Page 85 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 85

Στο πλαίσιο αυτό, δεν προκαλεί εντύπωση   Το 40% απάντησαν ότι τα εν λόγω πλοία
                                             το γεγονός ότι το 45% των συμμετεχό-  θα θεωρούνται παλαιότερα, παρά το
                                             ντων θα επέλεγαν πλοία από τη δευτερο-  γεγονός ότι δεν έχει επέλθει το τέλος της
                                             γενή αγορά για την ανάπτυξη του στόλου   ωφέλιμης ζωής τους. Και εδώ εδράζο-
                                             των εταιρειών που εκπροσωπούν, όταν το   νται οι ανησυχίες αρκετών παρατηρητών
                                             ποσοστό αυτών που θα επέλεγαν νεότευ-  της αγοράς ότι πλοία, για παράδειγμα,
                                             κτα είναι στο 15%. Αρκετά υψηλό είναι το   15 ετών πλέον θεωρούνται παλιά, όταν
                                             ποσοστό αυτών που θα επέλεγαν και τις   μερικά χρόνια πριν κάτι τέτοιο δεν ίσχυε.
                                             δύο «οδούς», με το εύρημα αυτό να ερμη-  Βέβαια, εν μέσω της ανάπτυξης νέων
                                             νεύεται τόσο από την όλη αβεβαιότητα   έργων για την παραγωγή εναλλακτικών
                                             της επένδυσης όσο και από την ανάγκη   καυσίμων και ενώ οι επενδύσεις σε
                                             ανανέωσης του στόλου με πιο σύγχρονα   τεχνολογίες αιχμής έχουν πάρει την ανι-
                                             πλοία, που θα ανταποκρίνονται πλήρως   ούσα, η επιλογή των συμβατικών καυσί-
                                             στις απαιτήσεις των ναυλωτών.     μων για την επόμενη μέρα της ναυτιλίας
                                                                               εγείρει ερωτηματικά. Αντιθέτως, Έλληνες
                                             Η μείωση του κύκλου ζωής των bulk   πλοιοκτήτες με σημαντικό αριθμό πλοίων
                                             carriers στο μικροσκόπιο          έχουν εκφράσει ανοικτά τις απόψεις τους
                                             Με βάση τα όσα προαναφέρθηκαν για   ότι το πετρέλαιο θα συνεχίσει να κυρι-
                                             την ανάγκη μείωσης του περιβαλλοντι-  αρχεί στο ενεργειακό μείγμα, και άρα ως
                                             κού αποτυπώματος των πλοίων, η οποία   ναυτιλιακό καύσιμο, για αρκετά χρόνια
                                             οδηγείται από το κύμα κανονισμών σε   ακόμα.
                                             διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο, οι συμ-  Στο πλαίσιο αυτό, το 32,5% τάσσεται ενά-
                                             μετέχοντες στην έρευνα κλήθηκαν να  ντια σε αυτόν τον ισχυρισμό, ενώ το 27,5%
                                             εκφράσουν τις απόψεις τους στο ερώ-  είναι αναποφάσιστοι. Σε κάθε περίπτωση,
                                             τημα εάν τα νεότευκτα με συμβατικά   η μείωση του κύκλου ζωής των bulk
                                             καύσιμα ενδέχεται να χάσουν την ελκυ-  carriers έχει πολλαπλές ερμηνείες.
                                             στικότητά τους, ακολουθώντας πρόωρα
                                             τον δρόμο των διαλυτηρίων.

                                                                                Γράφημα 10
              Νεότευκτα                                                         «Νεότευκτα ή second-hand πλοία; Τι θα
                                                                                επιλέγατε για την αύξηση του στόλου
              15%                                                               της εταιρείας σας;»







              Και τα δύο
              40%





              Second-hand

              45%







                                                                                                             85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90