Page 186 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 186

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ


                                                                      Το ξεχωριστό χαρακτηριστικό του ferry είναι οι
                                                                      υβριδικές λειτουργίες του, όπου το τμήμα της
                                                                      μπαταρίας-ηλεκτρικής πρόωσης χρησιμοποιείται
                                                                      για  τοπικά  απαλλαγμένη  από  εκπομπές
                                                                      πλοήγηση στην περιοχή του λιμανιού και ως
                                                                      booster. Από την άλλη, οι κινητήρες ντίζελ mtu
                                                                      Series 4000, οι οποίοι λειτουργούν με το βιώσιμο
                                                                      ντίζελ HVO (υδροεπεξεργασμένο φυτικό λάδι),
                                                                      μπορούν να μειώσουν το αποτύπωμα CO2 έως
                                                                      και 90%. Η χρήση τους, σε συνδυασμό με το
                                                                      σχετικά χαμηλό βάρος του συνολικού υβριδικού
                                                                      συστήματος κίνησης, συμβάλλει στην υψηλή
                                                                      αποδοτικότητα πρόωσης του πλοίου, μειώνοντας
                                                                      την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές.
                                                                      Επιπλέον,  τα συστήματα mtu Hybrid
                                                                      PropulsionPack περιλαμβάνουν Reintjes WVSA-
                                                                      1542 κιβώτια ταχυτήτων, που είναι συμβατά με
                                                                      υβριδική λειτουργία και δυνατότητα σύνδεσης
                                                                      PTO/PTIs, αναδεικνύοντας την ευελιξία και την
                                                                      απόδοση του πλοίου. Οι ηλεκτρικές μηχανές
                                                                      Danfoss Editron EM-PMI375  T1100-2900
          © mtu solutions     μελετά το σύστημα ελέγχου και το σχήμα του   παρέχουν περίπου 130 kW έκαστη σε λειτουργία
                              ιστίου. Τα εργαστήρια Akishima, με τη βοήθεια   πρόωσης και έως 260 kW κατά τη φόρτιση των
                              εργαλείων υπολογιστικής ρευστομηχανικής, αξι-  μπαταριών.
                              ολογούν την απόδοσή του σε διάφορες συνθήκες   Την ηλεκτρική δύναμη διαχειρίζεται ένα
                              ανέμου και πλεύσης.                     σύστημα ελέγχου και παρακολούθησης mtu
                              Η ενσωμάτωση  του άκαμπτου ιστίου σε    NautIQ Blue Vision NG_Hybrid, που ελέγχει
                              πλοίο σχεδιάζεται για το 2026 και η έναρξη   το πλήρες υβριδικό σύστημα πρόωσης και τα
                              εμπορευματοποίησής του  για το  2027.  Στο   κύρια συστήματα του πλοίου. Τα τρία πακέτα
                              πλαίσιο ερευνητικών και αναπτυξιακών έργων,   μπαταριών EST Green Orca 1050 (346 kWh
                              η Tsuneishi Shipbuilding, σε συνεργασία με τα   συνολικά)  εξασφαλίζουν  την απαιτούμενη
                              εργαστήρια Akishima, υπόσχεται να συμβάλει   ενέργεια για αθόρυβες και απαλλαγμένες από
                              στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος   εκπομπές λειτουργίες, είτε το πλοίο βρίσκεται
                              της ναυτιλίας.                          εντός λιμανιού είτε κατά την πλεύση.

                              ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΊΩΣ ΥΒΡΊΔΊΚΟ            H ECOLOG ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΧΕΔΊΑΣΗ
                              FERRY ΥΨΗΛΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ                  ΕΝΟΣ ΚΑΊΝΟΤΟΜΟΥ LCO� CARRIER
                              Η βιωσιμότητα και η καινοτομία στη ναυτιλία   Στα φετινά Ποσειδώνια σημειώθηκε ένα
                              αποκτούν ολοένα μεγαλύτερη σημασία. Στο   σημαντικό  επίτευγμα που  υποστηρίζει  την
                              πλαίσιο αυτό, το πρώτο υβριδικό ferry υψηλής   ενεργειακή μετάβαση και  τη μείωση  των
                              ταχύτητας  της Liberty  Lines κεντρίζει  τα   εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με την
                              βλέμματα. Ειδικότερα, το «Vittorio Morace»   έκδοση της Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από
                              είναι το πρώτο ferry της κατηγορίας του που   τον ABS στον σχεδιασμό ενός πλοίου μεταφοράς
                              κατασκευάστηκε σύμφωνα με  τα πρότυπα   υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO2).
                              IMO HSC, με μήκος 39,5 μ. και ικανότητα   Πρόκειται για έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό
                              χωρητικότητας 251 επιβατών.             LCO2 40.000 κ.μ., με χαρακτηριστικά χαμηλής
                              Το εν  λόγω ferry, κατασκευασμένο από  το   πίεσης και ρηχού βυθίσματος από την ECOLOG
                              ισπανικό  ναυπηγείο Astilleros Armon  και   Services Ltd. (ECOLOG).
                              σχεδιασμένο από τον Incat Crowther, διαθέτει   Το  AiP αποτελεί  το αποτέλεσμα εντατικής
                              ισχυρή υβριδική  τεχνολογία πρόωσης mtu   συνεργασίας σε ένα κοινό βιομηχανικό έργο που
                              από τη Rolls-Royce. Η προηγμένη τεχνολογία   επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη ενός λεπτομερούς
                              των κινητήρων mtu 16V4000 M65L παρέχει   σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη τα κρίσιμα
                              απόδοση 2.560 kW στις 1.800 στροφές ανά   χαρακτηριστικά του LCO2. Πρωταγωνιστές του
                              λεπτό, συμμορφούμενη με  τα πιο αυστηρά   εν λόγω σχεδιασμού αποτελούν η Hanwha Ocean
                              περιβαλλοντικά πρότυπα, όπως τα IMO Tier III   Co., Ltd., με τον σχεδιασμό του κύτους και των
                              και US EPA Tier 4. Επίσης, περιλαμβάνει και   δεξαμενών του φορτίου, και η Babcock LGΕ, με
                              συστήματα διαχείρισης καυσαερίων SCR.   την εξειδίκευσή της στα συστήματα χειρισμού


         184
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191