Page 301 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 301
Mε την ευγενική χορηγία
& ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΠΡΟΣΕΧΏΣ ΣΤΗ ΜΑΓΧΗ πρόωσης των κρουαζιερόπλοιων Orient Express
Στον εξηλεκτρισμό των θαλάσσιων μεταφορών Silenseas, τα οποία αναμένεται να αποτελέσουν τα
μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ηνωμένου Βασι- μεγαλύτερα ιστιοφόρα πλοία στον κόσμο.
λείου προσβλέπει η εταιρεία DFDS, η οποία ανα- Η παράδοση από την Brunvoll θα αφορά ένα
κοίνωσε επένδυση ύψους 1 δισ. ευρώ σε υβριδικά σύστημα πρόωσης εξοπλισμένο με δύο ξεχωριστές
ηλεκτροκίνητα πλοία. προπέλες διαμέτρου 3,9 μ. η καθεμία. Οι συγκε-
Ειδικότερα, τα πλοία αυτά θα πλέουν στη Μάγχη κριμένες προπέλες θα έχουν ενσωματωμένο μηχα-
και θα μεταφέρουν εμπορεύματα και επιβάτες νισμό ρύθμισης των λεπίδων τους, ρυθμίζοντας
μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ. Τα έτσι τη δύναμη πρόωσης και συνεπώς τη βελτι-
πρώτα δύο πλοία θα εκκινήσουν εμπορικές λει- στοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου. Ακόμα, οι
τουργίες το 2030, ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα πριν προπέλες θα είναι πλήρως αναδιπλούμενες, για
από το 2035. να περιορίζουν την αντίσταση κατά τη διάρκεια
Η Μάγχη αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους της ιστιοπλοΐας, και θα τροφοδοτούνται απευθείας
ναυτιλιακούς διαδρόμους παγκοσμίως, με περίπου με ηλεκτρική ενέργεια. Επίσης, θα αντικατασταθεί
33% του εμπορίου μεταξύ ΕΕ και Ηνωμένου Βασι- το σύστημα Thrust-OD Box, το οποίο θα λειτουργεί
λείου να πραγματοποιείται μέσω αυτού. ως έδρανο ώσης με υδραυλικό σύστημα για τις
περιστρεφόμενες προπέλες, με στόχο τη βέλτιστη
ORIENT EXPRESS SILENSEAS: ρύθμιση των προπελών.
ΠΡΟΗΓΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΏΣΗΣ ΣΤΑ Επεκτείνοντας το ιστορικό της στα ταξίδια πολυτε-
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΙΣΤΙΟΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ λείας με τρένο, η Orient Express οδεύει προς την
Η Chantiers de l’Atlantique επέλεξε την εται- κατάκτηση των επτά θαλασσών με το Silenseas.
ρεία Brunvoll για την προμήθεια του συστήματος Τα μήκη τους θα φτάνουν τα 220 μ. Θα διαθέτουν
299