
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
«Ησυχία» συνεχίζει και επικρατεί στην αγορά, καθώς βρισκόμαστε πλέον στην καρδιά του καλοκαιριού και της περιόδου των μουσώνων όπου παραδοσιακά η αγορά αυτό το διάστημα πάντα βρίσκεται σε λήθαργο. Παράλληλα, αρκετά από τα διαλυτήρια είναι απασχολημένα με το κόψιμο των πλοίων από αγορές του προηγούμενου διαστήματος, αλλά ακόμη και η διαδικασία του κοψίματος γίνεται με ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς, λόγω εποχικότητας, γεγονός που σημαίνει ότι θα χρειαστεί ακόμη λίγο διάστημα πριν δούμε την αγορά να τίθεται και πάλι σε λειτουργία.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι εγχώριες τιμές του σιδήρου αυξήθηκαν κατά $ 15/LDT και η ρουπία βελτιώθηκε στα χαμηλά 67 προς το δολάριο, στοιχεία τα οποία δημιούργησαν κάποιο αγοραστικό ενδιαφέρον, οι χαμηλές προσφερόμενες τιμές από τους End Buyers δεν προσέλκυσαν σχεδόν καθόλου τους Cash Buyers.
Το Μπαγκλαντές, παρά την λήξη των αργιών του Eid, δεν επέστρεψε στην αγορά, καθώς τα περισσότερα διαλυτήρια έχουν χτίσει μεγάλο αριθμό αποθεμάτων από την έντονη δραστηριοποίηση των προηγούμενων μηνών.
Στο Πακιστάν, η αγορά συνεχίζει και είναι υποτονική, με ελάχιστους End Buyers να είναι διατεθειμένοι να προσφέρουν, γεγονός που εκτός από την εποχικότητα αποδίδεται και στο ότι ακόμη δεν έχει συγκεκριμενοποιηθεί η επιβάρυνση που θα επιφέρει η νέα φορολογία στις τιμές.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 266,015 DWT περίπου, εκ των οποίων το 51% (136,327 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 5% (12,550 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 44% (117,138 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 240 – $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 235 – $ 265 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 245 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 170 – $ 180 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με μια απόλυτα συντονισμένη επιχείρηση, οι ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων πραγματοποίησαν έφοδο στα γνωστά ημερόπλοια της Σαντορίνης, που πραγματοποιούν τις ημερήσιες κρουαζιέρες…
Στους ρυθμούς των ΗΠΑ και της Κίνας προσδοκά να εισέλθει και η Νότια Κορέα αναφορικά με την ανάπτυξη μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης. Σύμφωνα με διεθνή…
Επαναλειτουργούν οι υπηρεσίες εκφόρτωσης και αεριοποίησης στον Τερματικό Σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ/LNG) της Αλεξανδρούπολης, όπως ανακοίνωσε, σήμερα, η Gastrade. «Οι υπηρεσίες αυτές θα…
Η εισαγγελία της Φινλανδίας άσκησε δίωξη κατά τριών ναυτικών του τάνκερ Eagle S, ανάμεσά τους και του πλοιάρχου, που κατηγορούνται ότι συμμετείχαν στο σαμποτάζ…
Τις βραδινές ώρες χθες, Κυριακή 10 Αυγούστου, ενημερώθηκαν οι Λιμενικές Αρχές της Πάρου, της Νάξου, της Μυκόνου, της Σύρου και της Τήνου από το…
Οι εκλογές για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Ναυτιλιακής Ένωσης Άνδρου ολοκληρώθηκαν επιτυχώς στις 9 Αυγούστου για τη νέα διετή θητεία, 2025–2027. Το νέο…
Σε υψηλά άνω των δύο ετών κινήθηκαν οι παγκόσμιες τιμές των προϊόντων διατροφής τον Ιούλιο, σύμφωνα με δεδομένα από τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας…
Αύξηση κατέγραψαν οι διά θαλάσσης εισαγωγές θερμικού άνθρακα της Ασίας τον Ιούλιο, με οδηγό ορισμένες αναπτυγμένες χώρες και όχι τις «συνήθεις υπόπτους» Ινδία και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ