Page 166 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 166

Ζωή εν πλω


          H ναυτική τέχνη                                                    πετρελαιοφόρα, τόσο από το μετερίζι
                                                                             του ναυτικού όσο και από αυτό του αρχι-
          μεταλαμπαδεύεται                                                   μηχανικού.
                                                                             Ως επαγγελματίας ναυτικός, δεν μπορώ
          απρόσκοπτα                                                         να κάνω κάποια  διάκριση,  γιατί όλα
                                                                             τα  μηχανοστάσια  αυτών των τύπων
          από γενιά σε γενιά                                                 πλοίων, όσον αφορά τις κύριες μηχανές
                                                                             πρόωσης, τα ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη,
                                                                             τη γενική διάταξη των βοηθητικών μηχα-
                                                                             νημάτων και τις αρχές λειτουργίας, τους
                                                                             είναι σχεδόν ίδια.
          Συνέντευξη του Παναγιώτη Τόγια,                                    Σε κάθε περίπτωση, η ναυτική τέχνη
          Α’ Μηχανικού σε bulk carrier της Samos Steamship                   μεταλαμπαδεύεται απρόσκοπτα από
                                                                             γενιά σε γενιά και ο ΝΑΥΤΙΚΟΣ μηχανικός
                                                                             εργάζεται στα πιο μακρινά μέρη του πλα-
                                                                             νήτη μας, μακριά από τους αγαπημένους
                                                                             του, στερούμενος τις καθημερινές χαρές
                                                                             της ζωής, ασκώντας τα καθήκοντά του
                                                                             με όλες τις δυσκολίες που συνεπάγεται
          Ποιοι ήταν οι λόγοι που σας οδήγησαν   τύχης παρά συνειδητή επιλογή. Διότι   το ναυτικό επάγγελμα, έχοντας βαθιά
              να ναυτολογηθείτε σε bulk carriers;  εναπόκειται στην εκάστοτε ναυτιλιακή   ριζωμένο στη συνείδησή του ότι υπηρετεί
          Με το σύστημα σπουδών (Sandwich   εταιρεία, που δέχεται «σπουδαστές» για   έναν σκοπό που ξεπερνά τον απλό βιο-
          Courses) στις ΑΕΝ να διαρκεί τέσσερα   την αρχική εκπαίδευσή τους, να αποφα-  πορισμό, αλλά υπηρετεί ευσυνείδητα το
          χρόνια, συμπεριλαμβανόμενων δύο   σίσει, ανάλογα με τον τύπο πλοίων που   πανανθρώπινο ιδεώδες του συναλλάσ-
          εξαμήνων θαλάσσιας πρακτικής εκπαί-  διαθέτει και τις εκάστοτε ανάγκες της,   σεσθαι, όχι μόνο των αναγκαίων αγα-
          δευσης, η ναυτολόγηση σε έναν τύπο   να τον ναυτολογήσει στα πλοία της ως   θών, αλλά και συντελώντας έμπρακτα
          πλοίου bulk carrier, tanker, container,   μελλοντικό  στέλεχος της  ευρύτερης   στην παγκόσμια ροή του πολιτισμού και
          gas carrier κ.λπ. για τον πρωτόμπαρκο   εμπορικής ναυτιλίας.       διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στην
          μηχανικό Εμπορικού Ναυτικού, εάν δεν   Προσωπικά, είχα την τύχη να υπηρε-  ανταλλαγή σκέψεων, ιδεών και πεποι-
          προέρχεται  από  τη  «ναυτική  οικογέ-  τήσω και στους δύο τύπους πλοίων (bulk   θήσεων.
          νεια», είναι μάλλον περισσότερο θέμα   carriers και tankers), κυρίως όμως στα
                                                                             Αναγνωρίζετε συγκεκριμένες ιδιαιτε-
                                                                                 ρότητες ή/και χαρακτηριστικά στα
                                                                                 bulk carriers έναντι άλλων τύπων
                                                                                 πλοίων;
                                                                             Οι ναυτιλιακοί δρόμοι των bulk carriers
                                                                             στον παγκόσμιο άτλαντα διαφέρουν σε
                                                                             σημαντικό βαθμό από τις ρότες που χαρά-
                                                                             ζουν άλλοι τύποι πλοίων. Τα bulk carriers
                                                                             καλούνται να φορτώσουν αγαθά και να
                                                                             τα διαμετακομίσουν σε κάθε χώρα του
                                                                             πλανήτη που βρέχεται από τη θάλασσα ή
                                                                             διασχίζεται από μεγάλους ποταμούς, όσο
                                                                             απομακρυσμένη και να είναι.
                                                                             Σε πολλές περιπτώσεις, οι εργασίες
                                                                             φορτοεκφόρτωσης γίνονται με ίδια μέσα
                                                                             (cranes/Grabs, κ.λπ.), που εξοπλίζουν το
                                                                             πλοίο, ενώ δεν είναι απαραίτητο να υπάρ-
                                                                             χουν ιδιαίτερα εξελιγμένοι λιμένες και
                                                                             σύγχρονες εγκαταστάσεις για την υπο-
                                                                             δοχή των πλοίων.
                                                                             Από τα παραπάνω, εύκολα συμπεραίνει
                                                                             κανείς ότι ο χρόνος παραμονής στο λιμάνι
                                                                             είθισται να είναι μεγαλύτερος, ενώ στις
                                                                             περισσότερες περιπτώσεις και τα ταξίδια
                                                                             των πλοίων αυτών τείνουν να διαρκούν
                                                                             περισσότερο από μερικές εβδομάδες. Ως

          166                                                                                             NX
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171