Page 28 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 28

ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ


                                                                     ❶❸     Ερώτηση τεταρτοετούς φοιτητή ναυτιλιακών
                                                                            σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πειραιά: Ποια
                                                                            είναι η θέση της ΕΕΕ για τα αυτόνομα πλοία
                                                                            και πώς θα επηρεάσει τη ναυτική εκπαί-
                                                                            δευση;
                                                                     Ο αυτοματισμός και η τεχνολογική εξέλιξη ως έννοιες
                                                                     έρχονται για να διευκολύνουν τη δουλειά μας, όχι για
                                                                     να μας αντικαταστήσουν.
                                                                     Σε αυτό είμαι κάθετη: οι νέες τεχνολογίες που εισάγο-
                                                                     νται σε διάφορα πεδία έχουν ως στόχο τόσο τη διευ-
                                                                     κόλυνση ορισμένων διαδικασιών όσο και την ενίσχυση
                                                                     της ασφάλειας. Όμως σε καμία περίπτωση δεν προ-
                                                                     ορίζονται να αντικαταστήσουν τον ανθρώπινο παρά-
                                                                     γοντα. Εμείς, ως Έλληνες εφοπλιστές, αγκαλιάζουμε
                                                                     οτιδήποτε συμβάλλει στην ασφάλεια των ναυτικών μας
                                                                     και των πλοίων μας και, βέβαια, στην προστασία του
                                                                     περιβάλλοντος. Είμαι βέβαιη ότι ο ρόλος και η σημα-
                                                                     σία του ανθρώπου στα εμπορικά πλοία θα παραμείνει
                                                                     αναντικατάστατος.

                                                                     Η ΠΡΩΤΟΚΑΘΕΔΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
                                                                     ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ
                                                                     ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ

                                                                     ❶❹     Ερώτηση Ναυτικών Χρονικών: Τι καθιστά
                                                                            την ελληνική ναυτιλία παγκόσμια ηγέτιδα
                                                                            και πρωτοπόρο; Δεν μπορεί να είναι μόνο το
                                                                            DNA μας.
                                                                     Το θαλασσινό αίμα ρέει στις φλέβες μας! Η σχέση των
                                                                     Ελλήνων με τη θάλασσα είναι πανάρχαια. Στην Ελλάδα
                                                                     χρησιμοποιούμε αρκετά μια λέξη, η οποία για κάποιο
                                                                     λόγο δεν μεταφράζεται σε άλλη γλώσσα. Τη λέξη «φιλό-
                         ΑΠΑΝΘΡΑΚΟΠΟΙΗΣΗ                             τιμο». Εμείς, οι άνθρωποι της ναυτιλίας, το φιλότιμο το
                         ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ                        έχουμε πάρα πολύ ανεπτυγμένο.
                                                                     Παράλληλα, ως Έλληνες και άνθρωποι της ναυτιλίας
                        ❶❷      Ερώτηση τριτοετούς φοιτητή στο Πανεπι-  έχουμε τη μοναδική ικανότητα να αντεπεξερχόμαστε σε
                                στήμιο Δυτικής Αττικής: Πώς θα επιτευχθεί   κάθε πρόκληση, βρίσκοντας εύκολα και γρήγορα λύσεις,
                                η ομαλή μετάβαση της ναυτιλίας προς την   και μάλιστα αποτελεσματικές και ρεαλιστικές. Γιατί στη
                                απανθρακοποίηση;                     ναυτιλία κάθε ημέρα επιφυλάσσει κάτι διαφορετικό, οι
                         Ο δρόμος προς την πράσινη μετάβαση της ναυτι-  εξελίξεις τρέχουν ραγδαία και μέσω αυτών μαθαίνουμε
                         λίας είναι υπό διαμόρφωση. Αναζητούμε λύσεις, οι   και αναπτυσσόμαστε. Σε συνδυασμό και με την αγάπη
                         οποίες όμως δεν θα προέλθουν από εμάς αλλά από   μας για το αντικείμενό μας, αντιμετωπίζουμε με προ-
                         άλλους κλάδους. Εκείνοι είναι που θα παρέχουν εν   σαρμοστικότητα και ευελιξία κάθε συνθήκη.
                         τέλει τη λύση και σε αυτούς χρειάζεται να ασκηθεί   Θα το επαναλάβω, όμως, η ναυτιλία, για εμάς τους
                         περαιτέρω πίεση προκειμένου να επιταχύνουν τις   Έλληνες, είναι τρόπος ζωής. Η Ελλάδα είναι ταυτόσημη
                         προσπάθειές τους.                           με τη θάλασσα και είναι χαρακτηριστικό ότι δεν υπάρχει
                         Παράλληλα, είναι ξεχωριστής σημασίας να επιση-  μέρος στην Ελλάδα που να μη συνδέεται με τον ένα ή
                         μάνουμε ότι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυ-  τον άλλο τρόπο με τη θάλασσα.
                         τιλίας, πολλές φορές, είναι ο εύκολος στόχος. Μια
                         στοχοποίηση που δεν ανταποκρίνεται στην πραγ-  ❶❺  Ερώτηση σπουδαστή ΑΕΝ: Κινδυνεύει η
                         ματικότητα, καθώς τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι ως   πρωτοκαθεδρία των Ελλήνων στη ναυτιλία
                         κλάδος είμαστε –τηρουμένων των αναλογιών– ιδι-     από την Κίνα;
                         αίτερα φιλικός προς το περιβάλλον.          Οι Έλληνες είμαστε στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτι-
                         Σε κάθε περίπτωση, οι Έλληνες πλοιοκτήτες πρωτα-  λίας και εκεί θα παραμείνουμε, με τη δική σας συμβολή,
                         γωνιστούμε στην υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών   με σύμμαχο και τη νέα γενιά. Δεν θεωρώ συγκρίσιμες τις
                         στα πλοία μας, όντας οι πρώτοι και στις παραγγελίες   δύο ναυτιλίες, καθώς η Κίνα λειτουργεί με διαφορετικές
                         για πλοία εναλλακτικών καυσίμων.            δημοσιονομικές πολιτικές και στρατηγικές.


         26
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33