Page 186 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 186
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ
Το ξεχωριστό χαρακτηριστικό του ferry είναι οι
υβριδικές λειτουργίες του, όπου το τμήμα της
μπαταρίας-ηλεκτρικής πρόωσης χρησιμοποιείται
για τοπικά απαλλαγμένη από εκπομπές
πλοήγηση στην περιοχή του λιμανιού και ως
booster. Από την άλλη, οι κινητήρες ντίζελ mtu
Series 4000, οι οποίοι λειτουργούν με το βιώσιμο
ντίζελ HVO (υδροεπεξεργασμένο φυτικό λάδι),
μπορούν να μειώσουν το αποτύπωμα CO2 έως
και 90%. Η χρήση τους, σε συνδυασμό με το
σχετικά χαμηλό βάρος του συνολικού υβριδικού
συστήματος κίνησης, συμβάλλει στην υψηλή
αποδοτικότητα πρόωσης του πλοίου, μειώνοντας
την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές.
Επιπλέον, τα συστήματα mtu Hybrid
PropulsionPack περιλαμβάνουν Reintjes WVSA-
1542 κιβώτια ταχυτήτων, που είναι συμβατά με
υβριδική λειτουργία και δυνατότητα σύνδεσης
PTO/PTIs, αναδεικνύοντας την ευελιξία και την
απόδοση του πλοίου. Οι ηλεκτρικές μηχανές
Danfoss Editron EM-PMI375 T1100-2900
© mtu solutions μελετά το σύστημα ελέγχου και το σχήμα του παρέχουν περίπου 130 kW έκαστη σε λειτουργία
ιστίου. Τα εργαστήρια Akishima, με τη βοήθεια πρόωσης και έως 260 kW κατά τη φόρτιση των
εργαλείων υπολογιστικής ρευστομηχανικής, αξι- μπαταριών.
ολογούν την απόδοσή του σε διάφορες συνθήκες Την ηλεκτρική δύναμη διαχειρίζεται ένα
ανέμου και πλεύσης. σύστημα ελέγχου και παρακολούθησης mtu
Η ενσωμάτωση του άκαμπτου ιστίου σε NautIQ Blue Vision NG_Hybrid, που ελέγχει
πλοίο σχεδιάζεται για το 2026 και η έναρξη το πλήρες υβριδικό σύστημα πρόωσης και τα
εμπορευματοποίησής του για το 2027. Στο κύρια συστήματα του πλοίου. Τα τρία πακέτα
πλαίσιο ερευνητικών και αναπτυξιακών έργων, μπαταριών EST Green Orca 1050 (346 kWh
η Tsuneishi Shipbuilding, σε συνεργασία με τα συνολικά) εξασφαλίζουν την απαιτούμενη
εργαστήρια Akishima, υπόσχεται να συμβάλει ενέργεια για αθόρυβες και απαλλαγμένες από
στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος εκπομπές λειτουργίες, είτε το πλοίο βρίσκεται
της ναυτιλίας. εντός λιμανιού είτε κατά την πλεύση.
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΊΩΣ ΥΒΡΊΔΊΚΟ H ECOLOG ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΧΕΔΊΑΣΗ
FERRY ΥΨΗΛΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΕΝΟΣ ΚΑΊΝΟΤΟΜΟΥ LCO� CARRIER
Η βιωσιμότητα και η καινοτομία στη ναυτιλία Στα φετινά Ποσειδώνια σημειώθηκε ένα
αποκτούν ολοένα μεγαλύτερη σημασία. Στο σημαντικό επίτευγμα που υποστηρίζει την
πλαίσιο αυτό, το πρώτο υβριδικό ferry υψηλής ενεργειακή μετάβαση και τη μείωση των
ταχύτητας της Liberty Lines κεντρίζει τα εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με την
βλέμματα. Ειδικότερα, το «Vittorio Morace» έκδοση της Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από
είναι το πρώτο ferry της κατηγορίας του που τον ABS στον σχεδιασμό ενός πλοίου μεταφοράς
κατασκευάστηκε σύμφωνα με τα πρότυπα υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO2).
IMO HSC, με μήκος 39,5 μ. και ικανότητα Πρόκειται για έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό
χωρητικότητας 251 επιβατών. LCO2 40.000 κ.μ., με χαρακτηριστικά χαμηλής
Το εν λόγω ferry, κατασκευασμένο από το πίεσης και ρηχού βυθίσματος από την ECOLOG
ισπανικό ναυπηγείο Astilleros Armon και Services Ltd. (ECOLOG).
σχεδιασμένο από τον Incat Crowther, διαθέτει Το AiP αποτελεί το αποτέλεσμα εντατικής
ισχυρή υβριδική τεχνολογία πρόωσης mtu συνεργασίας σε ένα κοινό βιομηχανικό έργο που
από τη Rolls-Royce. Η προηγμένη τεχνολογία επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη ενός λεπτομερούς
των κινητήρων mtu 16V4000 M65L παρέχει σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη τα κρίσιμα
απόδοση 2.560 kW στις 1.800 στροφές ανά χαρακτηριστικά του LCO2. Πρωταγωνιστές του
λεπτό, συμμορφούμενη με τα πιο αυστηρά εν λόγω σχεδιασμού αποτελούν η Hanwha Ocean
περιβαλλοντικά πρότυπα, όπως τα IMO Tier III Co., Ltd., με τον σχεδιασμό του κύτους και των
και US EPA Tier 4. Επίσης, περιλαμβάνει και δεξαμενών του φορτίου, και η Babcock LGΕ, με
συστήματα διαχείρισης καυσαερίων SCR. την εξειδίκευσή της στα συστήματα χειρισμού
184