
Δεκατέσσερις εταιρείες έχουν ήδη εκφράσει την επιθυμία τους να εγκατασταθούν στη νέα «ελεύθερη» λιμενική ζώνη που θα δημιουργηθεί στη χερσόνησο της Καμτσάτκα της Ανατολικής Σιβηρίας σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές στη Μόσχα.
Ο αναπληρωτής πρωθυπουργός και πληρεξούσιος για την Άπω Ανατολή, Yuri Trutnev δήλωσε πριν λίγες ημέρες, στο πρακτορείο TASS ότι υπάρχει σταδιακώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για το νέο κόμβο εμπορίου, μεταφορών και Logistics που δημιουργείται στην κάποτε λησμονημένη και δυσπρόσιτη περιοχή της Ρωσίας.
Το μεγάλο στοίχημα του Κρεμλίνου είναι να δημιουργηθεί μια νέα οικονομική ζώνη με έμφαση στους τομείς της βιομηχανίας, της ενέργειας, των υπηρεσιών, του εμπορίου, της αποθήκευσης και των μεταφορών η οποία θα ανταγωνίζεται το Χόνγκ Κόνγκ και τη Σιγκαπούρη.
Οι επιχειρήσεις αλλά και οι κάτοικοι της περιοχής θα έχουν σημαντικά προνόμια και φορολογικές ελαφρύνσεις συμπεριλαμβανομένων των χαμηλότερων συντελεστών φόρου εισοδήματος και απαλλαγή από φόρο ακίνητης περιουσίας και από άλλες φορολογίες που αφορούν τα νομικά πρόσωπα και το διεθνές κεφάλαιό τους.
Η ελεύθερης τελωνειακή ζώνη της περιοχής αποτελεί σημαντικό κίνητρο για τη μετεγκατάσταση σημαντικών πολυεθνικών εταιρειών κυρίως από την Κίνα και τη ΝΑ Ασία.
***
Με περίπου 370.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα η Καμτσάτκα είναι η μεγαλύτερη χερσόνησος της Ανατολικής Ασίας και βρίσκεται ανάμεσα στη θάλασσα του Μπιερινγκ στο Βόρειο Ειρηνικό Ωκεανό στα ανατολικά και τη Θάλασσα του Okhotsk στα δυτικά. Εκτείνεται από την ανατολική Σιβηρία προς τα νότια, και τη συνέχιση τους προς την κατεύθυνση της Ιαπωνίας, την αλυσίδα των νησιών Kuril. Η κύρια πόλη της Καμτσάτκα, Petropavlovsky-Kamchatsky, βρίσκεται στην Avacha Bay, το οποίο είναι ένα από τα μεγαλύτερα φυσικά λιμάνια του κόσμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Σε συναγερμό βρίσκεται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ελέω των πρόσφατων περιορισμών στις εξαγωγές σπάνιων μεταλλευμάτων από την Κίνα, η οποία ελέγχει περίπου…
Στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας εστιάζει η Μαδρίτη, καθώς η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παράταση προγράμματος οικονομικής στήριξης για τα εγχώρια ναυπηγεία.…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οδεύουν οι παγκόσμιες ενεργειακές επενδύσεις το 2025, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα,…
Οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτοξεύτηκαν την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 5 Ιουνίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται…
Η NOV, μέσω του συστήματος APL, ανέλαβε την παράδοση ενός καινοτόμου συστήματος έγχυσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στη θάλασσα, στο πλαίσιο του πρωτοποριακού έργου…
Στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Nor-Shipping 2025 παρουσιάστηκε από την Jotun το HPS 2.0, ένα προηγμένο σύστημα, που βοηθά τα πλοία να κινούνται πιο αποδοτικά,…
Η Λέσχη Επαγγελματιών & Επιστημόνων Πειραιά (ΛΕΕΠ), με την υποστήριξη του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛΙΝΤ), διοργανώνει την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025 ημερίδα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ