Page 201 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 201
του 2024. Γιατί λοιπόν οι ναύλοι δεν βρίσκονται εμπορικών πλοίων από τους Χούθι –με τις ευχές
εκ νέου στα επίπεδα του 2012; του Ιράν– κατέστησε τη Διώρυγα του Σουέζ και
την Ερυθρά Θάλασσα επικίνδυνη ζώνη για τη
Η ΗΡΕΜΊΑ ΠΡΊΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΊΓΊΔΑ ναυσιπλοΐα.
Τον Φεβρουάριο του 2022 εκκίνησε η –παροδική Καθώς τα πλοία επιλέγουν τον περίπλου της
από ό,τι φαίνεται– κατάρρευση των ναύλων στις Αφρικής, η ζήτηση τονομιλίων αυξάνεται και
τακτικές γραμμές. Στα τέλη Νοεμβρίου του ίδιου ξαφνικά οι ναύλοι οδηγούνται εκ νέου σε άνοδο.
έτους, οι ναύλοι είχαν επιστρέψει σε φυσιολογικά Στις 14 Δεκεμβρίου 2023, ο WCI βρισκόταν λίγο
(σύμφωνα με την εικόνα των ετών 2012-2019) άνω των $1.500/FEU. Κατά τη συγγραφή του εν
επίπεδα. Όλα έδειχναν ότι οι ναύλοι θα συνέχιζαν λόγω κειμένου (1η Ιουλίου 2024), ο WCI βρίσκεται
σε πτωτική ρότα, με την αύξηση του στόλου να άνω των $5.000/FEU, στα υψηλότερα επίπεδά
διαταράσσει συνεχώς τις ισορροπίες στην αγορά. του για περίπου δύο έτη.
Αναλυτές και κύκλοι της αγοράς προειδοποιού- Ωστόσο, δεδομένου του γιγαντιαίου orderbook
σαν από το 2021 και το 2022 ότι τα έτη 2024 και των προηγούμενων ετών, η αναδιάταξη των
έπειτα θα ήταν ιδιαίτερα «δύσβατα» για τις εται- routes αυτή καθαυτή δεν επαρκεί για να αιτιολο-
ρείες των τακτικών γραμμών. γήσει τα επίπεδα στα οποία διαμορφώνονται (εκ
Εν τέλει, όλοι έπεσαν «έξω» στις προβλέψεις νέου) οι ναύλοι των containerships. Η επόμενη
τους. Κανείς άλλωστε δεν μπορούσε να προ- μεταβλητή που είναι αναγκαίο να ληφθεί υπόψη
βλέψει τα γεγονότα της 7ης Οκτωβρίου 2023 ή είναι ο αντίκτυπος της αναδιάταξης των routes
όσα έχουν ακολουθήσει έκτοτε. Η στοχοποίηση στα logistics και συγκεκριμένα στους λιμένες.
199