Page 49 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 49

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες

            θα έχουν την ευκαιρία περαιτέρω

            ανάπτυξης και ανανέωσης

            των στόλων τους























            Συνέντευξη του Αθανάσιου Μαρτίνου,    Ο κ. Αθανάσιος Μαρτίνος αναφέρεται στη βασική διαφορά
            Διευθύνοντος Συμβούλου            μεταξύ της διαχείρισης δεξαμενόπλοιων και bulk carriers,
            της Eastern Mediterranean Maritime,    ενώ σχολιάζει τις διαφορές στη διαχείριση, καθώς και

            στον Παναγιώτη Κόρακα             τις τρέχουσες αλλά και μελλοντικές προκλήσεις στην αγορά
                                              των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων.



                                              Ποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αναγνω-  Δεν αποκλείω, το πρώτο εξάμηνο του
                                                  ρίζετε ως προς τις επενδύσεις σε   2025, τα επίπεδα των ναύλων να είναι
                                                  bulk carriers έναντι αυτών σε δεξα-  ζημιογόνα ή στην καλύτερη περίπτωση
                                                  μενόπλοια; Ποιες συνιστώσες θα   να καλύπτουν το λειτουργικό κόστος.
                                                  διαμορφώσουν τη ναυλαγορά των   Λόγω του μεγάλου αριθμού των υπό
                                                  bulk carriers βραχυπρόθεσμα;  ναυπήγηση bulk carriers μεσαίου και
                                              Η εταιρεία μας, Eastern Mediterranean   μικρότερου μεγέθους (60-80.000
                                              Maritime Limited, διαχειρίζεται bulk   τόνων), η προοπτική της ναυλαγοράς
                                              carriers, δεξαμενόπλοια και container   είναι δυσοίωνη για τα επόμενα δύο με
                                              feeders.                          τρία χρόνια.
                                              Tα bulk carriers έχουν σταθερές απο-  Τα Capesize πλοία εξαρτώνται από τη
                                              δόσεις, πλην όμως χαμηλότερες από   ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος και κάρ-
                                              τα δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τη δική   βουνου από την Κίνα. Και εδώ η πρό-
                                              μας εμπειρία.                     βλεψη είναι για μικρότερη παραγωγή
                                              Τα δεξαμενόπλοια, λόγω της φύσεως   χάλυβα στην Κίνα το 2025.
                                              των φορτίων (εύφλεκτα, με κίνδυνο   Τελευταία, η κινεζική κυβέρνηση λαμ-
                                              ρύπανσης της θάλασσας σε περίπτωση
                                                                                βάνει μέτρα τόνωσης της οικονομίας,
       Credit: ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ  ούνται υψηλότερων ναύλων.         Τυχόν πτώση  των ναύλων  των bulk
                                              ατυχήματος), είναι πιο δύσκολα στη
                                                                                που ίσως αναστρέψουν την εικόνα.
                                                                                Προσωπικά δεν είμαι αισιόδοξος.
                                              διαχείριση από τα φορτηγά. Άρα δικαι-
                                              Σχετικά με τα φορτηγά: Το τελευταίο
                                                                                carriers  τα επόμενα δύο  χρόνια,
                                              τρίμηνο του 2024 είχαμε μια δραστική
                                                                                2025/2026, θα έχει ως συνέπεια τη
                                                                                μείωση των τιμών των μεταχειρισμένων
                                              μείωση των ναύλων των bulk carriers
                                                                                bulk carriers.
                                              όλων των μεγεθών.
                                                                                Οι Έλληνες πλοιοκτήτες θα έχουν την
                                              Τα μεσαία και μικρότερα μεγέθη (πλοία
                                                                                ευκαιρία περαιτέρω ανάπτυξης και ανα-
                                              τύπου Supramax και Kamsarmax) ναυ-
                                              λώνονται πλέον σε επίπεδα γύρω στα
                                                                                νέωσης του στόλου τους.
                                                                                Ίδωμεν.
                                              λειτουργικά τους έξοδα.
                                                                                Δεκέμβριος 2024               49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54