Page 56 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2021
P. 56
ΔΙΕΘΝΗ FORA
“ συμπεριλαμβανομένων και πλοίων νηολογημένων
εκτός ΕΕ. H ΑSA θα αντιτεθεί σε περιφερειακούς
Ανησυχούμε ιδιαίτερα για τις περιφερειακές/ κανονισμούς και κάνει έκκληση στην ΕΕ να ακο-
λουθήσει τις υιοθετημένες τροποποιήσεις της
τοπικές κανονιστικές πρωτοβουλίες για τη MARPOL Annex VI, που θα απαιτήσουν από όλα
ναυτιλία, καθώς τα πλοία ταξιδεύουν σε όλα τα πλοία, συμπεριλαμβανομένων των υπαρχό-
τα λιμάνια του κόσμου και ως εκ τούτου θα ντων, να υπολογίζουν τον EEXI και να αξιολογούν
τον CII για τη μείωση των εκπομπών αερίων του
πρέπει να ισχύουν παγκόσμια εφαρμόσιμοι θερμοκηπίου. Οι νέοι κανονισμοί του ΙΜΟ θα
και ομοιογενείς κανονισμοί. ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου του 2023.
” Παρά την ανάπτυξη της Νοτιοανατολικής
Ασίας σε ναυτιλιακό κόμβο, τα φαινόμενα
της πειρατείας και των ληστρικών επιθέσεων
εξακολουθούν να αποτελούν έναν
απρόβλεπτο παράγοντα για την ασφάλεια της
λευσης των Ηνωμένων Εθνών A/75/L37 που υιο- ναυσιπλοΐας στην περιοχή. Ποιες κινήσεις
θετήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο για την ανα- έχετε δρομολογήσει για την πάταξη των
γνώριση των ναυτικών ως key workers και καλεί συγκεκριμένων εγκλημάτων και γιατί τελικά
όλες τις κυβερνήσεις να εφαρμόσουν την απόφα- καμία προσπάθεια δεν είχε έως τώρα τα
ση και να παράσχουν εμβόλια στους ναυτικούς. αναμενόμενα αποτελέσματα;
Οι ναυτικοί αυτή τη στιγμή είναι αναγκασμένοι
να εργάζονται στη θάλασσα πέραν των συμβάσε- H ASA συνεργάζεται στενά με το ReCAAP και το
ών τους και ενάντια στα όσα ορίζει η MLC 2006, IFC, καθώς και με τις εθνικές αρχές ασφάλειας
υποστηρίζοντας την ίδια ώρα την παγκόσμια στην περιοχή. Γνωρίζουμε ότι η κατάσταση γύρω
εφοδιαστική αλυσίδα. από τέτοιου είδους περιστατικά έχει βελτιωθεί τα
τελευταία χρόνια και θα συνεχίσουμε να διατη-
Θεωρείτε ότι με τις υπάρχουσες διαθέσιμες ρούμε σε εγρήγορση τα μέλη μας.
τεχνολογίες οι στόχοι του ΙΜΟ με χρονικό
ορίζοντα το 2050 είναι επιτεύξιμοι; Σας Θεωρείτε ότι σταδιακά θα μειωθεί η
ανησυχούν νομοθετικές πρωτοβουλίες με υπερεξάρτηση της ζήτησης για θαλάσσιες
περιφερειακό/τοπικό χαρακτήρα; μεταφορές από την Κίνα και θα αναδυθούν
νέοι ναυτιλιακοί κόμβοι, όπως για παράδειγμα
Η ASA υποστηρίζει τις ενέργειες του ΙΜΟ προς η Ινδία; Πόσο θα επηρεάσει επίσης η ανάπτυξη
το 2050 και ελπίζει ότι νέες τεχνολογίες και νέες σιδηροδρομικών δικτύων από την Ασία προς
ιδέες θα εμφανιστούν εν ευθέτω χρόνω. Ανησυ- την Ευρώπη τη ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα
χούμε ιδιαίτερα για τις περιφερειακές/τοπικές στην ευρύτερη περιοχή;
κανονιστικές πρωτοβουλίες, καθώς τα πλοία ταξι-
δεύουν σε όλα τα λιμάνια του κόσμου και ως εκ Διατυπώνεται η άποψη ότι η ναυτιλία δεν μπορεί
τούτου θα πρέπει να ισχύουν παγκόσμια εφαρ- να δημιουργήσει ζήτηση, αλλά αποτελεί επιταχυ-
μόσιμοι και ομοιογενείς κανονισμοί, οι οποίοι ντή του εμπορίου. Προς το παρόν βλέπουμε ότι
συμφωνούνται από τον ΙΜΟ. συνεχίζει να υπάρχει μια έντονη και δραστήρια
ζήτηση για θαλάσσια μεταφορική υπηρεσία από
Ποια θεωρείτε ότι είναι τα σημεία σύγκλισης και προς την Κίνα, ωστόσο θα πρέπει να παρα-
και απόκλισης των Ασιατών εφοπλιστών με κολουθούμε τις παγκόσμιες εξελίξεις. Υπό το
τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους σε θέματα πρίσμα της σταθερότητας του παγκόσμιου εμπο-
περιβαλλοντικής πολιτικής; ρίου, θα ήταν επιθυμητή μια διαφοροποίηση των
πηγών εμπορίου.
Όπως αναφέρθηκε στην προηγούμενη ερώτηση, Η ναυτιλία αποτελεί τον πλέον ενεργειακά αποδοτι-
η ΑSA υποστηρίζει τις πρωτοβουλίες του ΙΜΟ για κό και με το μικρότερο κόστος τρόπο μεταφοράς,
τα ζητήματα μείωσης των εκπομπών CO 2 και τη ιδιαίτερα για μεγάλες ποσότητες/όγκους φορτίων
σύσταση αγορακεντρικών μέτρων (Market Based σε μακρινές αποστάσεις. Τα πλοία είναι ιδιαίτερα
Measures) για τον περιορισμό των εκπομπών ευέλικτα να τροποποιούν τα δρομολόγιά τους από
GHG. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε ένα το σημείο Α στο σημείο Β όταν κρίνεται απαραί-
προσχέδιο Κανονισμού για την επέκταση του EU τητο. Το εμπορικό πλεονέκτημα της ναυτιλίας θα
ETS στη ναυτιλία κατά τη διάρκεια του Ιουλίου, συνεχίσει να υπάρχει και στο άμεσο μέλλον.
54