
Σταθεροποιητικές τάσεις στη ναυλαγορά του χύδην ξηρού φορτίου, με εξαίρεση τα capes, και στάση αναμονής στην αγορά του χύδην υγρού δείχνουν τα στοιχεία της Alibra Shipping Ltd, με βάση την τακτική έκθεση της εταιρείας για την πορεία της ναυλαγοράς.
Στα χύδην ξηρά φορτία οι ναύλοι στα Panamax παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα ιδιαίτερα στην περιοχή του Ειρηνικού με τους ναύλους να κυμαίνονται στα $6.200 ανά ημέρα για συμβόλαια έξι μηνών. Τα Supramax και τα Handy είναι αντιμέτωπα με χαμηλή προσφορά φορτίων και ναύλων παρά το γεγονός ότι οι σχετικοί δείκτες της αγοράς διατηρούν αισιοδοξία στις συγκεκριμένες κατηγορίες φορτηγών πλοίων. Στον αντίποδα τα Capes ωφελήθηκαν από ένα μίνι ράλυ τιμών καθώς οι κύριοι ιδιοκτήτες σιδηρομεταλλευμάτων, BHP και Rio Tinto, βελτίωσαν τις εξαγωγές τους στην Κίνα. Αποτέλεσμα, οι ναύλοι να κυμαίνονται στην περιοχή των $9.000 ανά ημέρα για διετής ναυλώσεις.
Στην αγορά των χύδην ξηρών φορτίων, όλοι αναμένουν τη συνάντηση του ΟΠΕΚ τον Σεπτέμβριο, στην οποία εκτιμάται ότι θα αποφασιστεί το πάγωμα της παραγωγής το οποίο θα συμβάλλει θετικά στην ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. To Brent διαπραγματεύεται πέριξ των $48 λίγο κάτω από την ανώτατη τιμή των $50 που είχε επιτευχθεί τον Αύγουστο. Στην spot αγορά ο μέσος ναύλος έχει φτάσει στα χαμηλότερα επίπεδα ιδιαίτερα για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια. Στις χρονοναυλώσεις όλες οι κατηγορίες πλοίων υπέστησαν μειώσεις στους ναύλους, με την ετήσια χρονοναύλωση ενός VLCC να κυμαίνεται στα $30.000 την ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο από τις πιο αγαπημένες και θαυμαστές προσωπικότητες της σύγχρονης ελληνικής ναυτιλίας εντάχθηκαν στο Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας. Η Αθηνά Μαρτίνου (1927-2024) και ο…
Την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, βράβευσε το πλήρωμα της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ), που κατέκτησε…
Παρότι το μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας παραμένει θολό, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου σκαρφαλώνει εντός του 2025. Ειδικότερα, όπως αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS,…
Εντυπωσιακή πορεία διαγράφουν φέτος τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα οποία βρίσκονται μια «ανάσα» από το ιστορικό ορόσημο των $146 δισ. σε εκκρεμείς…
Εν μέσω αυξανόμενης αβεβαιότητας γύρω από τις εμπορικές πολιτικές των κρατών, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις…
Στα ιαπωνικά ναυπηγεία στρέφεται η Meadway Bulkers, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Δελαπόρτα, για την επέκταση του στόλου της. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…
Σε μια εποχή προσπάθειας μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία, η Asyad Group εισάγει έναν νέο παίκτη στο προσκήνιο της αποανθρακοποίησης, το «Sohar…
H Merit France του Γάλλου δισεκατομμυριούχου Rodolphe Saadé απέκτησε μερίδιο 20% στη γαλλική αλυσίδα κινηματογράφων Pathé έναντι άγνωστου ποσού, ανακοίνωσε τη Δευτέρα 12 Μαΐου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ