Page 28 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 28

ΘΑΛΑΣΣΑ & ΤΕΧΝΕΣ














































                               Μαραθονήσι έως την Πολύαιγο και τη Δωρούσα,   όταν έρχεται αντιμέτωπος με τον εαυτό του και
                               τον Πόρο και την Ύδρα έως την Ιθάκη και το  την εικόνα των έργων του.
                               Μεγανήσι.                               »Η πορεία του στην τέχνη εκφράζει μια διαδρομή
                               »Είναι εύκολο άραγε κάποιος αμύητος στις  αυτογνωσίας, καταφέρνοντας με τα έργα του να
                               ελληνικές θάλασσες να μπορεί να κερδίσει την   δημιουργεί μια αυτόνομη πραγματικότητα που
                               ισορροπία ανάμεσα στη δύναμη της φύσης και   έχει άμεση εκλεκτική συγγένεια με αυτή την ίδια
                               την επιθυμία της ψυχής; Ο ίδιος το πετυχαίνει   την οπτική αλήθεια. Ο ίδιος, κατεξοχήν τοπιο-
                               αφήνοντας τον χρόνο να δυναμώνει την ίδια τη   γράφος, βαφτισμένος στις ελληνικές αισθήσεις,
                               ζωγραφική του, πινελιά προς πινελιά, κατακτώ-  κατάφερε να εδραιώσει τη δική του εικαστική
                               ντας μια ξεχωριστή έκφραση. Γνωρίζει σε βάθος   διάλεκτο. Πρόκειται για στέρεες τοπιογραφικές
                               ότι δεν κάνει το θέμα τη ζωγραφική, αλλά η  εικόνες με καθαρά και διαυγή χρώματα λαμπρό-
                               ζωγραφική το θέμα. Έτσι, τα καλοκαίρια επι-  τητας, αυστηρά μελετημένη δομή σύνθεσης και
                               στρέφει στα ίδια νησιά, θαρρείς σαν να έχει  απλοποιήσεις που ανατρέπουν την καθιερωμένη
                               κατακτήσει έναν μυστικό διάλογο με τα από-  προοπτική και ανακαλούν το αεικίνητο της θάλασ-
                               κρημνα βράχια και την αλμύρα της θάλασσας.   σας μέσα στο Ασάλευτο και το Αιώνιο.
                               Σκυφτός, κάτω από τη λευκή τέντα του φουσκω-  »Ζωγραφίζει πάντα με τη σιγουριά της κατεκτη-
                               τού, ώρες ατέλειωτες, ζει την πάλη ανάμεσα στα   μένης δυνατότητας να μορφοποιεί με ευκολία
                               υδατοχρώματα και τη δύναμη του καλοκαιρινού   τις οραματικές του μεταπλάσεις, αφού όμως
                               φωτός, ποιώντας εικόνες μορφικής τόλμης,  πρώτα σχεδιάσει με ακρίβεια κάθε του θέμα. Ο
                               ρευστές και διαφανείς, επιχειρώντας μέσα από   χειρισμός του χρώματος –γαλάζιο, ώχρα, γκρι και
                               την αέναη κίνηση του υγρού στοιχείου και του   πράσινο μεταξύ των άλλων– συχνά απλώνεται
                               λαμπυρίσματος του φωτός να αιχμαλωτίσει την   με ένα λεπτόσαρκο, διάφανο σχεδόν, στρώμα,
                               αίσθηση της στιγμής του χρόνου, τη δική του   ενδυναμώνοντας μια ατμόσφαιρα γαλήνιας ενα-
                               συγκίνηση απέναντι στο δέος του για τη φύση.   τένισης. Η αναλυτική του ματιά και η ζωγραφική
                               Δουλεύει πάντα πρίμα βίστα, με απλές και άνε-  του εξελίσσονται σαν μια υπομονετική και επί-
                               τες χειρονομίες, εναλλάσσοντας τα ψυχρά με τα   μονη άσκηση, προσεγγίζοντας αισιόδοξα τον
                               θερμά χρώματα, αναζητώντας εκείνη τη μοναδική   κόσμο μας».
                               γαλήνη της φύσης που αισθάνεται ο άνθρωπος


         28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33