Page 119 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
P. 119
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ
προγράμματος που υλοποιεί το Green Innovation
Fund με τον ιαπωνικό Οργανισμό Ανάπτυξης
Νέων Ενεργειακών και Βιομηχανικών Τεχνολογιών
(NEDO) και αφορά την ανάπτυξη πλοίων τα οποία
θα είναι εξοπλισμένα με κινητήρες κατανάλωσης
καυσίμου αμμωνίας, οι οποίοι θα σχεδιαστούν και
θα κατασκευαστούν από ιαπωνικές εταιρείες.
Στο πλαίσιο του μνημονίου, οι εταίροι θα συνεργα-
στούν με την πόλη της Γιοκοχάμα για την ανάπτυξη
και την επίδειξη του A-Tug, η παράδοση του οποίου
έχει προγραμματιστεί για το 2024, με απώτερο
στόχο την ευρύτερη ανάπτυξη φιλικότερων προς
το περιβάλλον πλοίων, τα οποία θα συμβάλουν στη
διαμόρφωση μιας ανθρακικά ουδέτερης κοινωνίας
στο λιμάνι της πόλης. Εκτός από την εξασφάλιση
της ομαλής επιχειρησιακής λειτουργίας του Α-Tug
στο λιμάνι της Γιοκοχάμα, οι εταιρείες θα αναλά-
βουν επίσης, μέσω της συνεργασίας τους, και τον
ανεφοδιασμό της φορτηγίδας με καύσιμη αμμω-
νία, καθώς και άλλες πρωτοβουλίες, με στόχο την
περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση της τοπικής κοι-
νωνίας.
ΝΕΑ ΜΕΙΓΜΑΤΑ ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΣΤΗ ΦΑΡΕΤΡΑ ΑΠΑΝΘΡΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Η φινλανδική εταιρεία ESL Shipping πρόκειται να
γίνει η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο η
οποία θα αρχίσει να χρησιμοποιεί το νέο μείγμα
βιοκαυσίμων Neste Marine™ 0.1 Co-processed της
Neste στα πλοία της που επιχειρούν στη Φινλανδία
το οποίο παράγει η BP και αποτελείται κατά 30% και στη Σουηδία.
από μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων (FAME), αναμε- Το εν λόγω ναυτιλιακό βιοκαύσιμο, το οποίο διαθέ-
μειγμένων με πετρέλαιο πολύ χαμηλής περιεκτικό- τει πιστοποίηση ISCC PLUS, παράγει έως και κατά
τητας θείου (VLSFO). Η χρήση του εν λόγω βιοκαυ- 80% λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
σίμου μπορεί να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίων καθ’ όλο τον κύκλο ζωής του σε σύγκριση με τα
του άνθρακα έως και κατά 26% σε σύγκριση με τη ορυκτά καύσιμα, χωρίς να διακυβεύονται η ποιότητα
χρήση συμβατικού πετρελαίου. του καυσίμου και η απόδοση.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η BP, σε συνεργα- Το Neste Marine 0.1 Co-processed βρίσκεται αυτή
σία με την Anglo-Eastern, η οποία διαχειρίζεται την περίοδο σε πιλοτική φάση, ενώ η παραγωγή του
το πλοίο, θα αναλύσουν μια σειρά παραγόντων γίνεται στο διυλιστήριο της Neste στο Porvoo της
που σχετίζονται με την απόδοση του κινητήρα και Φινλανδίας, με την εταιρεία να αντικαθιστά μέρος
του καυσίμου, όπως η κατανάλωση καυσίμου, τα των ορυκτών πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται
επίπεδα διάβρωσης, η μικροβιακή ανάπτυξη και η κατά τη διαδικασία της διύλισης με ανανεώσιμες
υποβάθμιση του βιοκαυσίμου και οι επιπτώσεις της πρώτες ύλες. Η χρήση του βιοκαυσίμου μπορεί
εναλλαγής καυσίμων στα συστήματα του πλοίου. να γίνει χωρίς την πραγματοποίηση μετασκευής
στον κινητήρα του πλοίου, καθώς έχει παρόμοια
ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ σύνθεση με τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, ενώ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΙΑΣ ΦΟΡΤΗΓΙΔΑΣ συμμορφώνεται και με τις απαιτήσεις του προτύπου
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΑΜΜΩΝΙΑΣ ISO 8217.
Οι ιαπωνικές εταιρείες NYK Line, IHI Power Η ESL Shipping, μία από τις κορυφαίες εταιρείες
Systems και ο νηογνώμονας ClassNK υπέγραψαν διαχείρισης φορτηγών πλοίων στη Σκανδιναβία
πρόσφατα μνημόνιο συμφωνίας για την από κοινού και στη Βαλτική, αναζητά διαρκώς νέες βιώσιμες
ανάπτυξη μιας φορτηγίδας κατανάλωσης καυσί- λύσεις, στοχεύοντας στην ελαχιστοποίηση του περι-
μου αμμωνίας, η οποία θα επιχειρεί στο λιμάνι της βαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου της, και η
Γιοκοχάμα. χρήση των βιοκαυσίμων της Neste εξυπηρετεί τον
Η υπογραφή της συμφωνίας αποτελεί μέρος ενός εν λόγω σκοπό.
118