Page 159 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 159
Ο κ. Carl Schou συνομιλεί με τα Ναυτικά Χρονικά για τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης
στην επόμενη μέρα της ναυτιλίας, τον αντίκτυπο των πρόσφατων γεωπολιτικών εξελίξεων
στη δημόσια εικόνα της ναυτιλιακής βιομηχανίας και το παγκόσμιο έλλειμμα ναυτικών.
Η ΤΕΧΝΗΤΗ
ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ
ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ
ΚΟΜΜΑΤΙ
ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Συνέντευξη του ❶ Πιστεύετε ότι οι πρόσφατες γεωπολι- ρώματά μας. Η Wilhelmsen εργάζεται εκτενώς για
Carl Schou, τικές εντάσεις θα επηρεάσουν αρνη- την εξασφάλιση εξειδικευμένων και καλά καταρ-
CEO και προέδρου τικά τη δημόσια εικόνα της ναυτιλίας, τισμένων ναυτικών. Επί του παρόντος, προσπα-
της Wilhelmsen
Ship Management, αυξάνοντας την ήδη υπάρχουσα θούμε να επεκταθούμε και έχουμε υπογράψει
έλλειψη ναυτικών; μνημόνιο συνεργασίας με μια κρατική κινεζική
στον Γιάννη Θεοδωρόπουλο Αυτή τη στιγμή, οι γεωπολιτικές εξελίξεις είναι εταιρεία, έτσι ώστε να αποκτήσουμε πρόσβαση
μεταξύ των κορυφαίων προκλήσεων για τη ναυ- στα κινεζικά πληρώματα. Εκτός από την αξιοποί-
τιλία. Η πειρατεία, οι επιθέσεις των Χούθι στην ηση της κινεζικής αγοράς, αναπτύσσουμε συνερ-
Ερυθρά Θάλασσα, ο πόλεμος της Ρωσίας κατά γασίες για την παροχή υπηρεσιών διαχείρισης
της Ουκρανίας κ.λπ. επηρεάζουν σε σημαντικό πλοίων στους τομείς των δεξαμενόπλοιων, των
βαθμό τον κλάδο μας. Όλες αυτές οι εντάσεις δεν πλοίων μεταφοράς οχημάτων και της κρουαζιέ-
προσδίδουν απαραίτητα αρνητική εικόνα στη ναυ- ρας.
τιλία, αλλά σίγουρα δημιουργούν την αντίληψη ότι Τρέχουμε επίσης ένα πρόγραμμα που αφορά
πρόκειται για μια επικίνδυνη βιομηχανία και έναν τα πληρώματα στην Αφρική, η οποία είναι μια
ριψοκίνδυνο κλάδο για να εργαστεί κανείς, επη- αρκετά αναξιοποίητη περιοχή. Υπάρχουν πολλές
ρεάζοντας αρνητικά όσους μπορεί να θελήσουν χώρες, όπως η Γκάνα, η Κένυα, η Νότια Αφρική
να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα. Ως εκ και η Αιθιοπία, που ήδη παρέχουν πληρώματα,
τούτου, όσοι εργαζόμαστε στον ναυτιλιακό κλάδο σε μικρή όμως κλίμακα. Οι χώρες αυτές διαθέ-
πρέπει να τον προωθήσουμε και να διασφαλίσουμε τουν ναυτικές ακαδημίες και ανήκουν στις λευ-
τη θετική εικόνα του ναυτικού επαγγέλματος, ώστε κές λίστες του ΙΜΟ, άρα πληρούν τα απαραίτητα
η μελλοντική γενιά να πειστεί να ακολουθήσει μια πρότυπα. Χρειάζονται απλώς υποστήριξη για να
καριέρα στη ναυτιλία. αναπτυχθούν περαιτέρω, να προσλάβουν δόκι-
Γνωρίζουμε ότι μέχρι το τέλος του 2026 θα υπάρ- μους, να φέρουν ανθρώπους στα πλοία και να
χει έλλειψη περίπου 90.000 ναυτικών. Αυτό παράσχουν εκπαίδευση. Αυτού του είδους τις
καθιστά τη στελέχωση των πλοίων μια τεράστια πρωτοβουλίες έχουμε αναλάβει μέχρι στιγμής,
πρόκληση για το μέλλον της ναυτιλίας και μας προκειμένου να διαφοροποιήσουμε τη δεξαμενή
υποδεικνύει ότι πρέπει να εστιάσουμε στα πλη- των πληρωμάτων μας.
157