Page 20 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 20

ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ






































                              της Ευρώπης και των ΗΠΑ στη Ρωσία θα διατη-  οποίων οι ναύλοι κινούνται σε επίπεδα σχεδόν
                              ρηθούν για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, του-  κρίσεως. Κανείς δεν ανέμενε μια τέτοια καθίζηση,
                              λάχιστον τρία χρόνια, χωρίς βέβαια να μπορούμε   ως απόρροια της επιβραδυνόμενης οικονομικής
                              με ασφάλεια να το προσδιορίσουμε. Στην αρχή   ανάκαμψης, αλλά ελπίζουμε ότι οι ναύλοι των bulk
                              υπήρξε ένα σοκ στην αγορά, αποτέλεσμα αυτών   carriers θα ανακάμψουν το φθινόπωρο. Αυτή τη
                              των κυρώσεων. Οι μεν Ρώσοι έψαχναν πού θα  στιγμή, τα φορτηγά καλύπτουν τα έξοδά τους, ενώ
                              πουλήσουν το πετρέλαιο και τα προϊόντα αυτού   λίγο καλύτερη είναι η απόδοση των Capesizes.
                              και οι δε Ευρωπαίοι αγόραζαν το πετρέλαιο από   Από το 2024 θα εφαρμοστούν νέοι κανονισμοί,
                              πιο μακρινές αποστάσεις, όπως για παράδειγμα   ειδικά για την Ευρώπη, με αποτέλεσμα το κόστος
                              από τις ΗΠΑ. Οι αλλαγές των εμπορευματικών  μεταφοράς να είναι υψηλότερο και να δημιουργη-
                              ροών είχαν ως συνέπεια την άνοδο των ναύλων   θεί μια αγορά δύο ταχυτήτων. Η εξέλιξη αυτή θα
                              για όλους τους τύπους πετρελαιοφόρων, με εξαί-  συμβάλει στην άνοδο της ναυλαγοράς.
                              ρεση ίσως τα VLCCs.
                              Έχει επέλθει πάντως μια κανονικότητα στην αγορά  ã  Τα τελευταία χρόνια πραγματοποιού-
                              διότι, μετά το πρώτο σοκ, οι Ρώσοι άρχισαν να   νται επενδύσεις με στόχο την ανα-
                              πουλάνε πετρέλαιο για παράδειγμα στη Δυτική     βίωση των ναυπηγείων της χώρας.
                              Αφρική ή στην Τουρκία, ενώ η Ευρώπη βρήκε       Πώς κρίνετε τις προοπτικές της ναυ-
                              εγγύτερα πηγές ενέργειας και συγχρόνως κατα-    πηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας της
                              ναλώνει λιγότερες ποσότητες υγρών καυσίμων      Ελλάδας;
                              λόγω κάποιων οικονομικών μέτρων που ελήφθη-  Για την ελληνική οικονομία, όλες αυτές οι προ-
                              σαν. Τελευταία, καταγράφεται μια πτώση των  σπάθειες είναι πολύ θετικές. Η εξαγορά των
                              ναύλων στα δεξαμενόπλοια, η οποία οφείλεται   Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τον κ. Προκοπίου,
                              στην επιβράδυνση του ρυθμού ανάκαμψης των   έναν υγιή επιχειρηματία, θα βάλει τέλος σε ένα
                              δυτικών οικονομιών αλλά και της Κίνας. Ο επο-  αδιέξοδο πολλών ετών. Πιστεύω ότι έχει μακρό-
                              χικός παράγοντας επίσης διαδραματίζει σημα-  πνοα σχέδια για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και
                              ντικό ρόλο, δεδομένου ότι το καλοκαίρι συνήθως   είναι πολύ αισιόδοξο το γεγονός ότι ο χώρος εξυ-
                              οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων κινούνται χαμηλά.   γιαίνεται. Από την άλλη, ο κ. Ξενοκώστας, που
                              Δεν νομίζω ότι θα επανέλθουμε στους υψηλούς   επενδύει στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, έχει δώσει
                              ναύλους που κατεγράφησαν τον χειμώνα. Πάντως,   τα διαπιστευτήριά του με την επένδυση στη Σύρο,
                              τα επόμενα δύο χρόνια οι ναύλοι στα τάνκερ θα   η οποία αυτή τη στιγμή εργάζεται στο 100% της
                              είναι σε υψηλά επίπεδα, καθώς δεν ναυπηγούνται   παραγωγικότητάς της. Η δική μας εμπειρία είναι
                              νέα πλοία και δεν προστίθεται νέο τονάζ.   πολύ θετική από την ποιότητα των επισκευών
                              Σε αντίθεση βέβαια με τα φορτηγά πλοία, των   πλοίων μας στη Σύρο. Υπάρχει κινητικότητα και


         20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25