Page 130 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 130

προβλήτα κρουαζιέρας, πλησίον του   πρώτο του ταξίδι στην ανοικτή θάλασσα,   καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής
          σταθμού επιβατών. Θα έχει τη δυνατό-  μετά τις θαλάσσιες δοκιμές που πραγ-  του. Η ανανεώσιμη ενέργεια που παρέ-
          τητα να εξυπηρετεί 98 σκάφη μήκους   ματοποίησε στο Turku της Φινλανδίας,   χεται από τον άνεμο και τον ήλιο θα συν-
          έως 140 μ. και έχει  χερσαία ζώνη   όπου κατασκευάζεται από τα ναυπηγεία   δυάζεται με ενέργεια χαμηλών εκπομπών
          39.400 τ.μ., η οποία μπορεί να επεκτα-  Meyer Turku.               άνθρακα που σχετίζεται με τις κυψέλες
          θεί και να καλύψει έκταση περίπου, κατά   Περισσότεροι από 450 ειδικοί προχώρη-  καυσίμου».
          μέγιστον, 100.000 τ.μ.           σαν, σε διάστημα τεσσάρων ημερών, σε   Το πλοίο θα διαθέτει περίπου 100 καμπί-
          Η ανάπτυξη της Μαρίνας Μεγάλων Σκα-  εκτενείς δοκιμές των κύριων μηχανών,   νες και θα έχει μήκος 181 μ. Θα διαθέτει
          φών αναψυχής στην Κέρκυρα εντάσσε-  του συστήματος πέδησης, του κύτους   σύστημα ισχύος με ιστία, τα οποία θα
          ται στη συντονισμένη προσπάθεια του   κ.ά.  Αργότερα μέσα στον  χρόνο θα   παρέχουν κατά μέσο όρο το 50% της
          ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των μαρι-  πραγματοποιηθεί ένας δεύτερος κύκλος   ενέργειας πρόωσης με τη χρήση του
          νών και των τουριστικών λιμένων του   θαλάσσιων δοκιμών.           ανέμου. Ηλιακοί συλλέκτες θα εκτείνο-
          χαρτοφυλακίου του και αναμένεται να                                νται επίσης σε μια επιφάνεια 1.000 τ.μ.
          αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν και τις  ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ   στο πλοίο, ενώ ηλιακές συσκευές νέας
          τουριστικές υποδομές τόσο του Ιονίου  ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΟΡΑΜΑΤΙΖΕΤΑΙ        γενιάς θα ενσωματωθούν στις κατα-
          όσο και της χώρας εν γένει.      Η PONANT                          σκευές και στα ιστία.
                                           Η Ponant έχει δεσμευτεί να κατασκευ-
                                           άσει ένα κρουαζιερόπλοιο με μηδενικές  ΣΤΡΟΦΗ (ΚΑΙ) ΤΗΣ STENA
                                           εκπομπές ρύπων έως το 2030, εφαρμό-  LINE ΣΤΗ ΜΕΘΑΝΟΛΗ
        ΕΠΙΒΑΤΗΓΟΣ                         ζοντας μια ιδέα που δημιουργήθηκε από   Η σουηδική ακτοπλοϊκή εταιρεία Stena
                                           την ομάδα έρευνας και ανάπτυξης και  Line υπέγραψε συμφωνία με τον τεχνο-
        ΝΑΥΤΙΛΙΑ                           συνδυάζει έξι νέες τεχνολογίες.   λογικό όμιλο Wärtsilä προκειμένου να
                                           Η εταιρεία κρουαζιέρας θα συνεργαστεί
                                                                             μετατρέψει ορισμένα από τα πλοία του
                                           με τη Stirling Design International για   στόλου της σε πλοία κατανάλωσης καυ-
                                           το καινοτόμο project Swap2Zero, ενώ οι   σίμου μεθανόλης.
          ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ                    συζητήσεις συνεχίζονται για την επιλογή   Οι μετασκευές θα αφορούν, μεταξύ
          ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟ                  του ναυπηγείου που θα κατασκευάσει  άλλων, τα συστήματα παροχής καυσί-
          ΣΗΚΩΝΕΙ ΑΓΚΥΡΕΣ                  το πλοίο.                         μου και τους κινητήρες των πλοίων, ενώ
          Το «Ιcon of the Seas», το μεγαλύτερο   «Στόχος είναι έως το 2030 το μελ-  θα περιλαμβάνουν και την εγκατάσταση
          κρουαζιερόπλοιο του κόσμου, βρίσκεται   λοντικό μας πλοίο να είναι μηδενικών  νέων τεχνολογιών, που θα συμπληρώ-
          ένα βήμα μακριά από το επίσημο ντε-  εκπομπών», δήλωσε ο Hervé Gastinel,   νουν τα  υπάρχοντα  συστήματα των
          μπούτο του, τον Ιανουάριο του 2024. Το   CEO της Ponant, και συμπλήρωσε: «Το   πλοίων.
          εντυπωσιακό πλοίο πραγματοποίησε το   αποτύπωμα άνθρακά του θα μειώνεται   Σύμφωνα με τη Wärtsilä, η μεθανόλη


         130
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135