Page 174 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 174

Τα bulk carriers του μέλλοντος

          Οι τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις

          στα bulk carriers
































                                           Το bulk carrier είναι ένα εμπορικό πλοίο, ειδικά σχεδια-
                                           σμένο για τη μεταφορά εμπορευμάτων σε χύδην μορφή.



                                           Γενικές πληροφορίες για τον στόλο των   DWT και VLOC έως 400.000 MT DWT.
                                           bulk carriers                     Υπάρχουν περαιτέρω κατηγοριοποιήσεις
                                           Το bulk carrier είναι ένα εμπορικό πλοίο,   ανάλογα με τις διαστάσεις των πλοίων
                                           ειδικά σχεδιασμένο για τη μεταφορά   και τα λιμάνια που μπορούν να τα εξυ-
                                           εμπορευμάτων σε χύδην μορφή. Τέτοια   πηρετήσουν (Dunkirkmax, Seawaymax,
                                           εμπορεύματα είναι ο άνθρακας,  τα   κ.λπ.). Τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού
                                           σιτηρά, το σιδηρομετάλλευμα, τα λιπά-  φορτίου μέχρι το μέγεθος Panamax είναι
                                           σματα, η ζάχαρη, τα μέταλλα σε μορφή   συνήθως εφοδιασμένα με γερανούς
                                           άμμου και πολλά άλλα. Σύμφωνα με   φορτίου, ενώ πολύ λίγα Panamax έχουν
                                           τη SOLAS 1999, ένα πλοίο μεταφοράς   ακολουθήσει. Τα συγκεκριμένα πλοία
                                           χύδην ξηρού φορτίου πρέπει να είναι   συνήθως διαλύονται πριν από την ηλι-
                                           πλοίο με ενιαίο κατάστρωμα, δεξαμε-  κία των 25 ετών. Το σημερινό orderbook
                                           νές έρματος κάτω από το κατάστρωμα,   (έως τον Σεπτέμβριο του 2024) κατανέ-
                                           επικλινείς χώρους φορτίου και διπύθμε-  μεται ως εξής μεταξύ των κύριων ναυπη-
                                           νες δεξαμενές έρματος. Τα μικρά bulk   γικών κρατών: Κίνα – 833, Ιαπωνία – 351,
          του Σταύρου Χατζηγρηγόρη,        carriers μπορεί να είναι παρόμοια με τα   Φιλιππίνες – 63 και Βιετνάμ – 7. Είναι
          Advanced Engineering Services    πλοία γενικού φορτίου, προσδιοριζόμενα   αξιοσημείωτο ότι στη Νότια Κορέα δεν
                                           καλύτερα από τη χρήση τους και όχι από   ναυπηγούνται bulk carriers. 
                                           τον σχεδιασμό τους.               Το πρώτο πλοίο που αναγνωρίστηκε ως
                                           Τα bulk carriers συνήθως κατηγοριο-  bulk carrier ήταν το βρετανικό πλοίο
                                           ποιούνται με βάση τη χωρητικότητα:   μεταφοράς άνθρακα «John Bowes», που
                                           Handysize έως 35.000 MT DWT,      παραδόθηκε το 1852. Ήταν ένα πλοίο
                                           Handymax έως 55.000 MT DWT,       με χαλύβδινο κύτος και ατμομηχανή,
                                           Supramax  έως  60.000  MT  DWT,   το οποίο χρησιμοποιούσε υδάτινο έρμα
                                           Ultramax έως 65.000 MT DWT, Panamax   αντί για σάκους άμμου, όπως συνέβαινε
                                           έως 80.000 MT DWT, Kamsarmax έως   εκείνη την εποχή. Τα πρώτα bulk carriers
                                           85.000 MT DWT, Minicape έως 120.000   με κινητήρες ντίζελ παραδόθηκαν γύρω
                                           MT DWT, Capesize έως 180.000 MT   στο 1910.
                                           DWT, Newcastlemax έως 210.000 MT   Ο αριθμός  των εμπορικών πλοίων

          174                                                                                             NX
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179