Page 88 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 88

EΡΕΥΝΑ / ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ BULK CARRIERS



                                                             Καθόλου              Αρκετά
                                                             10%                  30%





           Λίγο                                            Πολύ
           47,5%                                           12,5%
















          Πώς επιδρούν οι μεταβολές στα routes   επιλογή νεότευκτου βάσει αυτού φαντάζει   Γράφημα 13
          στην παραγγελία ενός πλοίου       επισφαλής, δεδομένου ότι συνιστά από-  «Σε ποιον βαθμό επηρεάζουν οι μεταβολές
          Τα τελευταία έτη, οι μεταβολές που έχουν   τοκο της πολιτικής «κόντρας» μεταξύ δύο   στα routes και στο εμπόριο την επιλογή
                                                                              νεότευκτου πλοίου;»
          σημειωθεί στο σύνολο των ναυτιλιακών   χωρών με ισχυρούς εμπορικούς δεσμούς.
          αγορών είναι ιδιαίτερα σημαντικές, στη   Συνεπώς, πρόκειται για «διαμάχες» που
          σκιά της επίδρασης εξωγενών παραγό-  είναι ιδιαίτερα πιθανό να έχουν επιλυθεί
          ντων (όπως η πανδημία, ο πόλεμος στην   προτού το υπό ναυπήγηση πλοίο παρα-
          Ουκρανία, το εμπάργκο της Κίνας στον   δοθεί.
          αυστραλιανό άνθρακα). Οι παράγοντες  Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν εξαιρέ-
          αυτοί οδήγησαν, σε ορισμένες περιπτώ-  σεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα συνιστά
          σεις, σε μεταβολές στα routes, όπως   η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η οποία
          ενδεικτικά στην περίπτωση του κινεζικού   έφερε τα πάνω κάτω σε bulk carriers,   Γράφημα 14
          εμπάργκο στον αυστραλιανό άνθρακα, που   tankers και LNG carriers, με τις μεταβο-  «Θα καταστούν τα πλοία μικρότερου βυθί-
          είχε ως αποτέλεσμα άνοδο των κινεζικών   λές που προκάλεσε να φαντάζουν δομικές   σματος ανταγωνιστικότερα έναντι εκείνων
          εισαγωγών από λοιπές χώρες, όπως Ινδο-  και όχι παροδικές. Συνεπώς, παρότι μια   συμβατικής σχεδίασης, δεδομένου ότι η
                                                                              στάθμη των υδάτων σε λιμένες και ποταμούς
          νησία και Ρωσία.                  νέα παραγγελία μπορεί να χρειαστεί από   μειώνεται;»
          Σε σχετική ερώτηση, το 12,5% και το   18 μήνες έως τρία χρόνια (πλέον ίσως
          30% των συμμετεχόντων υποστήριξαν  και πέντε χρόνια) μέχρι να παραδοθεί, οι
          αντίστοιχα ότι οι μεταβολές στα routes  αλλαγές στην αγορά θεωρούνται μόνιμες
          επηρεάζουν «πολύ» και «αρκετά» την επι-  ή τουλάχιστον μεγάλης διάρκειας.
          λογή νεότευκτου πλοίου. Από την άλλη, το   Τα LNG carriers αποτελούν τρανταχτό
          47,5% απάντησαν ότι επηρεάζει «λίγο» και   παράδειγμα. Το orderbook τους ξεπερνά   Όχι
          το 10% «καθόλου».                 το 50% του παγκόσμιου στόλου σε όρους
          Οι συγκεκριμένες απαντήσεις καταδεικνύ-  μεταφορικής ικανότητας, όμως ο ρόλος     12,5%
          ουν ότι η επιλογή επηρεάζεται αναλόγως   τους φαντάζει καθοριστικός στην επόμενη
          της «διάρκειας» της αλλαγής. Στην περί-  μέρα της ναυτιλίας. Άλλωστε, φαντάζει
          πτωση του προαναφερθέντος εμπάργκο, η   αδύνατο η Ευρώπη να επιλέξει να επι-


             Αναποφάσιστοι

             57,5%










         88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93