
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε την διάθεση ενός χρηματικού ποσού της τάξης των € 187.500.000 για την κατασκευή ενός αγωγού φυσικού αερίου, που φέρει την ονομασία «Balticconnector», και οποίος θα συνδέει την Φινλανδία και την Εσθονία.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανακοινώθηκε και επισήμως την περασμένη Τετάρτη στις Βρυξέλλες, ενώ ο Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για την Δράση για το Κλίμα και την Ενέργεια κ. Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε δήλωσε ότι ο αγωγός, που είναι και ο πρώτος που θα κατασκευαστεί μεταξύ των δύο χωρών της Βαλτικής, θα συμβάλλει αποφασιστικά στην τροφοδοσία με φυσικό αέριο ολόκληρης της περιοχής της Βαλτικής Θάλασσας, με όρους ασφάλειας κα αξιοπιστίας.
Ο Επίτροπος επισήμανε ότι μετά την ομόφωνη απόφαση που ελήφθη το περασμένο φθινόπωρο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις κυβερνήσεις της Πολωνίας, της Λιθουανίας, της Λετονίας και της Εσθονίας για να προχωρήσει απρόσκοπτα ο σχεδιασμός του αγωγού που θα συνδέει Πολωνία και Λιθουανία (Gas Interconnector Poland-Lithuania – GIPL), πλέον η ΕΕ προχωρά στο επόμενο στάδιο, αυτό της χρηματοδότησης κατασκευής ενός ακόμα αγωγού, που θα «τερματίσει την ενεργειακή απομόνωση της βορειο-ανατολικής Ευρώπης και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της περιφερειακής αγοράς ενέργειας της Βαλτικής».
Συγκεκριμένα, όταν ολοκληρωθεί, η διασύνδεση θα τερματιστεί η εξάρτηση της Φινλανδίας από ένα και μόνο προμηθευτή φυσικού αερίου -τη Ρωσία- ενισχύοντας την ασφάλεια του εφοδιασμού στην περιοχή της Ανατολικής Βαλτικής Θάλασσας.
Επιπλέον, με τη διασύνδεση Εσθονίας-Λετονίας θα καταστεί δυνατή η καλύτερη πρόσβαση στην αποθήκευση στη Λετονία, η διασφάλιση πιο διαφοροποιημένου δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου στην περιοχή της Βαλτικής Θάλασσας και θα υποστηριχθεί παράλληλα και το ίδιο το έργο της διασύνδεσης Εσθονίας-Φινλανδίας.
Να σημειωθεί, ότι ο νέος αγωγός «Balticconnector» μήκους 144 χιλιομέτρων, συμπεριλαμβανομένου ενός υποθαλάσσιου τμήματος 80 χλμ., αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2019, όταν θα έχει ολοκληρωθεί και ο αγωγός GIPL, οπότε και θα μπορέσουν να διασυνδεθούν.
Φωτό: flickr.com/Think Defence
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ