Page 121 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
P. 121
Επιμέλεια:
Γιάννης Θεοδωρόπουλος, ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΑ ΑΓΑΘΑ: στις τιμές και τα συμβόλαια μελλοντι- να επιδίδεται σε λαθρεμπόριο άνθρακα, Τέλος τα ρωσικά φορτία για τη Γερ-
Μάνος Χαρίτος Από την παραγωγή στη διακίνηση και στην κατανάλωση κής εκπλήρωσης άνθρακα της Ευρώπης ενώ την ίδια ώρα οι κυρώσεις στην Πιον- μανία
έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ τον περα-
γιάνγκ δεν εφαρμόζονται πλήρως.
Η Γερμανία θα σταματήσει τελείως να
COMMODITIES τιμές Ευρώπης και Αυστραλίας καθι- ΑΙS, στις 8 Αυγούστου 2021 το πλοίο Αυγούστου και πετρέλαιο την 31η Δεκεμ-
αγοράζει από τη Ρωσία άνθρακα την 1η
σμένο Ιούνιο. Ακόμη, οι διαφορές στις Σύμφωνα με δεδομένα από το σύστημα
στούν οικονομικά βιώσιμη την αποστολή
φόρτωσε άνθρακα από το λιμάνι Nampo
βρίου, συνεχίζοντας τη μείζονα αλλαγή
που έχει αρχίσει ως προς τον ενεργειακό
στη Βόρεια Κορέα, ενώ στις 9 Αυγού-
φορτίων από την Ασία-Ειρηνικό, ακόμα
και αν το κόστος είναι αυξημένο λόγω
εφοδιασμό της, τόνισε ο υφυπουργός
στου εντοπίστηκε στην Κίτρινη Θάλασσα,
των μεγαλύτερων αποστάσεων, αλλάζο-
ντας τον χάρτη του διεθνούς εμπορίου. με κατεύθυνση δυτικά, προς τις ακτές Οικονομικών της χώρας Γεργκ Κούκις
της επαρχίας Shandong στην Κίνα. Τα
κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου
Την ίδια ώρα, η αθρόα εισαγωγή άνθρακα ίδια δεδομένα που αποκαλύπτει το Nikkei στο Σίδνεϊ.
σε Αμβέρσα-Ρότερνταμ-Άμστερνταμ Asia δείχνουν ότι το πλοίο έφτασε στο Η Ρωσία προμήθευε έως πρόσφατα
οδηγεί σε συμφόρηση bulkers στην περι- λιμάνι Longkou στο Yantai και παρέμεινε το 40% του άνθρακα και το 40% του
οχή, με δεδομένα της Braemar να δεί- εκεί έως τις 26 Αυγούστου. πετρελαίου που κατανάλωνε η Γερμανία,
ΞΗΡΑ ΦΟΡΤΙΑ ΑΝΘΡΑΚΑΣ χνουν ότι 71 πλοία ανέμεναν να δέσουν Το Πεκίνο, πάντως, σε σχετική ερώτηση θύμισε ο κ. Κούκις.
στα εν λόγω λιμάνια έως τις 29 Ιουνίου,
της αρμόδιας επιτροπής κυρώσεων του
«Για όποιον γνωρίζει την ιστορία του
Φορτία «κατακλύζουν» την Ευρώπη όταν ο μέσος όρος πενταετίας ήταν Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμέ- αγωγού Ντρούζμπα, που ήταν ήδη εργα-
Οι προσπάθειες της Ευρώπης να αντικαταστήσει τις προμή- 24 πλοία. νων Εθνών, τόνισε ότι το πλοίο εισήλθε λείο της σοβιετικής αυτοκρατορίας για
θειες άνθρακα από τη Ρωσία αντανακλώνται στην αύξηση των στο λιμάνι Yantai τον Μάρτιο και τον την κυριαρχία στην ανατολική Ευρώπη»
εισαγωγικών ροών που καταγράφεται στον κόμβο Αμβέρσα-Ρό- Κίνα και Βόρεια Κορέα επιδίδονται σε Αύγουστο του 2021 χωρίς φορτίο και κατανοεί πως «το να απαλλαγείς από
τερνταμ-Άμστερνταμ. λαθρεμπόριο; απέπλευσε έμφορτο με λιπάσματα και αυτή την εξάρτηση δεν είναι κάτι ασή-
Συγκεκριμένα, κατά το α΄ εξάμηνο του 2022, οι εισαγωγές H Βόρεια Κορέα φέρεται να έχει στείλει αγροτικά προϊόντα. μαντο, αλλά είναι κάτι που θα καταφέ-
άνθρακα στην ARA (Antwerp-Rotterdam-Amsterdam) αυξήθη- άνθρακα απευθείας στην Κίνα, δραστη- ρουμε σε μερικούς μήνες», πρόσθεσε ο
καν κατά 35% σε σχέση με πέρυσι, στους 26,9 εκατ. τόνους, ριότητα η οποία αντίκειται στους κανόνες Ποιες χώρες εξακολουθούν να κλεί- γερμανός υφυπουργός Εξωτερικών.
σύμφωνα με δεδομένα της Kpler. διεθνούς εμπορίου υπό τις κυρώσεις του νουν το μάτι στη Ρωσία Η Γερμανία κατασκευάζει τερματικούς
Ως εκ τούτου, τα αποθέματα στα εν λόγω λιμάνια σχεδόν έχουν Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Παρά τη διεθνή κατακραυγή και τις σταθμούς για την εισαγωγή υγροποιη-
διπλασιαστεί, στους 6,6 εκατ. τόνους. Η Ευρώπη, στην προσπά- Εθνών, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Nikkei αυξανόμενες πιέσεις προς διακοπή των μένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ), ώστε να
θειά της να αμβλύνει την ενεργειακή κρίση που την ταλανίζει, Asia. εμπορικών συναλλαγών με τη Ρωσία, αρχίσει να καλύπτει το τεράστιο κενό
στρέφει το βλέμμα της στις εισαγωγές από την Αυστραλία, τις Εικόνες που συλλέχθηκαν από δορυφόρο Κίνα και Ινδία προσβλέπουν σε ενίσχυση στην προμήθεια αερίου, ωστόσο ο Γεργκ
ΗΠΑ και την Κολομβία. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι πολλές δείχνουν ένα πλοίο σημαίας Βόρειας του εμπορίου τους με τη Ρωσία. Όπως Κούκις υπογράμμισε ότι οι ΗΠΑ και το
ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία, η Αυστρία και η Πολωνία, Κορέας να μεταφέρει άνθρακα απευ- και στην περίπτωση του πετρελαίου, Κατάρ μπορούν να πωλούν μόλις 30 δισ.
θέτουν ξανά σε λειτουργία εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής θείας σε κινεζικό λιμάνι. Συνεπώς η Κίνα, Πεκίνο και Νέο Δελχί εξετάζουν στρα- κ.μ. στην Ευρώπη, ποσότητα που δεν
άνθρακα. η οποία αποτελεί ένα από τα πέντε μόνιμα τηγικές κινήσεις που θα ευνοήσουν τις επαρκεί.
Οι ανισορροπίες προσφοράς και ζήτησης αποτυπώνονται μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας, φέρεται οικονομίες τους.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα ΣΙΔΗΡΟΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑ – ΧΑΛΥΒΑΣ
του ρωσικού πρακτορείου TASS, η
Ρωσία και η Κίνα βρίσκονται σε διαπραγ- Άνοδος της παραγωγής σιδηρομεταλ-
ματεύσεις αναφορικά με την αύξηση λεύματος μεσοπρόθεσμα
εισαγωγών ρωσικού άνθρακα από την H παγκόσμια παραγωγή σιδηρομεταλλεύ-
Κίνα. Ο επικεφαλής του αρμόδιου τμή- ματος θα αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα
ματος του ρωσικού Υπουργείου Ενέρ- έτη, βάζοντας τέλος σε μια στασιμότητα
γειας, Petr Bobylev, ανέφερε μεταξύ που είχε επέλθει λόγω της πολύ χαμηλής
άλλων τα εξής: «Οι εταιρείες διερευ- τιμής του εμπορεύματος, η οποία μάλι-
νούν κάθε δυνατή επιλογή, όπως είναι στα άγγιξε και χαμηλά δεκαετίας το 2015
τα κράτη της Αφρικής. Όσον αφορά ($55/τόνο).
τα ασιατικά κράτη, διενεργούνται δια- Τα παραπάνω σημειώνει σε νέα της
πραγματεύσεις με την Κίνα, αλλά και έκθεση η Fitch Solutions, η οποία ανα-
την Ταϊβάν, που επίσης αποτελεί μεγάλο φέρει ότι οδηγοί της αύξησης της παρα-
καταναλωτή». γωγής θα είναι η Αυστραλία, η Βραζιλία
Παράλληλα, ο κ. Petr Bobylev ανέ- και η Κίνα. Συγκεκριμένα, στην έκθεση
φερε ότι η Ινδία ενδέχεται να αυξήσει υπογραμμίζεται ότι η ετήσια αύξηση της
τις εισαγωγές ρωσικού θερμικού και παραγωγής της Βραζιλίας θα είναι 2,6%
μεταλλουργικού άνθρακα στους 40 μεταξύ 2022 και 2026 και θα διαμορφω-
εκατ. τόνους έως το 2035, εφόσον θεί στους 64 εκατ. τόνους. Αντίστοιχα, η
επιλυθούν ορισμένες προκλήσεις που παραγωγή της Αυστραλίας θα αυξάνε-
αντιμετωπίζει από πλευράς logistics η ται κάθε έτος κατά μέσο όρο κατά 0,4%
ασιατική χώρα. για το ίδιο διάστημα (+19,3 εκατ. τόνοι).
120 121