Page 117 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
P. 117
Eπιμέλεια: Νίκος Βεργούνης Οι πρόσφατες τάσεις στη ναυπηγική τεχνολογία και καινοτομία
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ
Η παράδοση του «Stena Pro Patria»
αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ορόσημο
για την Proman Stena Bulk, καθώς η
κοινοπραξία συνεχίζει να υποστηρίζει
την υιοθέτηση της μεθανόλης ως ναυ-
τιλιακού καυσίμου, το οποίο μπορεί να
διαδραματίσει βασικό ρόλο στη διαμόρ-
φωση ενός βιωσιμότερου μέλλοντος για
τον ναυτιλιακό κλάδο.
BP ΚΑΙ RIO TINTO ΑΠΟ
ΚΟΙΝΟΥ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ
ΣΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΔΟΚΙΜΗ
ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΩΝ
Ο αγγλοαυστραλιανός όμιλος εξορύξεων
Rio Tinto και ο βρετανικός ενεργειακός
κολοσσός BP υπέγραψαν συμφωνία
μονοετούς συνεργασίας με στόχο τη
Η CARGILL «ΨΗΦΙΖΕΙ» ται για απλή θαλάσσια δοκιμή αλλά για δρος του τμήματος θαλάσσιων μεταφο- νεότευκτου δεξαμενόπλοιου κατανάλω- εφοδιαστεί με καύσιμη μεθανόλη, ενώ μείωση των ανθρακικών εκπομπών του
ΙΣΤΙΑ ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ πραγματική εμπορική χρήση. Η δοκιμή ρών της Cargill. Παράλληλα, η εταιρεία σης μεθανόλης, το οποίο αναμένεται να στη συνέχεια θα αφιχθεί στο Τρινιντάντ στόλου της Rio Tinto μέσω της χρήσης
Στροφή σε ναυτική τεχνολογία προη- θα διαρκέσει από τρεις έως έξι μήνες, εξετάζει τις δυνατότητες συνδυασμού ξεκινήσει σύντομα τις εμπορικές του και Τομπάγκο για την τελετή ονοματοδο- βιοκαυσίμων.
γούμενων αιώνων αναμένεται να πραγ- επιτρέποντας στην Cargill να διαπιστώ- άκαμπτων ιστίων με την κατανάλωση δραστηριότητες. σίας του. Το πλοίο θα καταναλώνει ως Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η BP θα
ματοποιήσει ο κολοσσιαίος ναυλωτής σει κατά πόσο τα οφέλη που δύναται να ανθρακικά ουδέτερων καυσίμων, στο- Το χωρητικότητας 49.999 dwt πλοίο, με καύσιμο μεθανόλη, αντιπροσωπεύοντας προμηθεύει για έναν χρόνο με βιοκαύ-
Cargill. Όπως αναφέρει δημοσίευμα αποκομίσει από την εγκατάσταση των χεύοντας στην επίτευξη της απανθρα- την ονομασία «Stena Pro Patria», απο- την προσήλωση της Proman Stena Bulk σιμα το φορτηγό πλοίο «RTM Tasman»
του Reuters, ένας από τους μεγαλύ- ιστίων επαρκούν για να αιτιολογήσουν κοποίησης του κλάδου των θαλάσσιων τελεί το πρώτο από μια σειρά συνολικά στον ρόλο της μεθανόλης ως βιώσιμου της Rio Tinto, το οποίο πραγματοποιεί
τερους ναυλωτές πλοίων πρόκειται να την πιο εκτεταμένη χρήση αυτών και σε μεταφορών. έξι καινοτόμων MR δεξαμενόπλοιων εναλλακτικού καυσίμου για τον ναυτιλι- ταξίδια στον Ατλαντικό και στον Ειρηνικό
προσθέσει ιστία τελευταίας τεχνολογίας άλλα πλοία. IMOIIMeMAX, τα οποία διαθέτουν ακό κλάδο. Ωκεανό. Τα αποτελέσματα της δοκιμής, η
σε ένα πλοίο στις αρχές του επόμενου Την ανάπτυξη των εν λόγω ιστίων έχει Η PROMAN STENA BULK κινητήρες διπλού καυσίμου της ΜΑΝ Με αναμενόμενη κατανάλωση 12.500 οποία πρόκειται να αποτελέσει τη μεγα-
έτους, ευελπιστώντας η αιολική ενέργεια αναλάβει η BAR Technologies, η οποία ΠΑΡΕΛΑΒΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ και κατασκευάζονται αυτή την περίοδο τόνων καυσίμου μεθανόλης ετησίως, λύτερη σε διάρκεια δοκιμή ναυτιλιακών
να οδηγήσει σε μείωση του ανθρακικού σχεδιάζει σκάφη για το ιστιοπλοϊκό ράλι ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ στο ναυπηγείο Guangzhou Shipyard το «Stena Pro Patria» θα αποτελεί ένα βιοκαυσίμων που έχει πραγματοποιη-
αποτυπώματος των θαλάσσιων δραστη- America’s Cup, ενώ η νορβηγική Yara ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΜΕΘΑΝΟΛΗΣ International Co. Ltd. (GSI). Δύο ακόμα φιλικό προς το περιβάλλον πλοίο, το θεί έως σήμερα, θα βοηθήσουν τη Rio
ριοτήτων του. Marine Technologies θα πραγματοποι- Η εταιρεία Proman Stena Bulk, κοινο- πλοία της εν λόγω σειράς, τα «Stena οποίο σχεδόν θα εξαλείφει τις εκπομπές Tinto να μελετήσει τρόπους μείωσης των
Συγκεκριμένα, η Cargill θα ξεκινήσει ήσει την κατασκευή τους. πραξία μεταξύ του κορυφαίου παγκο- Pro Marine» και «Stena Promise», είναι οξειδίων του θείου (SOx) και των βλαβε- ανθρακικών εκπομπών του στόλου της
δοκιμή σε φορτηγό πλοίο το α΄ τρίμηνο Η πλήρης αξιοποίηση συστημάτων εκμε- σμίως παραγωγού μεθανόλης Proman επίσης προγραμματισμένα για παράδοση ρών σωματιδίων, ενώ θα παράγει 60% καθώς και να χαράξει μια στρατηγική για
του 2023, στο οποίο πρόκειται να εγκα- τάλλευσης της αιολικής ενέργειας θα και της Stena Bulk, μιας από τις μεγαλύ- μέσα στο 2022. λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώ- τη μελλοντική αξιοποίηση βιοκαυσίμων
ταστήσει δύο άκαμπτα ιστία. Η δοκιμή μπορούσε να αποφέρει έως και 30% μεί- τερες στον κόσμο ναυτιλιακές εταιρείες Το «Stena Pro Patria» θα αναχωρήσει του (NOx) και θα περιορίζει τις εκπομπές στα πλοία της.
θα λάβει χώρα όταν το πλοίο θα είναι ωση των παραγόμενων εκπομπών ενός διαχείρισης δεξαμενόπλοιων, ανακοίνωσε από το ναυπηγείο GSI με προορισμό το διοξειδίου του άνθρακα σε σύγκριση με Για τους σκοπούς της δοκιμής θα χρησι-
έμφορτο, που σημαίνει πως δεν πρόκει- πλοίου, δήλωσε ο Jan Dieleman, πρόε- πρόσφατα την παραλαβή του πρώτου της Ουλσάν της Νότιας Κορέας, όπου και θα τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα. μοποιηθεί ένα μείγμα βιοκαυσίμων B30,
116 117