Page 201 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 201

του 2024. Γιατί λοιπόν οι ναύλοι δεν βρίσκονται   εμπορικών πλοίων από τους Χούθι –με τις ευχές
                               εκ νέου στα επίπεδα του 2012;             του Ιράν– κατέστησε τη Διώρυγα του Σουέζ και
                                                                         την Ερυθρά Θάλασσα επικίνδυνη ζώνη για τη
                               Η ΗΡΕΜΊΑ ΠΡΊΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΊΓΊΔΑ           ναυσιπλοΐα.
                               Τον Φεβρουάριο του 2022 εκκίνησε η –παροδική   Καθώς τα πλοία επιλέγουν τον περίπλου της
                               από ό,τι φαίνεται– κατάρρευση των ναύλων στις   Αφρικής, η ζήτηση τονομιλίων αυξάνεται και
                               τακτικές γραμμές. Στα τέλη Νοεμβρίου του ίδιου   ξαφνικά οι ναύλοι οδηγούνται εκ νέου σε άνοδο.
                               έτους, οι ναύλοι είχαν επιστρέψει σε φυσιολογικά   Στις 14 Δεκεμβρίου 2023, ο WCI βρισκόταν λίγο
                               (σύμφωνα με την εικόνα των ετών 2012-2019)   άνω των $1.500/FEU. Κατά τη συγγραφή του εν
                               επίπεδα. Όλα έδειχναν ότι οι ναύλοι θα συνέχιζαν   λόγω κειμένου (1η Ιουλίου 2024), ο WCI βρίσκεται
                               σε πτωτική ρότα, με την αύξηση του στόλου να   άνω των $5.000/FEU, στα υψηλότερα επίπεδά
                               διαταράσσει συνεχώς τις ισορροπίες στην αγορά.   του για περίπου δύο έτη.
                               Αναλυτές και κύκλοι της αγοράς προειδοποιού-  Ωστόσο, δεδομένου του γιγαντιαίου orderbook
                               σαν από το 2021 και το 2022 ότι τα έτη 2024 και   των προηγούμενων ετών,  η  αναδιάταξη των
                               έπειτα θα ήταν ιδιαίτερα «δύσβατα» για τις εται-  routes αυτή καθαυτή δεν επαρκεί για να αιτιολο-
                               ρείες των τακτικών γραμμών.               γήσει τα επίπεδα στα οποία διαμορφώνονται (εκ
                               Εν τέλει, όλοι έπεσαν «έξω» στις προβλέψεις   νέου) οι ναύλοι των containerships. Η επόμενη
                               τους. Κανείς άλλωστε δεν μπορούσε να προ-  μεταβλητή που είναι αναγκαίο να ληφθεί υπόψη
                               βλέψει τα γεγονότα της 7ης Οκτωβρίου 2023 ή   είναι ο αντίκτυπος της αναδιάταξης των routes
                               όσα έχουν ακολουθήσει έκτοτε. Η στοχοποίηση   στα logistics και συγκεκριμένα στους λιμένες.

























































                                                                                                            199
   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206