Page 45 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2021
P. 45
Κάθε ναυτιλιακή εταιρεία
οφείλει να διακατέχεται
από μια αυξημένη ευαισθησία
για την κοινωνία
O κ. Γιάννης Σαραντίτης μιλά εφ’ όλης της ύλης στα Ναυτικά Χρονικά για τις
προοπτικές της ναυλαγοράς των bulkers, τις σύγχρονες απαιτήσεις ενασχόλησης
με τη ναυτιλία και τα σημεία σύγκλισης και απόκλισης των ναυτιλιακών κοινοτήτων
του ευρωπαϊκού Βορρά και Νότου. Ο κ. Σαραντίτης σχολιάζει ακόμη τις
πρωτοβουλίες και τις δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Υπευθυνότητας που κάθε
ναυτιλιακή εταιρεία οφείλει να αναλαμβάνει, αλλά και την κατάσταση στην αγορά
ακινήτων σήμερα.
Οι συνθήκες της προσφοράς και της ζήτησης Θεωρείτε ότι οι τύποι bulkers μεσαίας
ευνοούν τη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς χωρητικότητας μπορούν να εξασφαλίσουν ένα
ξηρού φορτίου το 2021. Για ποιους λόγους σταθερό ισοζύγιο ναύλων για μια ναυτιλιακή
θεωρείτε ότι καταγράφεται αυτή η αξιοσημείωτη επιχείρηση μεσαίου μεγέθους που συχνά
άνοδος και πώς βλέπετε να διαμορφώνονται οι βάλλεται από τις διακυμάνσεις της αγοράς;
ναύλοι έως το τέλος του έτους;
Τα φορτηγά πλοία μεσαίου μεγέθους έχουν μεγα-
Η ζήτηση για τις μεταφορές πρώτων υλών είναι λύτερη ευελιξία στις θαλάσσιες μεταφορές, λόγω
άμεσα συνδεδεμένη με την ανάκαμψη του διε- των διαστάσεών τους, που τα καθιστά ικανά να
θνούς εμπορίου. Πρόσφατα ο ΟΟΣΑ αναθε- προσεγγίζουν περισσότερους λιμένες, αλλά και
ώρησε προς τα επάνω τις προβλέψεις του για της μεγαλύτερης γκάμας φορτίων που μεταφέ-
την ανάπτυξή του, στο 5,8% για φέτος και στο ρουν. Τα πλοία με αυτά τα χαρακτηριστικά απο-
4,4% για το 2022, απόρροια της επανεκκίνησης τελούν πιο συντηρητική επενδυτική προσέγγιση.
της οικονομίας και των 2,8 δισ. εμβολιασμένων.
Το γεγονός ότι η επιστήμη προχωρεί με ταχείς Το 2021 καταγράφεται σημαντική αύξηση στις
ρυθμούς στην αντιμετώπιση της πανδημίας και αγοραπωλησίες second-hand bulk carriers. H
στη σταδιακή απομόνωσή της έχει ευεργετικά second-hand αγορά αποτελεί μια ελκυστικότερη
αποτελέσματα στους ναύλους των φορτηγών επιλογή έναντι των παραγγελιών νεότευκτων εν
πλοίων, αφού εντείνεται η ζήτηση πρώτων υλών. μέσω σημαντικών προκλήσεων για τον κλάδο;
Με γνώμονα τα ανωτέρω και με την παραδοχή
των περιορισμένων ναυπηγήσεων, εκτιμώ ότι τα Ενόψει των διλημμάτων που τίθενται για καθαρά
επίπεδα των ναύλων θα διατηρηθούν σε πολύ τεχνικούς λόγους (όπως είναι η οριοθέτηση των
ικανοποιητικά επίπεδα έως το τέλος της χρονιάς. εκπομπών αερίων ή η επιλογή του καυσίμου που