Page 30 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 30

ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ


                                                                     Σήμερα υπάρχουν επιχειρηματίες που έχουν επεν-
                                                                     δύσει στη ναυτιλία, αλλά έχουν επιλέξει τα πλοία
                                                                     τους να τα διαχειρίζονται τρίτοι, που έχουν την
                                                                     τεχνογνωσία να κάνουν σωστό management.
                                                                     Γενικά, πάντως, είναι ωραίο να έχουμε φιλοδοξίες
                                                                     και, όταν πιστεύουμε σε κάτι, να παλεύουμε και
                                                                     τελικά να το πετυχαίνουμε.

                                                                     ❶❽     Ερώτηση σπουδαστή ΑΕΝ: Ποιος ο ρόλος
                                                                            της ΕΕΕ στην υποστήριξη νέων πλοιο-
                                                                            κτητών;
                                                                     Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών είναι το συλλογικό
                                                                     όργανο εκπροσώπησης του απανταχού ελληνικού
                                                                     εφοπλισμού και ο ρόλος της είναι να προασπίσει
                                                                     τα συμφέροντα του συνόλου του. Δεν προασπίζε-
                                                                     ται συγκεκριμένα ατομικά ή εταιρικά συμφέροντα.
                                                                     Ιστορικά ανταποκρινόμαστε, με αποτελεσματικό-
                                                                     τητα, στη συλλογική προάσπιση των επιτευγμάτων
                                                                     του κλάδου.

                                                                     ❶❾     Ερώτηση τριτοετούς σπουδάστριας στην
                          ❶❻      Ερώτηση τεταρτοετούς φοιτητή ναυτιλια-    ΑΕΝ Ασπροπύργου: Πώς κρίνει η ΕΕΕ την
                                  κών σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά:    αναβίωση των ελληνικών ναυπηγείων;
                                  Εν μέσω αλλεπάλληλων προκλήσεων για   Η επαναλειτουργία των ελληνικών ναυπηγείων
                                  την παγκόσμια ναυτιλία, οι Έλληνες πλοι-  πρόσφατα είναι μια πολύ ευχάριστη και σημαντική
                                  οκτήτες έχουν plan b για τη συνέχιση της   εξέλιξη. Ήδη έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη πολ-
                                  πρωτοκαθεδρίας τους;               λών πλοιοκτητών. Για παράδειγμα, στο Νεώριο
                           Κατ’ αρχάς, ξέρουμε ότι η ναυτιλία δεν έχει μία και   της Σύρου δεν υπάρχουν διαθέσιμες ημερομηνίες
                           μόνο βάση, είναι μια παγκόσμια βιομηχανία, και   για επισκευές. Μιλώντας σε προσωπικό επίπεδο,
                           έτσι διαχειριζόμαστε και ανταποκρινόμαστε στα   δεδομένου ότι τα πλοία της Neptune επιχειρούν σε
                           δεδομένα της κάθε εποχής.                 μεγάλο βαθμό στην Ευρώπη, ο Πειραιάς ήταν για
                           Στις ημέρες μας, η πρωτοκαθεδρία της ελληνικής   εμάς, πάντα, πρώτη επιλογή για τις επισκευές μας.
                           ναυτιλίας, εκτός των άλλων ποσοτικών, αλλά και   Η διακοπή στο πρόσφατο παρελθόν της λειτουργίας
                           ποιοτικών της χαρακτηριστικών, συνεπάγεται ότι,   της εγχώριας ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας
                           αναφερόμενοι στην ελληνική ναυτιλία, αναφερό-  μάς ανάγκασε, δυστυχώς, να στραφούμε σε άλλες
                           μαστε στην ευρωπαϊκή, καθώς η ελληνική ναυτιλία   λύσεις. Όμως, η αναβίωση των ελληνικών ναυπη-
                           αντιπροσωπεύει το 61% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.   γείων τα καθιστά εκ νέου πρώτη μας επιλογή.
                           Στόχος μας, λοιπόν, είναι η Ευρώπη να καταλάβει
                           ότι στρατηγικό της πλεονέκτημα είναι μια ισχυρή   ❷⓿  Ερώτηση τριτοετούς σπουδάστριας στην
                           ναυτιλία. Άλλωστε, η ευρωπαϊκή αντιπροσωπεύει    ΑΕΝ Κύμης: Πώς κρίνετε το γεγονός ότι
                           το 40% της παγκόσμιας και αυτή η ισχύς δεν πρέ-  αρκετές διαχειρίστριες εταιρείες ελληνι-
                           πει να χαθεί, αντίθετα πρέπει να προστατευθεί.   κών συμφερόντων επιλέγουν για τα πλοία
                           Εμείς σε αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε και     τους ξένη σημαία αντί της ελληνικής;
                           εύχομαι να μη χρειαστεί η ευρωπαϊκή ναυτιλία να   Ο σημαντικότερος λόγος είναι ότι οι Έλληνες αξιω-
                           έχει plan b.                              ματικοί δεν επαρκούν για τα πλοία μας. Το έλλειμμα
                                                                     Ελλήνων αξιωματικών, αναγκαστικά, μας ωθεί να
                          ❶❼      Ερώτηση σπουδαστή ΑΕΝ: Στις μέρες μας   επιλέγουμε ξένες σημαίες, στις οποίες δεν υπάρ-
                                  έχουν τη δυνατότητα νέοι αυτοδημιούργη-  χουν υποχρεώσεις σε ό,τι αφορά τη σύνθεση των
                                  τοι εφοπλιστές να εισέλθουν στον χώρο;   πληρωμάτων.
                           Πάντα υπήρχαν και υπάρχουν επιχειρηματικές   Υπάρχουν βέβαια και άλλοι λόγοι. Για παράδειγμα,
                           ευκαιρίες. Οι εποχές έχουν, βέβαια, διαφοροποιηθεί.   οι γραφειοκρατικές διαδικασίες του ελληνικού
                           Παλαιότερα αρκετοί επιχειρηματίες εισέρχονταν   νηολογίου δεν το καθιστούν ελκυστικό για πολλές
                           στον συγκεκριμένο στίβο με ένα πλοίο και δοκίμαζαν   εταιρείες. Υπάρχει όμως αισιοδοξία ότι το ελληνικό
                           την τύχη τους, πολλές φορές με επιτυχία. Πλέον, τα   νηολόγιο θα προσελκύσει περισσότερα ελληνό-
                           αυστηρά διεθνή και εθνικά ρυθμιστικά πλαίσια που   κτητα πλοία, καθώς εισέρχεται σε μια νέα ψηφι-
                           διέπουν τη βιομηχανία μας καθιστούν το επάγγελμά   ακή εποχή μετά και την έναρξη λειτουργίας της
                           μας πιο περίπλοκο από ό,τι στο παρελθόν.   ηλεκτρονικής του πλατφόρμας (niologio.gov.gr).


         28
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35