Page 304 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 304
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ
δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις προοπτικές της μεταφέρεται από το πλοίο στην ακτή, ενώ
αμμωνίας. στη συνέχεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε
Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, διάφορες βιομηχανικές εφαρμογές, όπως
η Hanwha Ocean θα συνεργαστεί με τις σε θερμοκήπια ή σε εταιρείες παραγωγής
εταιρείες Amogy και Hanwha Aerospace, συνθετικών καυσίμων.
με στόχο την επιτάχυνση της απανθρακοποί- Η κίνηση της MOL εντάσσεται στο πλαίσιο
ησης της ναυτιλίας μέσα από την υιοθέτηση του σχεδίου «BLUE ACTION 2035» και έχει
ενός συστήματος της Amogy που αξιοποιεί θέσει ως στόχο την επίτευξη μηδενικών
αμμωνία μηδενικών εκπομπών για την πρό- εκπομπών αερίων θερμοκηπίου έως το 2050
ωση των πλοίων. στη «MOL Group Environmental Vision 2.2».
ΔΕΣΜΕΥΣΗ CO� ΣΕ LR1 TANKER, ΕΝΤΟΝΟ ΤΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ
Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΤΗΣ MOL ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ
Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΕΣ SMR
O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) ανακοίνωσε πρό- Το Ινστιτούτο Πλοίων και Μηχανικής Ωκε-
σφατα την απόφασή της να εγκαταστήσει το ανών της Κορέας (KRISO) ανακοίνωσε την
πρωτοποριακό σύστημα δέσμευσης διοξει- έναρξη ενός ερευνητικού προγράμματος
δίου του άνθρακα (CO2) και καθαρισμού των για την ενσωμάτωση μικρών αρθρωτών
καυσαερίων από οξείδια του θείου (scrubber αντιδραστήρων (Small Modular Reactors
SOx) «Fitree System». Το εν λόγω σύστημα, – SMR) σε πλοία υψηλών ταχυτήτων και
ανεπτυγμένο από την ολλανδική εταιρεία την ανάπτυξη υπεράκτιων πλατφορμών
Value Maritime B.V., θα εγκατασταθεί στο παραγωγής πυρηνικής ενέργειας από SMR.
δεξαμενόπλοιο «Nexus Victoria» τύπου LR1 Οι αντιδραστήρες SMR, με ισχύ παραγωγής
(75.000 dwt). έως 300 MWe, αποτελούν βιώσιμη λύση για
Η εγκατάσταση του συστήματος αναμένεται καθαρή ενέργεια. Εκτός αυτού, το παγκό-
να ολοκληρωθεί προς το τέλος του 2024 και σμιο ενδιαφέρον για τους εν λόγω αντιδρα-
έχει ως στόχο την αφαίρεση του 99% των στήρες είναι ιδιαίτερα αυξημένο λόγω των
οξειδίων του θείου και των σωματιδίων από κρίσιμων πλεονεκτημάτων τους. Συγκεκρι-
τα καυσαέρια (PM), ενώ ταυτόχρονα διαχω- μένα, οι SMR κατασκευάζονται σε εργοστά-
ρίζει και ανακτά έως και το 10% του CO2. Η σια ως τυποποιημένες μονάδες και μετα-
διαδικασία δέσμευσης του CO2 πραγματο- φέρονται στον τόπο εγκατάστασης όπου
ποιείται μέσω της αντίδρασης του συγκε- συναρμολογούνται, περιορίζοντας σημα-
κριμένου αερίου με μια ειδική χημική ουσία. ντικά το κόστος κατασκευής τους. Επιπλέον,
Η τελευταία, με το απορροφημένο CO2, θα οι SMR δεν απαιτούν μεγάλες δεξαμενές
αποθήκευσης των πυρηνικών υλικών, μει-
ώνοντας τις απαιτήσεις για έκτακτα μέτρα
ασφαλείας σε περιπτώσεις ακτινοβολίας.
Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, το
KRISO αναπτύσσει ένα υψηλής ταχύτητας
neo-panamax πλοίο εμπορευματοκιβωτίων,
χωρητικότητας έως 15.000 TEUs. Ταυτό-
χρονα, το εν λόγω πρόγραμμα πρόκειται να
εκτελέσει μια ολοκληρωμένη ανάλυση των
μέτρων ασφαλείας για πλοία που κινούνται
με πυρηνική ενέργεια. Παράλληλα σχεδι-
άζει τη δημιουργία μιας πλεούμενης πλατ-
φόρμας παραγωγής ενέργειας SMR σε
υπεράκτιες θαλάσσιες περιοχές, με στόχο
την παροχή ενέργειας σε νησιωτικές περι-
οχές και τη διευκόλυνση της εμπορευμα-
τοποίησης της πυρηνικής ενέργειας στη
θάλασσα.
Το πρόγραμμα, που θα διαρκέσει μέχρι το
2028, επιδιώκει την αξιοποίηση της πυρη-
νικής ενέργειας σε μη συμβατικές εφαρμο-
γές και την πιθανή παραγωγή εναλλακτικών
καυσίμων, όπως υδρογόνο και αμμωνία.
302