Page 302 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 302

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ


                                  τρία κατάρτια με ύψος πάνω από 100 μ. και   πτύσσεται υπό την αιγίδα του προγράμματος
          54 πολυτελείς           επιφάνεια ιστίων 1.500 τ.μ. το καθένα. Επι-  «Regional Co-Creation and Cross-Sectoral
          καμπίνες                προσθέτως, θα έχουν 54 πολυτελείς καμπίνες   Carbon Neutral Technology Development and
          θα διαθέτει             μεσαίου μεγέθους 70 τ.μ.              Demonstration», με στόχο την αντιμετώπιση
          το Orient                                                     των τριών κύριων προκλήσεων της ναυτιλίας:
          Express                 ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΤΗΣ ΑΜΜΏΝΙΑΣ ΕΝ ΠΛΏ:         απανθρακοποίηση, έλλειψη ναυτικών και
          Silenseas.              ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ  ασφαλής λειτουργία.
                                  ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΏΣ                        Η Imoto Shoun και η Marindows έχουν ανα-
                                  Η H2SITE έχει αναπτύξει την καινοτόμο τεχνο-  λάβει την κατασκευή του πλοίου, το οποίο θα
                                  λογία AMMONIA to H2POWER, μια ενσωμα-  τροφοδοτείται από μπαταρίες φορτισμένες με
                                  τωμένη λύση σε container για τη διάσπαση της   ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.
                                  αμμωνίας εν πλω. Αυτή η τεχνολογία έλαβε   Οι μπαταρίες αυτές είναι σχεδιασμένες για να
                                  Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον Lloyd’s   αντικαθίστανται εύκολα στα λιμάνια, προσφέ-
                                  Register (LR), δείγμα της ασφάλειας και της   ροντας μηδενικές εκπομπές CO2 σε όλο τον
                                  αποδοτικότητας του συστήματος.        κύκλο ζωής του καυσίμου.
                                  Η τεχνολογία AMMONIA to H2POWER παρά-  Η υιοθέτηση εύκολα αντικαταστάσιμων
                                  γει υδρογόνο από αμμωνία που μπορεί να χρη-  μπαταριών αντικατοπτρίζει τρεις κρίσιμες
                                  σιμοποιηθεί από κυψέλες υδρογόνου για την   αρχές στην  κατασκευή  πλοίων  επόμενης
                                  παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ή να τροφο-  γενιάς: τυποποίηση, εύκολη αντικατάσταση
                                  δοτηθεί απευθείας σε κινητήρες εσωτερικής   και μαζική παραγωγή των εξαρτημάτων του
                                  καύσης. Το σύστημα της H2SITE βασίζεται σε   πλοίου. Αυτοί οι παράγοντες ενισχύουν την
                                  ειδικές μεμβράνες, που επιτρέπουν μόνο τη   οικονομία κλίμακας, μειώνοντας το κόστος
                                  διέλευση μορίων υδρογόνου, επιτυγχάνοντας   παραγωγής και λειτουργίας του πλοίου, ενώ
                                  έτσι την απομόνωση του υδρογόνου από το   ταυτόχρονα ενδυναμώνουν την αποδοτικό-
                                  άζωτο και την τυχόν αδιάσπαστη αμμωνία. Η   τητα και τη βιωσιμότητα.
                                  χρήση αυτών των μεμβρανών βελτιώνει την   Το πλοίο, με μήκος 81 μ., πλάτος 13,5 μ. και
                                  αποδοτικότητα, καθώς το υδρογόνο ανακτάται   ταχύτητα 12,5 κόμβους, είναι προγραμματι-
                                  συνεχώς και με μεγαλύτερη καθαρότητα. Επί-  σμένο να ξεκινήσει δοκιμαστικές λειτουργίες
                                  σης, μειώνεται η ανάγκη για υψηλές πιέσεις   στη διαδρομή από το λιμάνι Kobe στο λιμάνι
                                  και θερμοκρασίες που συνήθως απαιτούνται   Hiroshima. Η ολοκλήρωση του έργου αναμέ-
                                  στη διάσπαση της αμμωνίας, συμβάλλοντας   νεται τον Μάρτιο του 2027, υποσχόμενο να
                                  στη μείωση του ενεργειακού και περιβαλλο-  προσφέρει ένα βιώσιμο μοντέλο για τη μελ-
                                  ντικού αποτυπώματος.                  λοντική ναυτιλία.
                                  Κατά την απονομή της AiP, η αξιολόγηση του
                                  σχεδιασμού και της διάταξης έλαβε υπόψη  ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΏΤΑ ΣΤΟΝ
                                  τους κανονισμούς του LR για πλοία που χρη-  ΚΟΣΜΟ AFRAMAXES ΚΑΤΑΝΑΛΏΣΗΣ
                                  σιμοποιούν καύσιμα με χαμηλό σημείο ανά-  ΑΜΜΏΝΙΑΣ
                                  φλεξης. Επιπλέον, διενεργήθηκε εκτενής   Η MISC, μέσω  της θυγατρικής  της  AET
                                  αξιολόγηση κινδύνου για την ασφαλή χρήση   Tankers, ήλθε σε συμφωνία χρονοναύλωσης
                                  αμμωνίας και υδρογόνου.               με την PETCO Trading Labuan Company Ltd
                                  Η  αξιοπιστία της τεχνολογίας  επιβεβαιώ-  (PTLCL) για τα πρώτα δύο Aframaxes διπλού
                                  θηκε τον Νοέμβριο στο πλοίο «Bertha B» της   καυσίμου αμμωνίας του κόσμου.
                                  Zumaia Offshore, αποδεικνύοντας την από-  Τα πλοία θα ναυπηγήσει η Dalian Shipbuilding
                                  δοσή της υπό πραγματικές υπεράκτιες συν-  Industry,  θυγατρική  της  China  State
                                  θήκες. Μετά την πλήρη τεχνική επικύρωση   Shipbuilding Corporation. Η υπογραφή της
                                  σε κλίμακα kW, οι επερχόμενες αναπτύξεις   συμφωνίας σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα
                                  πρόκειται να επεκτείνουν τους μεμβρανικούς   προς την υιοθέτηση της αμμωνίας ως βιώ-
                                  αντιδραστήρες της H2SITE σε MW.       σιμης εναλλακτικής για τις θαλάσσιες μετα-
                                                                        φορές.
                                  ΤΟ ΦΙΛΟΔΟΞΟ ΙΑΠΏΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ
                                  ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΠΛΟΙΟΥ        ΤΟ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟ HANWHA OCEAN
                                  Το Υπουργείο Περιβάλλοντος της Ιαπωνίας  ΕΠΕΝΔΥΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΜΕΛΛΟΝ
                                  έχει υιοθετήσει ένα φιλόδοξο σχέδιο  για  ΑΜΜΏΝΙΑΣ
                                  την ανάπτυξη και την κατασκευή ενός ηλε-  Σε ακόμα μία στρατηγική κίνηση με επίκεντρο
                                  κτρικού πλοίου εμπορευματοκιβωτίων δεύ-  το μέλλον της πρόωσης των πλοίων προχώ-
                                  τερης γενιάς, με χωρητικότητα 200 TEUs,   ρησε το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hanwha
                                  το μεγαλύτερο στην Ιαπωνία. Το πλοίο ανα-  Ocean (πρώην DSME), καταδεικνύοντας ότι


         300
   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307