Page 50 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 50

ΕN ΠΛΩ


                           έχουν άλλωστε την ίδια προσέγγιση όσον αφορά   στην Ευρώπη θα ήταν ακόμα χειρότερη, εφόσον
                           την ανανέωση του στόλου τους μέσω πωλήσεων   ο στόλος της ήταν σε θέση να μεταφέρει όλα τα
                           στη second-hand αγορά. Ενδεικτικά, MSC και ONE   οχήματα προς εξαγωγή.
                           δεν προβαίνουν σε όσες πωλήσεις προβαίνουν εται-  Στο πλαίσιο αυτό, η παράδοση 198 vehicle carriers
                           ρείες όπως η CMA CGM.                     έως και το 2027 (αύξηση του στόλου κατά 42%) θα
                           Εφόσον ληφθεί υπόψη αυτό το γεγονός, η εκτιμώ-  οδηγήσει και σε άνοδο των εξαγωγών. Ωστόσο, οι
                           μενη διαφορά της MSC από τη δεύτερη μεγαλύ-  τερματικοί στην Ευρώπη δεν είναι σε θέση να αντε-
                           τερη εταιρεία σε όρους μεταφορικής ικανότητας   πεξέλθουν στα σημερινά φορτία και δεν αναμένεται
                           είναι αυξημένη έναντι των τωρινών εκτιμήσεων.   να αυξήσουν τη διαχειριστική ικανότητά τους με τον
                           Μπορεί οι διαφορές να μην είναι δραματικές έναντι   ρυθμό που θα αυξηθεί ο παγκόσμιος στόλος.
                           των εκτιμήσεων υπό το πρώτο σενάριο, όμως κατα-
                           δεικνύουν έντονα τόσο τις διαφορετικές στρατηγικές  ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΤΑΞΙΔΙΑ, Η ΝΕΑ ΝΟΡΜΑ
                           που ακολουθούν οι εταιρείες όσο και την εστίαση της  ΕΛΕΏ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΤΗΣ ΕΡΥΘΡΑΣ
                           MSC να οικοδομήσει έναν γιγαντιαίο στόλο.  ΘΑΛΑΣΣΑΣ
                           Ένα άλλο σημαντικό συμπέρασμα που επιτρέπει   Η αναδιάταξη των routes, ελέω της κρίσης στην
                           η προσέγγιση της Sea-Intelligence υπό το σενάριο   Ερυθρά Θάλασσα, οδηγεί τα πλοία να πραγματο-
                           δύο έχει σχέση με την πραγματική σφοδρότητα   ποιούν τον περίπλου της Αφρικής. Το γεγονός αυτό
                           της μάχης για τη δεύτερη θέση. Επί του παρόντος,   μεγαλώνει σημαντικά τη διάρκεια των ταξιδιών και
                           είναι σίγουρο ότι η CMA CGM θα αναρριχηθεί στη   ωθεί τα πλοία να αυξάνουν την ταχύτητά τους.
                           δεύτερη θέση και η Maersk θα πέσει στην τρίτη.   Ωστόσο, η αύξηση της ταχύτητας των πλοίων μειώ-
                           Όμως, η διαφορά τους υπό το σενάριο ένα είναι   νει και την ενεργειακή αποδοτικότητά τους, προκα-
                           αρκετά μικρότερη έναντι εκείνης υπό το σενάριο   λώντας άνοδο των εκλυόμενων εκπομπών άνθρακα.
                           δύο. Το γεγονός αυτό υποδεικνύει ότι η Maersk δίνει   Στο πλαίσιο αυτό, δημοσίευμα του Bloomberg
                           εξαιρετικά μεγάλη έμφαση στην πώληση πλοίων   αναφέρει ότι, τους τελευταίους μήνες, οι επιπλέον
                           στη second-hand αγορά με στόχο την ανανέωση   εκπομπές των πλοίων υπολογίζονται στους 13,6
                           του στόλου της.                           εκατ. τόνους, περίπου όσο θα εξέπεμπαν εννέα
                           Παράλληλα, σημειώνεται ότι, σύμφωνα με στοι-  εκατομμύρια αυτοκίνητα την ίδια περίοδο.
                           χεία της Alphaliner, η MSC έχει επί του παρόντος   Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα στους πλόες
                           στόλο 813 πλοίων (5,8 εκατ. TEUs) και orderbook   των containerships από την Ασία στη Μεσόγειο,
                           105 πλοίων (1,3 εκατ. TEUs), η Maersk στόλο 699   με τις εκπομπές να έχουν καταγράψει άνοδο 63%
                           πλοίων (4,3 εκατ. TEUs) και orderbook 29 πλοίων   το πρώτο τρίμηνο του 2024 έναντι του τέταρτου
                           (385.686 TEUs) και η CMA CGM στόλο 633 πλοίων   τριμήνου του 2023.
                           (3,7 εκατ. TEUs) και orderbook 92 πλοίων (1,1 εκατ.
                           TEUs).                                    ΤΑ ΥΓΡΑΕΡΙΟΦΟΡΑ, ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
                           Την ίδια ώρα, όπως όλα δείχνουν, η MSC μένει  ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΠΛΟΙΏΝ
                           εκτός οποιασδήποτε συμμαχίας στις  τακτικές   Σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα κυμαίνονται οι παραγ-
                           γραμμές, γεγονός που δύναται να συνάδει με την   γελίες για υγραεριοφόρα πλοία το 2024, με τα διε-
                           επιθετική στρατηγική που ακολουθεί αναφορικά   θνή ναυπηγεία να έχουν αναλάβει την κατασκευή
                           με την ανάπτυξη του στόλου της. Μάλιστα, η MSC   104 τέτοιων πλοίων τους πρώτους τέσσερις μήνες
                           είναι σε θέση να ανταγωνιστεί επάξια τις ισχύουσες   του έτους. Πρόκειται για άνοδο της τάξεως του 70%
                           και μέλλουσες συμμαχίες στις τακτικές γραμμές,   σε ετήσια βάση, καθώς την ίδια περίοδο πέρυσι
                           δεδομένου ότι ο στόλος της έχει μεγαλύτερη μετα-  είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για 61 υγραεριο-
                           φορική ικανότητα από κάποιες από αυτές.   φόρα.
                                                                     Στο πλαίσιο αυτό υπογραμμίζεται ότι τα διατεθέντα
                           ΟΙ ΤΕΡΜΑΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΕΥΡΏΠΗΣ                 κεφάλαια για τέτοια πλοία έχουν σχεδόν διπλασι-
                           ΑΝΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΥΜΑ                    αστεί σε ετήσια βάση και ξεπερνούν τα $18,5 δισ.
                           ΠΑΡΑΔΟΣΕΏΝ VEHICLE CARRIERS               Μάλιστα, τα κεφάλαια για υγραεριοφόρα πλοία τη
                           Οι παραδόσεις πλοίων μεταφοράς οχημάτων θα   συγκεκριμένη περίοδο ξεπερνούν το άθροισμα των
                           οδηγήσουν σε άνοδο των ροών οχημάτων προς την   διατεθέντων κεφαλαίων για bulk carriers, tankers,
                           Ευρώπη, σε περαιτέρω συμφόρηση και σε προκλή-  containerships και vehicle carriers, βάσει των δεδο-
                           σεις για τους τερματικούς. Αυτά υπογραμμίζει ο κ.   μένων της VesselsValue.
                           Lasse Kristoffersen, CEO της Wallenius Wilhelmsen,   Σε ευρύτερο πλαίσιο, από την αρχή του έτους έως
                           σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times.  και τα τέλη Απριλίου τοποθετήθηκαν παραγγελίες
                           Ειδικότερα, ο κ. Kristoffersen χαρακτήρισε τους   για 420 bulk carriers, tankers, containerships, gas
                           τερματικούς εισαγωγής αυτοκινήτων της Ευρώπης   carriers, vehicle carriers, αθροιστικής αξίας που
                           «πάρκα αυτοκινήτων», ελέω των αυξημένων εξαγω-  ξεπερνά τα $32 δισ., σύμφωνα με τα δεδομένα της
                           γών οχημάτων από την Κίνα. Μάλιστα, η κατάσταση   VesselsValue.


         50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55