
Το Μόνιμο Διαιτητικό Δικαστήριο της Χάγης έκρινε σήμερα, Τρίτη, ότι η Κίνα δεν έχει «ιστορικά δικαιώματα» επί του μεγαλύτερου μέρους των στρατηγικής σημασίας υδάτων στη Νότια Σινική Θάλασσα, δίνοντας δίκιο στη Μανίλα στην απόφασή του επί της προσφυγής των Φιλιππίνων κατά της Κίνας σχετικά με τις διεκδικήσεις του Πεκίνου στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή.
«Το δικαστήριο κρίνει ότι δεν υπάρχει καμιά νομική βάση ώστε η Κίνα να διεκδικεί ιστορικά δικαιώματα επί των πόρων στις θαλάσσιες ζώνες εντός της «γραμμής με τις 9 παύλες» (Nine Dash Line)», ανακοίνωσε το Δικαστήριο.
«Οι Φιλιππίνες χαιρετίζουν» την απόφαση του Διαρκούς Διαιτητικού Δικαστηρίου της Χάγης, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Εξωτερικών των Φιλιππίνων, ζητώντας αυτοσυγκράτηση και νηφαλιότητα μετά την ευνοϊκή αυτή απόφαση για τη Μανίλα.
«Οι ειδικοί μας μελετούν αυτήν την επιδίκαση με τη φροντίδα και την επιμέλεια που αξίζει σε αυτό το σημαντικό αποτέλεσμα διαιτησίας», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα ο υπουργός.
Με τη σειρά της η Κίνα ανακοίνωσε ότι ούτε αποδέχεται, ούτε αναγνωρίζει την απόφαση διαιτητικού δικαστηρίου για διαιτησία στη Νότια Σινική Θάλασσα.
«Η απόφαση είναι άκυρη», ανακοίνωσε το κινεζικό υπουργείο Εξωτερικών και συνέχισε τονίζοντας ότι «η εδαφική κυριαρχία και τα ναυτιλιακά δικαιώματα και συμφέροντα της Κίνας στη Νότια Σινική Θάλασσα δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να επηρεαστούν από αυτές τις αποφάσεις. Η Κίνα αντιτίθεται και ουδέποτε θα δεχτεί οποιαδήποτε αξίωση ή ενέργεια βάσει αυτών των αποφάσεων», επισημαίνεται στην ανακοίνωση του κινεζικού υπουργείου.
Την απόφαση σχολίασε και ο Ιάπωνας υπουργός Εξωτερικών Φούμιο Κισίντα υπογραμμίζοντας ότι «η απόφαση του Διαρκούς Διαιτητικού Δικαστηρίου της Χάγης για τη Νότια Σινική Θάλασσα είναι οριστική και νομικά δεσμευτική και τα μέρη της υπόθεσης θα πρέπει να συμμορφωθούν. Η Ιαπωνία υποστηρίζει με συνέπεια τη σημασία της κυριαρχίας του δικαίου και τη χρήση ειρηνικών μέσων, και όχι τη χρήση δύναμης εξαναγκασμού, στην αναζήτηση μιας διευθέτησης στις θαλάσσιες διαμάχες».
ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΦΩΤΟ: STR
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ