Page 26 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 26

δεν επιθυμεί μια τέτοια επαγγελματική πορεία. Την   πους με υψηλό εκπαιδευτικό υπόβαθρο, και χαίρο-
                          προηγούμενη δεκαετία έλαβαν χώρα νομοθετικές   μαι, γιατί βλέπουμε ταλαντούχους νέους και νέες
                          ρυθμίσεις για την ελκυστικότητα των συγκεκριμέ-  και από άλλους κλάδους, με διαφορετικές σπουδές,
                          νων επαγγελμάτων, αλλά δυστυχώς δεν κατεγράφη   να θέλουν να ενταχθούν στη ναυτιλία των Ελλήνων.
                          η επιθυμητή άνοδος στον αριθμό των ναυτικών.  Θα ήθελα, όμως, να τονίσω ότι: η ναυτιλία είναι
                                                                     τρόπος ζωής και πρέπει να είναι κανείς αποφα-
                          ❼       Ερώτηση τριτοετούς φοιτήτριας ναυ-  σισμένος και συνειδητοποιημένος για να ενταχθεί
                                  τιλιακών σπουδών στο Πανεπιστήμιο   στον κλάδο μας. Να αγαπά και να τιμά τη θάλασσα,
                                  Αιγαίου: Τι είναι αυτό που προβληματίζει   τη ναυτιλία.
                                  έναν πλοιοκτήτη ή υψηλόβαθμο στέλε-
                                  χος μιας ναυτιλιακής εταιρείας σε σχέση  ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ ΚΑΙ ΙΣΟΤΙΜΗ ΑΝΕΛΙΞΗ
                                  με το προσωπικό στα γραφεία;       ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ
                          Η ναυτιλία είναι ένας κλάδος ο οποίος, λόγω της
                          φύσης του, έχει απόλυτη ανάγκη τόσο τους ναυ-  ❽  Ερώτηση τριτοετούς φοιτήτριας ναυ-
                          τικούς όσο και τους εργαζομένους στα ναυτιλιακά   τιλιακών σπουδών του Πανεπιστημίου
                          γραφεία. Ωστόσο έχουν παρέλθει οι εποχές που,     Πειραιά: Ποιες είναι οι προτεραιότητες
                          για να απασχοληθεί κάποιος σε μια ναυτιλιακή      που έχετε θέσει ως πρόεδρος της ΕΕΕ;
                          εταιρεία, πρέπει αναγκαστικά να έχει εμπειρία   Ύψιστη προτεραιότητα είναι το ευρύτερο κοινωνικό
                          από τη θάλασσα. Αναμφίβολα, έχουμε ανάγκη τους   σύνολο να αντιληφθεί τον κεντρικό, αναντικατά-
                          ανθρώπους της θάλασσας σε καίριες θέσεις στα   στατο και κομβικό ρόλο που διαδραματίζει η ναυ-
                          γραφεία μας, όπως έχουμε ανάγκη και εργαζομέ-  τιλία στην καθημερινότητα όλων μας. Η ναυτιλία
                          νους από όλες τις άλλες ειδικότητες για συγκεκρι-  παράγει ένα έργο οικουμενικό και, παρότι έχει την
                          μένα τμήματα που απαιτούν εξειδικευμένες επιστη-  ευθύνη όλων των άλλων επιχειρηματικών κλάδων,
                          μονικές γνώσεις και συγκεκριμένη τεχνογνωσία. Η   η ευθύνη αυτή πολλές φορές δεν γίνεται αντιλη-
                          ναυτιλία έχει μετεξελιχθεί πλέον σε τέτοιο βαθμό,   πτή. Και αυτό δεν είναι δίκαιο για τους ανθρώπους
                          που ακουμπά όλες τις ειδικότητες. Όλοι έχουν ρόλο   στη ναυτιλία, που 365 ημέρες τον χρόνο, 24 ώρες
                          να διαδραματίσουν σε διαφορετικές διοικητικές   το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, κάθε ώρα, κάθε
                          θέσεις στη ναυτιλία. Επομένως, ένας νέος άνθρω-  λεπτό έχουν ως αποστολή τα πλοία να ενώνουν τον
                          πος που θέλει να σταδιοδρομήσει στη ναυτιλία έχει   κόσμο. Όραμά μου, λοιπόν, είναι να γίνει κατανοητό
                          πολλές επιλογές και δεν θα αντιμετωπίσει την ίδια   ότι η ναυτιλία έχει σχέση με όλους και με όλα. Δίχως
                          δυσκολία που μπορεί να αντιμετωπίσει σε έναν   αυτή, δεν υπάρχει ζωή.
                          άλλο κλάδο.                                Όπως παρακολουθήσαμε και στο βίντεο που οπτι-
                          Στον δικό μου Όμιλο της Neptune, τα τελευταία   κοποιεί τη διεθνή ακαδημαϊκή έρευνα «Shipping
                          χρόνια λαμβάνουμε βιογραφικά από νέους ανθρώ-  moves the World» που διεξαγάγαμε ως Ένωση


         24
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31