
Σταθεροποιητικές τάσεις στη ναυλαγορά του χύδην ξηρού φορτίου, με εξαίρεση τα capes, και στάση αναμονής στην αγορά του χύδην υγρού δείχνουν τα στοιχεία της Alibra Shipping Ltd, με βάση την τακτική έκθεση της εταιρείας για την πορεία της ναυλαγοράς.
Στα χύδην ξηρά φορτία οι ναύλοι στα Panamax παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα ιδιαίτερα στην περιοχή του Ειρηνικού με τους ναύλους να κυμαίνονται στα $6.200 ανά ημέρα για συμβόλαια έξι μηνών. Τα Supramax και τα Handy είναι αντιμέτωπα με χαμηλή προσφορά φορτίων και ναύλων παρά το γεγονός ότι οι σχετικοί δείκτες της αγοράς διατηρούν αισιοδοξία στις συγκεκριμένες κατηγορίες φορτηγών πλοίων. Στον αντίποδα τα Capes ωφελήθηκαν από ένα μίνι ράλυ τιμών καθώς οι κύριοι ιδιοκτήτες σιδηρομεταλλευμάτων, BHP και Rio Tinto, βελτίωσαν τις εξαγωγές τους στην Κίνα. Αποτέλεσμα, οι ναύλοι να κυμαίνονται στην περιοχή των $9.000 ανά ημέρα για διετής ναυλώσεις.
Στην αγορά των χύδην ξηρών φορτίων, όλοι αναμένουν τη συνάντηση του ΟΠΕΚ τον Σεπτέμβριο, στην οποία εκτιμάται ότι θα αποφασιστεί το πάγωμα της παραγωγής το οποίο θα συμβάλλει θετικά στην ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. To Brent διαπραγματεύεται πέριξ των $48 λίγο κάτω από την ανώτατη τιμή των $50 που είχε επιτευχθεί τον Αύγουστο. Στην spot αγορά ο μέσος ναύλος έχει φτάσει στα χαμηλότερα επίπεδα ιδιαίτερα για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια. Στις χρονοναυλώσεις όλες οι κατηγορίες πλοίων υπέστησαν μειώσεις στους ναύλους, με την ετήσια χρονοναύλωση ενός VLCC να κυμαίνεται στα $30.000 την ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Η Ελλάδα, μέσα από στοχευμένες και συντονισμένες προσπάθειες των τελευταίων ετών, έχει καταστεί μείζων ενεργειακός κόμβος, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εθνική και ευρωπαϊκή ενεργειακή διαφοροποίηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ