επάρκεια αποδεικτικών αυτής της γνησιότητας από τον πιστοποιούμενο κατά τη διάρκεια των επιθεωρήσεων από τους διάφορους φορείς όπως port state control, vetting surveys, που αποτελούν τους τρίτους κατά περίπτωση φορείς.
Ενδεχομένως, η επέκταση της χρήσης ηλεκτρονικών συστημάτων πιστοποίησης και για τα πιστοποιητικά που εκδίδονται απευθείας από το κράτος σημαίας αλλά και τα πιστοποιητικά από τα port state control (tank vessel examination letter issued by U.S Coast Guard), θα είχε πολλαπλά οφέλη για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η ναυτιλία στην περίοδο κρίσης που διανύει μάλλον είναι έτοιμη να υποδεχθεί τις παραπάνω εξελίξεις, εφ’ όσον αποδειχθεί η αποτελεσματικότητα τους, σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της. Είναι μία εξέλιξη η οποία θα μειώσει το φόρτο εργασίας στο πλοίο, τις γραφειοκρατικές διαδικασίες αλλά και το λειτουργικό κόστος των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με μια απόλυτα συντονισμένη επιχείρηση, οι ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων πραγματοποίησαν έφοδο στα γνωστά ημερόπλοια της Σαντορίνης, που πραγματοποιούν τις ημερήσιες κρουαζιέρες…
Στους ρυθμούς των ΗΠΑ και της Κίνας προσδοκά να εισέλθει και η Νότια Κορέα αναφορικά με την ανάπτυξη μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης. Σύμφωνα με διεθνή…
Επαναλειτουργούν οι υπηρεσίες εκφόρτωσης και αεριοποίησης στον Τερματικό Σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ/LNG) της Αλεξανδρούπολης, όπως ανακοίνωσε, σήμερα, η Gastrade. «Οι υπηρεσίες αυτές θα…
Η εισαγγελία της Φινλανδίας άσκησε δίωξη κατά τριών ναυτικών του τάνκερ Eagle S, ανάμεσά τους και του πλοιάρχου, που κατηγορούνται ότι συμμετείχαν στο σαμποτάζ…
Τις βραδινές ώρες χθες, Κυριακή 10 Αυγούστου, ενημερώθηκαν οι Λιμενικές Αρχές της Πάρου, της Νάξου, της Μυκόνου, της Σύρου και της Τήνου από το…
Οι εκλογές για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Ναυτιλιακής Ένωσης Άνδρου ολοκληρώθηκαν επιτυχώς στις 9 Αυγούστου για τη νέα διετή θητεία, 2025–2027. Το νέο…
Σε υψηλά άνω των δύο ετών κινήθηκαν οι παγκόσμιες τιμές των προϊόντων διατροφής τον Ιούλιο, σύμφωνα με δεδομένα από τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας…
Αύξηση κατέγραψαν οι διά θαλάσσης εισαγωγές θερμικού άνθρακα της Ασίας τον Ιούλιο, με οδηγό ορισμένες αναπτυγμένες χώρες και όχι τις «συνήθεις υπόπτους» Ινδία και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ