
Oι κάτοικοι του Γιβραλτάρ μπορεί να ψήφισαν κατά 95% για να παραμείνουν εντός της ΕΕ την προηγούμενη Πέμπτη, το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, όμως, προκαλεί ανησυχία τόσο στο Λονδίνο. όσο και στην διεθνή ναυτιλιακή και επιχειρηματική κοινότητα, για ευνόητους λόγους.
Το μικροσκοπικό ημιανεξάρτητο «προτεκτοράτο» του Ηνωμένου Βασιλείου αποτελεί σημείο μόνιμων αντιπαραθέσεων μεταξύ Λονδίνου και Μαδρίτης, εδώ και 300 χρόνια, αφού η Ισπανία αρνείται να αποδεχθεί την απόλυτη κυριαρχία της Βρετανίας και ζητά μια κοινή διακυβέρνησή του. Λίγες ώρες μετά το δημοψήφισμα ο υπουργός εξωτερικών της Ισπανίας δήλωσε, μάλιστα, χαρακτηριστικά ότι πιθανώς στο άμεσο μέλλον η σημαία της Ισπανίας να κυματίζει και πάλι στον βράχο του Γιβραλτάρ.
Το μικροσκοπικό υπερπόντιο έδαφος του Ηνωμένου Βασιλείου με 32.000 κατοίκους αποτελεί φορολογικό παράδεισο για πολλές εταιρείες και φυσικά πρόσωπα και ήταν το μόνο από τα ευρωπαϊκά νησιά- φορολογικούς παραδείσους του Ηνωμένου Βασιλείου, που άνοιξε τις κάλπες για τον τοπικό πληθυσμό στις εκλογές για το Brexit. H νήσος Μαν και τα νησιά της Μάγχης (Jersey, Guernsey και το Alderney) δε συμμετείχαν στο δημοψήφισμα, αφού δεν ήταν μέλη της ΕΕ.
Ωστόσο, το μέλλον του Βράχου του Γιβραλτάρ και των προαναφερθέντων νησιών είναι πλέον στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον, των Βρυξελών και των διεθνών ΜΜΕ μιας και μετά της αποκαλύψεις σχετικά με τα έγγραφα του Παναμά οι διεθνείς δικαστικές και αστυνομικές αρχές προσπαθούν να αποκαλύψουν διεθνή κυκλώματα μεταφοράς παράνομου χρήματος και αποφυγής φορολόγησης, ειδικά σε ημιαυτόνομα κρατίδια που αποτελούν ασφαλείς παραδείσους για εταιρείες και φυσικά πρόσωπα.
Μπορεί η έξοδος της Βρετανίας από την ΕΕ να είναι προς το συμφέρων όσων αναζητούν την ησυχία των φορολογικών παραδείσων αλλά οι τοπικοί πληθυσμοί φαίνονται όχι μόνο ανήσυχοι αλλά και θορυβημένοι από τις τρέχουσες εξελίξεις.
Τοπικές κυβερνήσεις και ΜΜΕ θεωρούν ότι το Brexit θα τους αποκόψει από τα γειτονικά κράτη, τις υπηρεσίες και τα αγαθά τους στα οποία στηρίζονται για την απλούστευση της καθημερινότητάς τους.
Αναμένονται εξελίξεις ραγδαίες…
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ