
Συμφωνία εξαγοράς του 2ου μεγαλύτερου διυλιστηρίου της Ινδίας (Vadinar) που ανήκει στην ινδική Essar Oil Ltd. από τον ρωσικό πετρελαϊκό κολοσσό Rosneft PJSC, ανακοινώθηκε προ ημερών. Η συμφωνία, το τίμημα της οποίας ανέρχεται στα $12,9 δις, προβλέπεται να μειώσει σημαντικά την αποστολή φορτίων μαύρου χρυσού από τις εταιρείες του Περσικού Κόλπου στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη πετρελαιαγορά της Ινδίας.
Η προσφορά ρωσικών εταιρειών με επικεφαλής την Rosneft PJSC επιβλήθηκε άλλων προσφορών από τη Σαουδική Αραβία και το Ιράν. Η μεγαλύτερη ρωσική εταιρεία παραγωγής πετρελαίου επιθυμεί να διασφαλίσει την απρόσκοπτη παραγωγή μαύρου χρυσού, ώστε παράλληλα με τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις της στη Βενεζουέλα να υπερκεράσει τις χώρες του Κόλπου οι οποίες αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα των εισαγωγών της Ινδίας σε αργό πετρέλαιο.
Η Rosneft προσβλέπει στην αγορά των 1,3 δις. κατοίκων της Ινδίας, η οποία εισάγει πάνω από το 80% των αναγκών της σε πετρέλαιο και που προβλέπεται να αναδειχθεί στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη χώρα κατανάλωσης μαύρου χρυσού ως το 2040. Η συμφωνία προβλέπει επιπλέον τη διαχείριση περίπου 2.700 πρατηρίων βενζίνης της Essar Oil, κίνηση που επεδίωκαν και άλλες πετρελαϊκές εταιρείες όπως η ολλανδική Shell και η βρετανική BP, δεδομένου ότι οι πωλήσεις της Essar απευθύνονται κυρίως στην εγχώρια αγορά.
Η Rosneft μέσα από τη συμφωνία διαβλέπει προοπτικές ανάπτυξής της γενικότερα στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας (Ινδονησία, Βιετνάμ, Φιλιππίνες) αλλά και του Ειρηνικού (Αυστραλία). Αναλυτές επισημαίνουν ότι η κίνηση της Rosneft έρχεται ως απάντηση στις αντίστοιχες κινήσεις εταιρειών της Σαουδικής Αραβίας να μπουν στην ευρωπαϊκή αγορά, η οποία κυριαρχείται από το ρωσικό πετρέλαιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δυο υποψήφιοι της δεξιάς θα αναμετρηθούν στον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών στη Βολιβία, τη 19η Οκτωβρίου, αφού αναδείχθηκαν κυρίαρχοι στον πρώτο, ο οποίος…
Διασώστες προσπαθούν να βρουν περισσότερους από 40 ανθρώπους, η τύχη των οποίων αγνοείται έπειτα από ναυάγιο πλοίου που σημειώθηκε σε ποταμό της βορειοδυτικής Νιγηρίας,…
Η Βραζιλία προσελκύει το ενδιαφέρον εταιρειών του κλάδου της ναυπηγικής, και πιο συγκεκριμένα της εταιρείας Hanwha Ocean, με έδρα τη Νότια Κορέα. Κατόπιν συζητήσεων…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να αποδεχτεί ότι η γεωπολιτική αστάθεια είναι η νόρμα στην οποία επιχειρεί πλέον. Το παραπάνω σημειώνει ο Thomas Nordberg, Managing…
Μια στρατηγική συνεργασία ανάμεσα στη Seaspan Energy και την Anew Climate ανοίγει τον δρόμο για την εμπορική διάθεση ανανεώσιμου υγροποιημένου φυσικού αερίου (R-LNG) σε…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, COSCO, έχει εδραιώσει τη θέση του ως βασικότερος «παίκτης» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και…
H ινδική κυβέρνηση ακύρωσε δύο διαγωνιστικές διαδικασίες για projects υπεράκτιας αιολικής ενέργειας ισχύος 4.500 MW. Συγκεκριμένα, η κρατική Solar Energy Corporation of India (SECI)…
Τα έργα για την οικοδόμηση της γέφυρας που θα ενώσει το νησί της Σικελίας με την Καλαβρία, δηλαδή με την ιταλική χερσόνησο, πρόκειται να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ