Page 185 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 185

Mε την ευγενική χορηγία




                                 θερμαίνεται προκειμένου να προκληθεί μια   αναφέροντας ότι το ποσοστό δέσμευσης CO2
                                 χημική αντίδραση διαχωρισμού του CO2 από   θα υπερβεί το 70%, συνεισφέροντας σημαντικά
                                 τον διαλύτη. Το απελευθερωμένο αέριο CO2   στην επίτευξη των στόχων απανθρακοποίησης
                                 υγροποιείται με τη βοήθεια του συστήματος   της Capital Gas.
                                 eco CO  της Babcock LGE και αποθηκεύεται σε
                                       2
                                 ειδικές δεξαμενές χαμηλής θερμοκρασίας επί  ΣΥΜΦΩΝΊΑ-ΟΡΟΣΗΜΟ ΓΊΑ ΤΟ
                                 του πλοίου. Το υγροποιημένο CO2 διατηρείται  ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΑΓΚΟΣΜΊΩΣ ΠΛΟΊΟ
                                 στις δεξαμενές υπό πίεση και είναι έτοιμο για  ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΑΜΜΩΝΊΑΣ
                                 εκφόρτωση.                              Μια επαναστατική συμφωνία γνωστοποίησαν
                                 Από τη  χημική αντίδραση που προκλήθηκε,   ο νηογνώμονας LR και το κινεζικό ναυπηγείο
                                 ο αναγεννημένος διαλύτης μπορεί να      Guangzhou Shipyard International (GSI) την
                                 επαναχρησιμοποιηθεί στον κύκλο δέσμευσης   Τρίτη 4 Ιουνίου 2024, κατά τη διάρκεια των
                                 του CO2. Αυτός ο κύκλος επιτρέπει τη συνεχή   «Ποσειδωνίων», της κορυφαίας ναυτιλιακής
                                 και αποδοτική λειτουργία του συστήματος.  έκθεσης παγκοσμίως.
                                 Ο Μίλτος Ζήσης, διευθύνων σύμβουλος της   Ειδικότερα, σε μια κίνηση με σημαντικό αντίκτυπο
                                 Capital Gas Ship Management Corp., ανέδειξε   στο μέλλον των θαλάσσιων μεταφορών, οι δύο
                                 την ουσιώδη συνεισφορά αυτής της πρωτο-  εταιρείες θα σχεδιάσουν το μεγαλύτερο πλοίο
                                 βουλίας στην προσπάθεια της εταιρείας για   μεταφοράς αμμωνίας παγκοσμίως. Πρόκειται
                                 μείωση της περιβαλλοντικής της επίδρασης.   για ένα επαναστατικό  VLAC μεταφορικής
                                 Από την άλλη, ο Κωνσταντίνος Σταμπεδάκης,   ικανότητας 100.000 τόνων.
                                 συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ERMA   Ο CEO  του LR, Nick Brown, ανέφερε
                                 FIRST GROUP, ανέδειξε τη σημασία του έργου,   μεταξύ άλλων: «Είμαστε περήφανοι που
                                                                         συνεργαζόμαστε με την GSI για την ιστορική αυτή
                                                                         σχεδίαση του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς
                                                                         αμμωνίας. Καθώς ισχυρές οικονομίες εξετάζουν
                                                                         τη χρήση αμμωνίας ταυτόχρονα με άνθρακα στα
                                                                         εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής τους, η ναυτιλία
                                                                         θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη μεταφορά
                                                                         καθαρών commodities που βασίζονται στο
                                                                         υδρογόνο, όπως η αμμωνία».

                                                                         ΜΕ ΊΑΠΩΝΊΚΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ
                                                                         ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑΣ ΊΣΤΊΟΥ ΣΕ ΠΛΟΊΑ
                                                                         Σε μια σημαντική ανακοίνωση για την προώθηση
                                                                         λύσεων που αξιοποιούν την αιολική ενέργεια
                                                                         προχώρησε η Tsuneishi Shipbuilding Co. Ltd. με
                                                                         την εμπορευματοποίηση του «άκαμπτου ιστίου»
                                                                         (Rigid Sail). Η καινοτόμος αυτή λύση για την εξοι-
                                                                         κονόμηση κατανάλωσης καυσίμου αναπτύσσε-
                                                                         ται σε συνεργασία με τη Mitsui E&S Shipbuilding
                                                                         Co. Ltd. και τα εργαστήρια Akishima (Mitsui
                                                                         Zosen). To «άκαμπτο ιστίο» έχει σχήμα φτερού
                                                                         αεροπλάνου, που του επιτρέπει να διατηρεί τον
                                                                         αεροδυναμικό του χαρακτήρα ανεξάρτητα από
                                                                         τις συνθήκες ανέμου, οδηγώντας ταυτόχρονα
                                                                         στην καλύτερη αξιοποίηση της αιολικής ενέρ-
                                                                         γειας. Η προωθητική ισχύς που παράγεται από
                                                                         το ιστίο μειώνει σημαντικά την κατανάλωση καυ-
                                                                         σίμου και επομένως τις εκπομπές αέριων ρύπων
                                                                         του θερμοκηπίου.
                                                                         Η  Tsuneishi Shipbuilding συντονίζει  το
                                                                         αναπτυξιακό έργο, σχεδιάζει και κατασκευάζει
                                                                         τον εξοπλισμό, ενώ η Μitsui E&S Shipbuilding
                                 © Tsuneishi Shipbuilding
                                                                                                            183
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190