Page 48 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 48

ΕN ΠΛΩ


                          σκαρφάλωσαν στο 5% για τους 10ετείς τίτλους για   Παρά τις ανησυχίες για την πλεονάζουσα χωρητικό-
                          να υποχωρήσουν στη συνέχεια, αλλά κινούνται και   τητα ενόψει του 2024, η Alphaliner σημειώνει ότι η
                          σήμερα πάνω από το 4,5%. Δεδομένου του τερά-  ναυτιλία τακτικών γραμμών μπόρεσε να απορροφή-
                          στιου μεγέθους της αγοράς των αμερικανικών   σει αποτελεσματικά τη νέα χωρητικότητα λόγω των
                          ομολόγων, πιέσεις θα ασκηθούν και στα ομόλογα   εκτροπών μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας
                          τρίτων χωρών. Στην Ευρωζώνη, για παράδειγμα, οι   και της μείωσης της ταχύτητας πλεύσης των πλοίων
                          αποδόσεις των ομολόγων είναι μεν χαμηλότερες   ως απόρροια των αυστηρότερων περιβαλλοντικών
                          από αυτές στις ΗΠΑ, αλλά ακολουθούν τη διακύ-  κανονισμών.
                          μανση των αμερικανικών.
                          Στην Κίνα, μια μείωση του ρυθμού ανάπτυξής της  MAERSK: Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΓΡΑΜΜΏΝ
                          θα επηρέαζε το παγκόσμιο εμπόριο και την παγκό-  ΘΑ ΒΡΕΘΕΙ ΕΚ ΝΕΟΥ ΣΕ ΠΙΕΣΗ
                          σμια ανάπτυξη, ιδιαίτερα για τις χώρες με ισχυρές   Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων
                          εμπορικές και επενδυτικές διασυνδέσεις με αυτήν.  πρώτου τριμήνου προχώρησε ο κολοσσός των τακτι-
                          Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ                              κών γραμμών Maersk, κάνοντας λόγο για αποτε-
                                                                     λέσματα τα οποία συνάδουν με τις εκτιμήσεις του
                          ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ CONTAINERSHIPS               ελέω των διαταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα.
                          ΣΠΑΝΕ ΚΑΘΕ ΡΕΚΟΡ                           Ο CEO της Maersk, κ. Vincent Clerc, υπογράμμισε
                          Διαδοχικά ρεκόρ σπάνε οι παραδόσεις contain-  μεταξύ άλλων: «Η ζήτηση διαμορφώνεται στα άνω
                          erships, απότοκο του κύματος παραγγελιών που   όρια των εκτιμήσεών μας και οι συνθήκες στην
                          έλαβε χώρα τα προηγούμενα χρόνια. Συγκεκρι-  Ερυθρά Θάλασσα παραμένουν ως έχουν. […] Σε
                          μένα,  τον  περασμένο  Απρίλιο,  παραδόθηκαν    κάθε περίπτωση, ο υψηλός αριθμός πλοίων που θα
                          50 containerships μεταφορικής ικανότητας   παραδοθούν φέτος και το 2025 θα επιφέρουν νέες
                          333.000 TEUs, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ   προκλήσεις για την αγορά».
                          που σημειώθηκε τον Μάρτιο και αφορούσε παρα-  Για το 2024, η A.P. Moller-Maersk εκτιμά ότι το
                          δόσεις 41 containerships μεταφορικής ικανότητας   EBITDA της θα καταγραφεί στα $4 έως $6 δισ.
                          260.000 TEUs.
                          Τα κινεζικά ναυπηγεία ηγήθηκαν των παραδόσεων,  ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ: ΠΟΣΟ ΜΑΚΡΙΑ
                          παραδίδοντας τον Απρίλιο 37 containerships μετα-  ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ Η MSC ΑΠΟ
                          φορικής ικανότητας 221.000 TEUs. Τα κορεατικά  ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΏΝΙΣΜΟ;
                          ναυπηγεία ακολούθησαν με εννέα πλοία και 94.100   Ο κολοσσός των τακτικών γραμμών MSC έχει επι-
                          TEUs, ενώ τα ιαπωνικά ναυπηγεία παρέδωσαν τέσ-  δοθεί σε μια κούρσα αύξησης του στόλου του μέσω
                          σερα νεότευκτα containerships μεταφορικής ικα-  ενός εκτεταμένου προγράμματος παραγγελιών
                          νότητας 17.900 TEUs.                       πλοίων αλλά και μέσω της απόκτησης πληθώρας
                                                                     second-hand containerships. Η στρατηγική αυτή
                                                                     οδήγησε όχι μονάχα στον εκθρονισμό της Maersk
                                                                     και στην ανάληψη των ηνίων της liner ναυτιλίας
                                                                     από την MSC, αλλά και στη συνεχή διεύρυνση της
                                                                     διαφοράς που χωρίζει την MSC από τις υπόλοιπες
                                                                     εταιρείες της κατάταξης.
                                                                     Στο πλαίσιο αυτό, η Sea-Intelligence σε πρόσφατη
                                                                     ανάλυσή της επανεξετάζει τις εκτιμήσεις για την
                                                                     ανάπτυξη του στόλου των κορυφαίων liner εται-
                                                                     ρειών,  λαμβάνοντας υπόψη δύο διαφορετικά
                                                                     σενάρια. Στο πρώτο σενάριο, για τον καθορισμό του
                                                                     μελλοντικού μεγέθους του στόλου της εκάστοτε
                                                                     εταιρείας, η Sea-Intelligence υπολογίζει τον τωρινό
                                                                     στόλο και το μέγεθος του στόλου της εταιρείας,
                                                                     υποθέτοντας ότι όλες οι εταιρείες ακολουθούν
                                                                     παρόμοια στρατηγική αναφορικά με την πώληση
                                                                     πλοίων. Στο δεύτερο σενάριο, λαμβάνεται υπόψη η
                                                                     συγκεκριμένη στρατηγική που έχει ακολουθήσει η
                                                                     εκάστοτε εταιρεία όσον αφορά την πώληση πλοίων
                                                                     της τα τελευταία δύο έτη.
                                                                     Ο διαχωρισμός αυτός, βάσει της Sea-Intelligence,
                                                                     επιτρέπει έναν ακριβέστερο υπολογισμό του μεγέ-
                                                                     θους του στόλου της κάθε εταιρείας. Διαφορετικές
                                                                     εταιρείες της δεκάδας στις τακτικές γραμμές δεν


         48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53