Page 106 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
P. 106
Ο ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ
με την αξιολόγηση CII, που αποτελεί μέτρο της ναντι στις απειλές στον κυβερνοχώρο, να καλύ- • Ναυπηγεία
λειτουργικής απόδοσης. πτει τα ελάχιστα κριτήρια, είτε λειτουργικά είτε • Εταιρείες ενσωματωμένων συστημάτων
Η εγκατάσταση συσκευών ή εξοπλισμού εξοικο- απόδοσης. • Προμηθευτές
νόμησης ενέργειας θα βελτιώσει την αξιολόγησή Η ανθεκτικότητα αυτή μπορεί να επιτευχθεί • Νηογνώμονες
τους και συνεπώς την απήχησή τους στους ναυ- μέσω αποτελεσματικών συστημάτων διαχείρισης Μέχρι να τεθούν σε ισχύ οι νέες απαιτήσεις, οι
λωτές. Η κατάταξη είναι δυναμική. Παρόμοιοι κινδύνων στον κυβερνοχώρο. Προκειμένου να προμηθευτές προϊόντων, τα ναυπηγεία και οι ιδι-
τύποι και πλοία νεκρού βάρους σχηματίζουν ομά- θεωρείται η ασφάλεια της ναυτιλίας ανθεκτική οκτήτες πλοίων πρέπει να εστιάσουν στην ασφά-
δες πλοίων ομοειδών και, εάν ένα πλοίο με καλύ- στον κίνδυνο στον κυβερνοχώρο, οι στόχοι για τη λεια στον κυβερνοχώρο στα συστήματα ελέγχου,
τερη βαθμολογία GHG, όπως το «A», αποδοθεί διαχείριση του κινδύνου στον κυβερνοχώρο ορί- στον σχεδιασμό πλοίων και στα συστήματα δια-
στην ομάδα, θα επηρεάσει τον μέσο όρο. Ως εκ ζονται στα πέντε ακόλουθα λειτουργικά στοιχεία: χείρισης επί του πλοίου. Συνιστάται ιδιαίτερη
τούτου, οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να βελτιώνουν 1. Προσδιορισμός (Identify): Οι απαιτήσεις για προσοχή στους προμηθευτές των συστημάτων
συνεχώς την ενεργειακή αποτελεσματικότητα για το λειτουργικό στοιχείο «Identify» αποσκο- που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των νέων
να επιτύχουν το σημείο αναφοράς που ορίστηκε πούν στον εντοπισμό, από τη μία πλευρά, απαιτήσεων, καθώς αυτά τα συστήματα ενδέ-
στην ομάδα ομοειδών και να αποφύγουν μια κακή των ενσωματωμένων συστημάτων υπολο- χεται να χρειάζονται περαιτέρω ανάπτυξη και
βαθμολογία. γιστών (Computer Based Systems – CBS), αλλαγές σχεδιασμού για να συμμορφωθούν με
Οι ιδιοκτήτες που επιτυγχάνουν βελτίωση της των αλληλεξαρτήσεών τους και των σχετι- αυτές.
λειτουργικής αποτελεσματικότητας ανταμείβονται κών ροών πληροφοριών, ενώ, από την άλλη Τέλος, σύμφωνα με τον IACS, οι νέες απαιτήσεις
με καλύτερη βαθμολογία και θα προσελκύσουν πλευρά, των βασικών πόρων που εμπλέκο- E26 και E27 για την ασφάλεια στον κυβερνο-
περισσότερους ναυλωτές. Υπάρχουν ομοιότητες νται στη διαχείριση, στη λειτουργία, στους χώρο παρέχουν τις ελάχιστες απαιτήσεις για
στον τρόπο υπολογισμού της κατάταξης GHG ρόλους και στις ευθύνες τους. την ανθεκτικότητα στον κυβερνοχώρο των νέων
Rating της RightShip και του EEXI (Energy 2. Προστασία (Protect): Οι απαιτήσεις για το πλοίων και για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο
Efficiency Existing Ship Index). Ωστόσο, τα λειτουργικό στοιχείο Protect στοχεύουν των συστημάτων και του εξοπλισμού επί του
δεδομένα EEXI δεν χρησιμοποιούνται για την στην ανάπτυξη και στην εφαρμογή κατάλ- πλοίου. Σε έναν όλο και πιο ψηφιοποιημένο ναυ-
αξιολόγηση GHG. Πολλοί πλοιοκτήτες μπορεί να ληλων συστημάτων που υποστηρίζουν τη τιλιακό κόσμο, αυτές οι νέες απαιτήσεις αντι-
επιλέξουν τον περιορισμό ισχύος κινητήρα (EPL) μείωση της πιθανότητας συμβάντος ή περι- προσωπεύουν πιθανά ορόσημα για την παροχή
ή τον περιορισμό ισχύος άξονα (SHaPoli) για το ορισμού των επιπτώσεων ενός πιθανού συμ- ασφαλέστερης ναυτιλίας ενόψει των συνεχώς
EEXI, αλλά αυτά δεν θα εμφανίσουν τις ίδιες βάντος. εξελισσόμενων τεχνολογικών εξελίξεων.
βελτιώσεις στη βαθμολογία τους σε σύγκριση με 3. Ανίχνευση (Detect): Οι απαιτήσεις για το
άλλες βελτιώσεις πρόωσης, όπως ένα σύστημα λειτουργικό στοιχείο Detect στοχεύουν στην
υποβοήθησης πρόωσης Becker Mewis. ανάπτυξη και στην εφαρμογή κατάλληλων
μέσων που υποστηρίζουν την ικανότητα
ΟΙ ΝΕΕΣ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ αναγνώρισης ανώμαλης δραστηριότητας
ΤΟΥ IACS ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΟΑΣΦΑΛΕΙΑ σε CBS και δίκτυα επί του πλοίου όπως και
ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ στον εντοπισμό περιστατικών στον κυβερ-
Η Διεθνής Ένωση Νηογνωμόνων (International νοχώρο.
Association of Classification Societies – IACS) 4. Αντίδραση (Respond): Οι απαιτήσεις για το
δημοσίευσε πρόσφατα νέες Ενοποιημένες Απαι- λειτουργικό στοιχείο Respond στοχεύουν
ετία, έχει γίνει κορυφαία προτεραιότητα για τη τήσεις (Unified Requirements – UR) για την στην ανάπτυξη και στην εφαρμογή κατάλ-
ναυτιλιακή βιομηχανία, με τον ΙΜΟ να υιοθετεί ασφάλεια στον κυβερνοχώρο (E26 και E27), οι ληλων μέσων που υποστηρίζουν την ικανό-
νέα υποχρεωτικά μέτρα για τη μείωση των εκπο- οποίες θα είναι υποχρεωτικές για τα ταξινομη- τητα ελαχιστοποίησης των επιπτώσεων των
μπών του άνθρακα. μένα πλοία και τις θαλάσσιες εγκαταστάσεις που περιστατικών στον κυβερνοχώρο.
Πολλοί πλοιοκτήτες, διαχειριστές και ναυλωτές θα παραδοθούν την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 5. Ανάκτηση (Recover): Οι απαιτήσεις για το
είναι ήδη εξοικειωμένοι με το RightShip και τον 2024. λειτουργικό στοιχείο Recover στοχεύουν
έλεγχο γενικά. Πράγματι, δεν είναι ασυνήθιστο να Η εγκατάσταση και η σύνδεση συστημάτων ηλε- στην ανάπτυξη και στην εφαρμογή κατάλ-
βρεθεί μια ρήτρα σε ένα ναυλοσύμφωνο που να κτρονικών υπολογιστών στα πλοία είναι πλέον ληλων μέσων τα οποία υποστηρίζουν την
προβλέπει ότι ο πλοιοκτήτης εγγυάται μια ελά- ευάλωτες στις κυβερνοεπιθέσεις, οι οποίες ικανότητα αποκατάστασης CBS και δικτύων
χιστη βαθμολογία GHG RightShip για το πλοίο. μπορούν να επηρεάσουν τα προσωπικά δεδο- επί του πλοίου που επηρεάζονται από συμ-
Ωστόσο, καθώς η αξιολόγηση της περιβαλλοντι- μένα των πληρωμάτων, την ανθρώπινη ασφάλεια, βάντα στον κυβερνοχώρο.
κής απόδοσης ενός πλοίου είναι πιθανό να μπει την ασφάλεια του πλοίου και να απειλήσουν το Αυτοί οι επιμέρους στόχοι και τα σχετικά λει-
στη λειτουργική του καθημερινότητα, καλό είναι θαλάσσιο περιβάλλον. Οι επιτιθέμενοι μπορούν τουργικά στοιχεία θα πρέπει να θεωρούνται 24/7 Worldwide technical support
να αναφερθεί πώς λειτουργεί η κατάταξη GHG. να στοχεύσουν οποιονδήποτε συνδυασμό ανθρώ- μέρη ενός ενιαίου ολοκληρωμένου πλαισίου on board Balancing
Η κατάταξη GHG συγκρίνει τις θεωρητικές εκπο- που και τεχνολογίας για να επιτύχουν τον στόχο διαχείρισης κινδύνου. Οι απαιτήσεις πρέπει να
μπές CO₂ ενός πλοίου σε σχέση με πλοία παρό- τους, οπουδήποτε υπάρχει σύνδεση δικτύου ή υλοποιούνται υπό την ευθύνη των εμπλεκομένων
μοιου μεγέθους και τύπου. Χρησιμοποιούμε μια οποιαδήποτε άλλη επαφή μεταξύ των συστημά- στον σχεδιασμό, στην κατασκευή και στη λει-
εύκολη στην ερμηνεία κλίμακα «Α έως G», με των επί του πλοίου και του έξω κόσμου. Είναι, τουργία του πλοίου. Μεταξύ αυτών, μπορούν να
το «Α» να είναι το πιο ελκυστικό για τους ναυ- επομένως, απαραίτητο ένα πλοίο που πρόκειται εντοπιστούν τα ακόλουθα ενδιαφερόμενα μέρη:
λωτές. Αυτή η κλίμακα δεν πρέπει να συγχέεται να παραδοθεί, για να θεωρείται ανθεκτικό απέ- • Πλοιοκτήτης/Διαχειριστής/Εταιρεία
106 107