Page 164 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 164
Ζωή εν πλω
Ο μεγάλος αριθμός λιμένων που
ένα bulk carrier προσεγγίζει,
σημαντικός παράγοντας
ναυτολόγησης
Ποιοι ήταν οι λόγοι που σας οδήγησαν
Συνέντευξη του Καπτ. Γιώργου Αργυράκη, να ναυτολογηθείτε σε bulk carriers;
Πλοιάρχου σε bulk carrier της Samos Steamship Η πληθώρα των φορτίων που
μπορεί να εξυπηρετήσει ένα bulk
carrier είναι ένας πολύ σημαντικός
λόγος για να οδηγηθεί και να ασχο-
ληθεί με αυτόν τον τομέα ένας
νέος ναυτικός. Ενδεικτικά, ανα-
φέρω ορισμένα φορτία: σιτηρά,
κάρβουνο, σιδηρομεταλλεύματα,
coils, pipes κ.ά. Φορτία τα οποία
είναι εντελώς διαφορετικά στη
διαχείρισή τους και επομένως πιο
ελκυστικά.
Ένας άλλος λόγος, εξίσου σημαντι-
κός, είναι ο επίσης μεγάλος αριθ-
μός λιμένων που ένα bulk carrier
μπορεί να προσεγγίσει.
Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ
στην επιρροή που δέχονταν στο
παρελθόν οι νέοι ναυτικοί από
ιστορίες των παλαιοτέρων οι
οποίες τους απέτρεπαν από το να
ναυτολογηθούν σε δεξαμενόπλοια,
κυρίως για λόγους σχετικούς με την
υγεία τους. Βέβαια η τεχνολογία
έχει αλλάξει σήμερα και η ζωή στο
πλοίο εκτός από συναρπαστική,
είναι ασφαλής και ευχάριστη.
Αναγνωρίζετε συγκεκριμένες ιδιαιτε-
ρότητες ή/και χαρακτηριστικά στα
bulk carriers έναντι άλλων τύπων
πλοίων;
Μία βασική διαφορά είναι στον
τρόπο κατασκευής τους. Τα bulk
carriers, είναι πλοία με περισ-
σότερα «ανοίγματα» στο κατά-
στρωμά τους. Με τον αδόκιμο όρο
«ανοίγματα» αναφερόμαστε στα
καπάκια των αμπαριών και στις
πολλές ανθρωποθυρίδες. Συνή-
θως, τα bulk carriers κατασκευα-
στικά ήταν πλοία μονού κύτους, εν
αντιθέσει με τα tankers, που ήταν
διπλού κύτους. Επίσης, τα cargo
cranes μπορούν να θεωρηθούν ένα
χαρακτηριστικό που συναντάται
μόνο στα bulk carriers.
164 NX