
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε την διάθεση ενός χρηματικού ποσού της τάξης των € 187.500.000 για την κατασκευή ενός αγωγού φυσικού αερίου, που φέρει την ονομασία «Balticconnector», και οποίος θα συνδέει την Φινλανδία και την Εσθονία.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανακοινώθηκε και επισήμως την περασμένη Τετάρτη στις Βρυξέλλες, ενώ ο Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για την Δράση για το Κλίμα και την Ενέργεια κ. Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε δήλωσε ότι ο αγωγός, που είναι και ο πρώτος που θα κατασκευαστεί μεταξύ των δύο χωρών της Βαλτικής, θα συμβάλλει αποφασιστικά στην τροφοδοσία με φυσικό αέριο ολόκληρης της περιοχής της Βαλτικής Θάλασσας, με όρους ασφάλειας κα αξιοπιστίας.
Ο Επίτροπος επισήμανε ότι μετά την ομόφωνη απόφαση που ελήφθη το περασμένο φθινόπωρο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις κυβερνήσεις της Πολωνίας, της Λιθουανίας, της Λετονίας και της Εσθονίας για να προχωρήσει απρόσκοπτα ο σχεδιασμός του αγωγού που θα συνδέει Πολωνία και Λιθουανία (Gas Interconnector Poland-Lithuania – GIPL), πλέον η ΕΕ προχωρά στο επόμενο στάδιο, αυτό της χρηματοδότησης κατασκευής ενός ακόμα αγωγού, που θα «τερματίσει την ενεργειακή απομόνωση της βορειο-ανατολικής Ευρώπης και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της περιφερειακής αγοράς ενέργειας της Βαλτικής».
Συγκεκριμένα, όταν ολοκληρωθεί, η διασύνδεση θα τερματιστεί η εξάρτηση της Φινλανδίας από ένα και μόνο προμηθευτή φυσικού αερίου -τη Ρωσία- ενισχύοντας την ασφάλεια του εφοδιασμού στην περιοχή της Ανατολικής Βαλτικής Θάλασσας.
Επιπλέον, με τη διασύνδεση Εσθονίας-Λετονίας θα καταστεί δυνατή η καλύτερη πρόσβαση στην αποθήκευση στη Λετονία, η διασφάλιση πιο διαφοροποιημένου δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου στην περιοχή της Βαλτικής Θάλασσας και θα υποστηριχθεί παράλληλα και το ίδιο το έργο της διασύνδεσης Εσθονίας-Φινλανδίας.
Να σημειωθεί, ότι ο νέος αγωγός «Balticconnector» μήκους 144 χιλιομέτρων, συμπεριλαμβανομένου ενός υποθαλάσσιου τμήματος 80 χλμ., αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2019, όταν θα έχει ολοκληρωθεί και ο αγωγός GIPL, οπότε και θα μπορέσουν να διασυνδεθούν.
Φωτό: flickr.com/Think Defence
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η γερμανική εταιρεία logistics HHLA ανακοίνωσε πρόσφατα την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στον τερματικό σταθμό Eurobridge, που βρίσκεται στο Batiovo της δυτικής Ουκρανίας. Η…
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ αποφάσισε νωρίτερα να μειώσει τα τρία βασικά επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσης. Ειδικότερα, η απόφασή του να μειώσει το…
Αμετάβλητες σχεδόν παρέμειναν οι εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας τον Μάιο, παρά την κατακόρυφη πτώση των αποστολών προς τις Ηνωμένες Πολιτείες. Σύμφωνα με στοιχεία της…
Σε συμφωνία-ορόσημο για το μέλλον της βιομηχανίας ανακύκλωσης πλοίων προχώρησε η Höegh Autoliners. Η συμφωνία με τη Nordic Circles, αξίας $128 εκατ., περιλαμβάνει την…
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του νορβηγικού νηογνώμονα (DNV), ο αριθμός των θαλάσσιων ατυχημάτων κατέγραψε αύξηση 42% την περίοδο 2018-2024, την ίδια στιγμή που…
Ένα σημαντικό ορόσημο αποανθρακοποίησης κατέγραψε πρόσφατα ο λιμένας του Άμστερνταμ, εγκαινιάζοντας τις νέες υποδομές ηλεκτροδότησης ελλιμενισμένων πλοίων. Συγκεκριμένα, την τρέχουσα εβδομάδα εκκίνησε η παροχή…
Πραγματοποιήθηκε την, Τετάρτη 4 Ιουνίου, η τελετή καθέλκυσης της Φρεγάτας «ΦΟΡΜΙΩΝ» στις εγκαταστάσεις της Naval Group, στη Λοριάν (Lorient) της Γαλλίας. Στην τελετή παρέστη…
Νέα εποχή «ξημέρωσε» για την γερμανική κατασκευαστική εταιρεία MAN Energy Solutions, καθώς μετονομάστηκε σε «Everllence». Ο CEO της εταιρείας Uwe Lauber , αποκάλυψε τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ