Page 19 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 19

Ο κ. Αθανάσιος Μαρτίνος, συνεχίζοντας για πέμπτη δεκαετία την απρόσκοπτη αρθρογραφική συμβολή
            του στα Ναυτικά Χρονικά, συζητά για τις μεταβολές στο παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο και τις συν-
            θήκες της ναυλαγοράς, και σχολιάζει τις επενδύσεις προς την αναβίωση της ναυπηγοεπισκευής στην
            Ελλάδα. Τέλος, μιλά για τα εμπόδια εισόδου νέων επιχειρηματιών στη ναυτιλία και τις προοπτικές
            του ελληνικού νηολογίου.









                                 ΕΧΕΙ ΕΠΕΛΘΕΙ ΜΙΑ



                                 ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ


                                 ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
















            Συνέντευξη του       Ö      Συχνά σε διεθνή fora διατυπώνεται  Είμαι αισιόδοξος ότι ο κόσμος θα στραφεί σε
            κ. Αθανάσιου Μαρτίνου,      η άποψη ότι τα ορυκτά καύσιμα θα  καθαρότερες μορφές ενέργειας.
            διευθύνοντος συμβούλου      συνεχίσουν να επικρατούν στο ενερ-
            της Eastern Mediterranean,
            στους Γιάννη Θεοδωρόπουλο   γειακό μείγμα για πολλά χρόνια ακόμη.  á  Πόσο σύντομα θα δούμε τα εναλλα-
            και Παναγιώτη Κόρακα        Ποια η δική σας άποψη, ειδικά μετά       κτικά αυτά καύσιμα εμπορικά διαθέ-
                                        τις μεταβολές στο ενεργειακό σκηνικό,    σιμα και στη ναυτιλία;
                                        απόρροια του πολέμου στην Ουκρανία;  Οι Έλληνες διαχειριζόμαστε κατά κύριο λόγο
                                 Με αφορμή την ενεργειακή κρίση και τον πόλεμο   πλοία που εκτελούν διεθνείς πλόες και συνεπώς,
                                 στην Ουκρανία, η Ευρώπη θα επιταχύνει τις επεν-  επειδή δεν έχουν σταθερά δρομολόγια, είναι τα
                                 δύσεις σε καθαρότερες μορφές ενέργειας, όπως   τελευταία που θα κινούνται με άλλης μορφής καύ-
                                 η ηλιακή, η αιολική, το υδρογόνο κ.λπ., προκειμέ-  σιμα. Από την άλλη, υπάρχουν εταιρείες πρωτο-
                                 νου σταδιακά να καταστεί ενεργειακά αυτάρκης.   πόρες στον κλάδο τους, όπως η Maersk, η οποία
                                 Δεν υπάρχει άλλη οδός, λαμβάνοντας υπόψη ότι η   παραγγέλνει πλοία, ακόμη και μικρότερα δεξαμε-
                                 Ευρώπη δεν διαθέτει επαρκείς ποσότητες υδρο-  νόπλοια, με δυνατότητα κατανάλωσης μεθανόλης.
                                 γονανθράκων. Ως εκ τούτου πιστεύω ότι ίσως μια   Φαίνεται λοιπόν ότι, επί του παρόντος, η μεθανόλη
                                 θετική πλευρά αυτής της κρίσης στην Ανατολική   επικρατεί έναντι του υγραερίου ως προτεινόμενη
                                 Ευρώπη είναι η επιτάχυνση της στροφής του   πηγή καυσίμου.
                                 κόσμου σε καθαρή ενέργεια. Και η Κίνα πραγματο-
                                 ποιεί βήματα προς αυτή την κατεύθυνση και είναι  â  Τους τελευταίους μήνες παρατηρείται
                                 ο μεγαλύτερος παραγωγός ηλεκτρικών αυτοκινή-    σημαντική άνοδος των ναύλων στα
                                 των, ενώ διαφαίνεται ότι θα αυξήσει σημαντικά και   δεξαμενόπλοια λόγω της αύξησης των
                                 τις εξαγωγές της. Αναμένουμε μια επιταχυνόμενη   τονομιλίων, κυρίως για τη μεταφορά
                                 στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, απόρροια   του ρωσικού πετρελαίου. Θεωρείτε ότι
                                 και της μεγάλης παραγωγής από την Κίνα.         αυτή η τάση θα συνεχιστεί μεσο-μα-
                                 Σε ό,τι αφορά το υδρογόνο, προκειμένου να κατα-  κροπρόθεσμα ή αποτελεί ένα βραχυ-
                                 στεί εμπορικά εκμεταλλεύσιμο, απαιτείται κάποιος   πρόθεσμο «φαινόμενο»;
                                 χρόνος. Πάντως, και στο παρελθόν είδαμε τεχνο-  Δεν φαίνεται ότι θα υπάρξει άμεσα λύση στον
                                 λογικές επαναστάσεις τις οποίες δεν περιμέναμε.   πόλεμο της Ουκρανίας. Πιστεύω ότι οι κυρώσεις


                                                                                                              19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24