Page 156 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 156
προσπάθειες του ναυτιλιακού κλάδου για μείωση
των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η Maersk υπέγραψε συμφωνία με την ολλανδική
εταιρεία παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων OCI
Global σχετικά με τον εφοδιασμό του πλοίου
με πράσινη βιομεθανόλη, προκειμένου αυτό να
πραγματοποιήσει το παρθενικό του ταξίδι από το
Ουλσάν της Νότιας Κορέας στην Κοπεγχάγη. Το
εν λόγω ταξίδι αναμένεται να παράσχει σημαντικά
επιχειρησιακά δεδομένα στο πλήρωμα του πλοίου
αναφορικά με την καύση της μεθανόλης στους
τελευταίας τεχνολογίας κινητήρες του, καθώς η
εταιρεία προετοιμάζεται να παραλάβει και άλλα
νεότευκτα ποντοπόρα πλοία κατανάλωσης μεθα-
νόλης, αρχής γενομένης από το 2024.
H OCI παράγει πράσινη μεθανόλη σε ειδικές
εγκαταστάσεις στην Αμερική, χρησιμοποιώντας
ως πρώτη ύλη το δεσμευμένο βιοαέριο που προ-
έρχεται από την αποσύνθεση οργανικών αποβλή-
των σε χώρους υγειονομικής ταφής. Το βιοαέριο
μετατρέπεται σε βιομεθάνιο και στη συνέχεια
διοχετεύεται στο δίκτυο αερίου όπου, βάσει
του ισοζυγίου μάζας, παράγεται η μεθανόλη.
Η συγκεκριμένη μέθοδος μπορεί να συμβάλει
στη δημιουργία ενός φιλικότερου προς το περι-
βάλλον δικτύου αερίων καυσίμων, δεσμεύοντας
παράλληλα τις επιβλαβείς εκπομπές μεθανίου.
Η πράσινη μεθανόλη της OCI είναι πιστοποιη-
μένη με τη Διεθνή Πιστοποίηση Αειφορίας και
Η ολοκλήρωση των δοκιμών απέδειξε ότι το υγρο- Άνθρακα (ISCC), σύμφωνα με την Οδηγία της ΕΕ
ποιημένο βιομεθάνιο μπορεί να μεταφερθεί μέσω που αφορά τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
της ήδη υπάρχουσας εγχώριας αλυσίδας εφοδι-
ασμού LNG, ενώ ο εφοδιασμός των πλοίων με H ΙΑΠΩΝΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕ ΤΟΝ
το εν λόγω εναλλακτικό καύσιμο μπορεί να γίνει ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟ ΕΝΟΣ ΠΛΟΙΟΥ
μέσω της χρήσης φορτηγών. Παράλληλα, η μερική ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ LPG ΜΕ ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΟ
κατανάλωση LBM σε συνδυασμό με καύσιμο LNG Οι ιαπωνικές εταιρείες Marubeni Corporation,
μπορεί να αποφέρει ακόμη μεγαλύτερη μείωση Biofuel Technology Research (BTR) και Tabuchi
των εκπομπών CO₂ σε σύγκριση με την κατανά- Kaiun Co. πραγματοποίησαν από κοινού τον ανε-
λωση συμβατικών ναυτιλιακών καυσίμων. φοδιασμό ενός πλοίου μεταφοράς LPG με βιο-
Οι δύο εταίροι θα συνεχίσουν να συμβάλλουν στις καύσιμο, το οποίο παρήχθη από υγρά απόβλητα
προσπάθειες απανθρακοποίησης των θαλάσσιων με βάση τη βιομάζα και την πράσινη μεθανόλη.
μεταφορών, αξιοποιώντας τις γνώσεις και τις Ο ανεφοδιασμός πραγματοποιήθηκε στο πλοίο
εμπειρίες που διαθέτουν στο κομμάτι της χρήσης «Buena Reina», το οποίο διαχειρίζεται η Tabuchi
του υγροποιημένου βιομεθανίου ως εναλλακτικού και είναι ναυλωμένο στη Marubeni, ενώ το εν
ναυτιλιακού καυσίμου. λόγω βιοκαύσιμο παρήχθη στην Ιαπωνία με τεχνο-
λογία που ανήκει από κοινού στις Marubeni και
H MAERSK ΠΡΟΧΩΡΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ BTR. Σύμφωνα με τους τρεις εταίρους, η συγκε-
ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ CONTAINERSHIP κριμένη πρωτοβουλία αποτελεί την πρώτη παγκο-
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΜΕΘΑΝΟΛΗΣ σμίως χρήση βιοκαυσίμου από απόβλητα βιομά-
Η A.P. Moller-Maersk (Maersk) εξασφάλισε επι- ζας και μεθανόλη σε πλοίο μεταφοράς LPG. Οι
τυχώς την απαιτούμενη ποσότητα πράσινης μεθα- τρεις εταιρείες δήλωσαν ότι, καταναλώνοντας το
νόλης για την πραγματοποίηση του παρθενικού εν λόγω καύσιμο επιτεύχθηκε μείωση των παρα-
ταξιδιού του πρώτου πλοίου μεταφοράς εμπο- γόμενων εκπομπών CO₂ του πλοίου κατά περίπου
ρευματοκιβωτίων στον κόσμο το οποίο μπορεί 19% ανά ταξίδι.
να καταναλώνει το εν λόγω εναλλακτικό καύσιμο. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι, για
Η συγκεκριμένη παραγγελία αποτελεί σημαντικό τον ανεφοδιασμού του «Buena Reina», χρησιμο-
ορόσημο τόσο για την εταιρεία όσο και για τις ποιήθηκε το πρώτο παγκοσμίως δεξαμενόπλοιο
156