Page 158 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 158

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ


                               ανεφοδιασμού καυσίμων που τροφοδοτείται με   αία εταιρεία τακτικών γραμμών που «υιοθετεί»
                               ανανεώσιμη ενέργεια μέσω μπαταριών, παράγο-  πλήρως το σύστημα Starlink στα πλοία της,
                               ντας έτσι μηδενικές εκπομπές αερίων του θερ-  μια πρωτοβουλία που, όπως υπογραμμίζεται
                               μοκηπίου κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού.  στην ανακοίνωση, αντανακλά τη δέσμευση της
                               Στο μέλλον, οι τρεις εταιρείες σχεδιάζουν να  Seaspan για ψηφιακή μετάβαση.
                               αξιοποιήσουν τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει   «Η συνεργασία με τη SpaceX υποστηρίζει το
                               προκειμένου να αναπτύξουν μεθόδους που θα   στρατηγικό όραμα της Seaspan να αντιμετω-
                               συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών αερίων  πίζει καθένα από τα πλοία της ως ένα εξ απο-
                               του θερμοκηπίου, προωθώντας παράλληλα νέες   στάσεως γραφείο», σημείωσε μεταξύ άλλων
                               πρωτοβουλίες για τη μείωση του περιβαλλοντι-  ο Chris Sepp, Vice President of Information
                               κού αποτυπώματος του ναυτιλιακού κλάδου.  Technology της Seaspan.
                                                                       Υπενθυμίζεται ότι το σύστημα Starlink έχει
                               Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΣΕ                 κεντρίσει το ενδιαφέρον της ναυτιλιακής βιο-
                               ΥΠΕΡΑΚΤΙΑ ΑΙΟΛΙΚΑ ΠΑΡΚΑ,                μηχανίας, με πληθώρα εταιρειών, όπως η MOL,
                               ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΝΕΑΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ              η Enesel, η Costamare, η Danaos, η Atlantic
                               Οι εταιρείες Subsea7 και EnBW υπέγραψαν μνη-  Bulk, να έχουν αποφασίσει ή να έχουν πραγμα-
                               μόνιο συνεργασίας, προκειμένου να μελετήσουν   τοποιήσει δοκιμαστική χρήση του σε πλοία τους.
                               από κοινού νέες ιδέες για την υπεράκτια παρα-
                               γωγή καυσίμου υδρογόνου με τη χρήση αιολικής  ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ LR ΓΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ
                               ενέργειας.                              ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΕΚΠΟΜΠΩΝ
                               Στο πλαίσιο της μελέτης, οι δύο εταίροι πρόκειται  ΠΛΟΙΩΝ
                               να διερευνήσουν τα τεχνικά και εμπορικά χαρα-  Ο νηογνώμονας Lloyd’s Register (LR) εξέδωσε
                               κτηριστικά της υπεράκτιας παραγωγής πράσινου   μια αρχική έγκριση τύπου στη SeaARCTOS για
                               υδρογόνου, από άποψη πιλοτικών δομών αλλά   την πρωτοποριακή τεχνολογία παρακολούθησης
                               και εγκαταστάσεων εμπορικής κλίμακας, λαμβά-  εκπομπών ARCTOS-1, η οποία παρακολουθεί τα
                               νοντας υπόψη σταθερές πλατφόρμες καθώς και   επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα (CO₂), μεθα-
                               πλωτές δομές.                           νίου (CH₄) και διοξειδίου του θείου (SO₂) στα
                               Η EnBW θα πραγματοποιήσει μελέτες σχετικά   καυσαέρια των πλοίων, με τη χρήση ενός ειδι-
                               με τον σχεδιασμό και τη βελτιστοποίηση της   κού αισθητήρα συνδεδεμένου στην τσιμινιέρα
                               λειτουργίας του αιολικού πάρκου, παρέχοντας   αυτών.
                               παράλληλα την τεχνογνωσία που διαθέτει στο   Η ακριβής ανάλυση σε πραγματικό χρόνο που
                               κομμάτι της λειτουργίας και της συντήρησης για   προσφέρει το ARCTOS-1 επιτρέπει στους πλοι-
                               την ολοκλήρωση της τεχνικής και οικονομικής   οκτήτες και στους διαχειριστές των πλοίων να
                               αξιολόγησης του έργου. Η Subsea7, με τη σειρά   έχουν πλήρη εικόνα των εκπομπών εξ αποστά-
                               της, θα είναι υπεύθυνη για την πραγματοποίη-  σεως και σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή χρεια-
                               σης της έρευνας σχετικά με τις υποθαλάσσιες   στεί, μπορώντας έτσι να επιβεβαιώσουν ότι ένα
                               ηλεκτρικές υποδομές και την ενσωμάτωση του   πλοίο έχει επιτυχώς αλλάξει καύσιμο προκειμένου
                               συστήματος παραγωγής υδρογόνου στα θεμέλια   να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις των περιοχών
                               των ανεμογεννητριών ή σε ξεχωριστές πλατ-  ελέγχου των εκπομπών θείου (SECA).
                               φόρμες.                                 Η SeaARCTOS συμπλήρωσε πρόσφατα πάνω
                               Στόχος της σύμπραξης είναι οι δύο εταίροι να   από 20.000 ώρες δοκιμών του συστήματος σε
                               πραγματοποιήσουν από κοινού μια οικονομική  πραγματικές συνθήκες λειτουργίας, συλλέγοντας
                               ανάλυση για τη δημιουργία ενός εμπορικού   δεδομένα από στόλους διαφόρων εταιρειών,
                               μοντέλου, προσδιορίζοντας το κόστος ανάπτυξης   συμπεριλαμβανομένων των Interlink Maritime
                               αλλά και το λειτουργικό κόστος του έργου ώστε   και Bernhard Schulte Shipmanagement. Το
                               να αξιολογηθεί η οικονομική βιωσιμότητά του.  ARCTOS-1 έχει σχεδιαστεί προκειμένου  να
                                                                       παρέχει διαφάνεια στο κομμάτι της παρακολού-
                               TO STARLINK ΣΤΟΝ ΣΤΟΛΟ                  θησης των εκπομπών, καθώς και να βοηθά στη
                               ΤΗΣ SEASPAN                             συμμόρφωση με τους εκάστοτε κανονισμούς που
                               Το δορυφορικό σύστημα Starlink εισχωρεί και   αφορούν τις εκπομπές οξειδίων του θείου.
                               στις τακτικές γραμμές, καθώς, βάσει ανακοί-  Η εν λόγω τεχνολογία μπορεί να εγκατασταθεί
                               νωσης της εταιρείας Seaspan, το σύστημα της   εύκολα, ενώ δεν εξαρτάται από το ηλεκτρικό
                               SpaceX θα τοποθετηθεί σε όλα της τα πλοία.   δίκτυο και τα συστήματα δορυφορικών επικοι-
                               Σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία στην ιστοσε-  νωνιών του πλοίου, καθώς παράγει τη δική της
                               λίδα της, ο στόλος της Seaspan απαρτίζεται  ηλεκτρική ενέργεια μέσω ανάκτησης της θερμό-
                               από 138 containerships.                 τητας των καυσαερίων.
                               Ειδικότερα, η Seaspan είναι η πρώτη κολοσσι-


         158
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163