Page 52 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 52

Εφ’ όλης της ύλης


          ενισχύουν περαιτέρω την ελκυστικότητά   Η συνεχής εκπαίδευση των   Η εταιρεία σας διαχειρίζεται bulk carri-
          τους στους επενδυτές, δημιουργώντας   ναυτικών είναι ζωτικής       ers διαφόρων μεγεθών, από Ultramaxes
          ένα θεμέλιο για ανάπτυξη και βιώσιμη   σημασίας για την ασφάλεια   μέχρι Newcastlemaxes. Ποια τα πλεο-
          αξία για τους μετόχους.           της ζωής, την προστασία          νεκτήματα και ποιες οι προκλήσεις της
                                            του περιβάλλοντος και            στρατηγικής αυτής επιλογής;
          H Diana Shipping έχει επενδύσει στη   την αποδοτικότητα των        Τα πλεονεκτήματα που έχουμε είναι ότι
              μεθανόλη  για νεότευκτα πλοία   πλοίων, διασφαλίζοντας         η ποικιλία στο μέγεθος των πλοίων μας
              του στόλου της. Πέραν της μεθανό-  τη συμμόρφωση με τα         επιτρέπει αυξημένες αποδόσεις όταν
              λης, θεωρείτε ότι υπάρχουν άλλες   εξελισσόμενα πρότυπα        η αγορά είναι ισχυρή. Τα μεγαλύτερα
              τεχνολογίες/καύσιμα που μπορούν   του κλάδου.                  πλοία, ειδικότερα, ακολουθούν καλά
              να συμβάλουν στη μείωση  του                                   καθορισμένες εμπορικές διαδρομές,
              περιβαλλοντικού αποτυπώματος                                   γεγονός που ελαχιστοποιεί τις λειτουρ-
              των bulk carriers;                                             γικές επιπλοκές.
          Ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των υφι-                              Οι προκλήσεις που έχουμε να αντιμετω-
          στάμενων παραγγελιών πλοίων μεταφο-                                πίσουμε είναι ότι τα μεγαλύτερα πλοία
          ράς χύδην φορτίου με παράδοση μέχρι                                τείνουν να παρουσιάζουν μεγαλύτερη
          το 2028 ακολουθεί συμβατικά σχέδια,                                μεταβλητότητα, ιδίως σε πτωτικές αγο-
          υπάρχει μια τάση προς πλοία που ενσω-                              ρές, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους.
          ματώνουν εναλλακτικά καύσιμα, προ-                                 Παράγουν επίσης περισσότερες εκπο-
          σαρμοσμένα στο μέγεθος του πλοίου και                              μπές ρύπων, καθιστώντας τις προσπά-
          στις προβλεπόμενες περιοχές δραστη-                                θειες μείωσης δαπανηρές, ενώ έχουν και
          ριότητας. Συγκεκριμένα, αναφορικά με                               λιγότερες εναλλακτικές λύσεις καυσίμων
          τα πλοία Ultramax, έχουμε περιορισμένα                             (όπως μπαταρίες).
          σχέδια με δυνατότητα χρήσης μεθανό-
          λης στην Κίνα και στην Ιαπωνία, αν και                             Ποιες οι προοπτικές της ναυλαγοράς
          η ευρύτερη υιοθέτηση εμποδίζεται από                                   των bulk carriers, λαμβάνοντας
          την ανάγκη για ένα παγκόσμιο δίκτυο                                    υπόψη ότι η παγκόσμια οικονομία
          εφοδιασμού εναλλακτικών καυσίμων,                                      βιώνει  μια  άνευ  προηγουμένου
          το οποίο επί του παρόντος είναι ανύπαρ-                                μετάβαση που χαρακτηρίζεται από
          κτο. Ως εκ τούτου, η εστίαση παραμένει                                 την ανάγκη εξοικονόμησης πρώ-
          στη βελτιστοποίηση των συμβατικών                                      των υλών (π.χ. απoανθρακοποίηση
          πλοίων μέσω τεχνολογιών εξοικονόμη-                                    και ανάγκη μείωσης της χρήσης
          σης καυσίμου (ducts, propeller boss cup                                άνθρακα);
          fins, κ.λπ.). Να σημειώσω βέβαια πως                               Η Diana Shipping διατηρεί μια προσε-
          τέτοιες διατάξεις απαντώνται και στα                               κτική στάση στην αγορά των bulk carriers,
          άλλα μεγέθη πλοίων, που όμως τοπο-                                 λόγω συγκεκριμένων παραγόντων που
          θετούνται επικουρικά σε πιο «εξωτικές»                             επηρεάζουν τις αποφάσεις της.
          λύσεις, στις οποίες θα αναφερθώ στη                                Παρά τις αυξημένες τιμές των νεότευ-
          συνέχεια.                                                          κτων πλοίων, η αναλογία παραγγελιών
          Όσον αφορά τα πλοία τύπου Panamax/                                 πλοίων για τα bulk carriers έχει αυξηθεί
          Kamsarmax/Post Panamax, διατίθεται                                 στο 10,3% (από 8% το 2023). Η ζήτηση
          πληθώρα καινοτόμων σχεδίων, όπως                                   για νεότευκτα πλοία εξακολουθεί να
          πλοία διπλών καυσίμων, dual fuel, με                               οφείλεται στις αυξημένες τιμές μετα-
          μεθανόλη ή αμμωνία, και πιλοτικής εγκα-                            χειρισμένων πλοίων, οι οποίες δεν ευθυ-
          τάστασης αιολικών βοηθημάτων (wind                                 γραμμίζονται σωστά με τα τρέχοντα
          assisting devices), που υπόσχονται σημα-                           ναύλα.
          ντική εξοικονόμηση ενέργειας πρόωσης                               Επίσης, η κινεζική ζήτηση για άνθρακα
          και μείωση των εκπομπών ρύπων.                                     και σιδηρομετάλλευμα, βασικοί παράγο-
          Και τέλος, σχετικά με τα πλοία Capesize/                           ντες της αγοράς bulk carriers, είναι απρό-
          Newcastlemax, αξίζει να αναφέρω ότι                                βλεπτη λόγω της υποτονικής οικονομίας
          στην Κίνα έχουν ήδη κατασκευαστεί                                  της Κίνας και της κρίσης στον κατασκευ-
          πλοία με δυνατότητα κατανάλωσης                                    αστικό τομέα, σε συνδυασμό με πιθανές
          υγροποιημένου φυσικού αερίου, ενώ                                  εμπορικές εντάσεις με τις ΗΠΑ.
          έχουν υπογραφεί συμβόλαια κατασκευής                               Σίγουρα οι προκλήσεις που αντιμετωπί-
          πλοίων κατανάλωσης αμμωνίας, ιδίως για                             ζει η οικονομία της ΕΕ, με ενδεχόμενους
          δρομολόγια που μπορούν να υποστηρί-                                δασμούς από τις ΗΠΑ, ίσως προσθέσουν
          ξουν συγκεκριμένες υποδομές καυσίμων.                              περαιτέρω πίεση.

          52                                                                                              NX
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57