Page 249 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 249
βεια των αναφερόμενων ωρών εργασίας και την ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
ακεραιότητα των δεδομένων και την αποτελεσμα- ΤΏΝ ΠΛΟΙΏΝ ΣΤΗΝ ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑ:
τικότητα στην αποτύπωση της διαφοροποιημένης ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ
πραγματικότητας της ναυτικής ζωής. Το πρόγραμμα «Protecting Blue Whales and Blue
Μετά την καταθλιπτική πτώση της ευτυχίας Skies» με τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων
των ναυτικών το 2023, είναι ενθαρρυντικό να (VSR) δημοσίευσε τα αποτελέσματα για το 2023
εμφανίζεται μια πιο λαμπερή αρχή για το 2024. της μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις
Η Αποστολή, σε συνεργασία με εταίρους του ακτές της Καλιφόρνια, του μειωμένου κινδύνου
κλάδου, αντιμετωπίζει ενεργά τις συνεχιζόμενες για τις φάλαινες και του μειωμένου θορύβου των
προκλήσεις που επηρεάζουν την ευημερία των ωκεανών. Το εθελοντικό πρόγραμμα διήρκεσε
ναυτικών, παρέχοντας άμεση υποστήριξη μέσω από την 1η Μαΐου έως τις 15 Δεκεμβρίου 2023.
ενός παγκόσμιου δικτύου κέντρων ναυτικών και Τριάντα τρεις παγκόσμιες ναυτιλιακές εται-
επισκέψεων σε πλοία, προσωπικό, εθελοντές και ρείες συμμετείχαν στο εθελοντικό πρόγραμμα
ψηφιακές λύσεις, όπως η εφαρμογή «Happy at μείωσης ταχύτητας των πλοίων (Vessel Speed
Sea» για ναυτικούς. Reduction – VSR) που βασίζεται σε κίνητρα για
Σημαντική ήταν και η δέσμευση των ναυτιλιακών τη συμμετοχή των εταιρειών το 2023. Οι εται-
εταιρειών που ενθάρρυναν τα πληρώματα να ρείες μείωσαν τις ταχύτητες των πλοίων στα
συμμετάσχουν στην έρευνα, καθώς και οι ναυ- ανοιχτά της Καλιφόρνια, πλέοντας με 10 κόμ-
τικοί που αφιέρωσαν χρόνο για να ολοκληρωθεί βους ή λιγότερο στην περιοχή του Σαν Φραν-
η έρευνα. Χρειάζεται όμως να δοθούν κίνητρα σίσκο και του Κόλπου του Μοντερέι, όπως και
σε περισσότερους ναυτικούς να λάβουν μέρος στην περιοχή της Νότιας Καλιφόρνια.
στην έρευνα και να μοιραστούν τις εμπειρίες Το «Protecting Blue Whales and Blue Skies»
τους, καθώς η συμβολή τους είναι θεμελιώδης πέτυχε τα υψηλότερα επίπεδα συμμετοχής και
για τη δημιουργία θετικών αλλαγών στον κλάδο. συνεργασίας από την έναρξή του το 2014, ακόμα
και μετά τη σταδιακή κατάργηση των οικονομι-
κών κινήτρων. Οι ναυτιλιακές εταιρείες βραβεύ-
ονται σήμερα για το επίπεδο της απόδοσής τους.
Τα επίπεδα συνεργασίας συνεχίζουν να βελτιώ-
νονται και στις δύο περιοχές με συνολικό ποσο-
στό συνεργασίας 81% από τους συμμετέχοντες
για το 2023 σε σχέση με το 78% το 2022. Ο αριθ-
μός των συμμετεχόντων ήταν επίσης μεγαλύτε-
ρος από κάθε προηγούμενο έτος, ανεβαίνοντας
στις 33 από 23 ναυτιλιακές εταιρείες το 2022.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες που συμμετείχαν στο
πρόγραμμα του 2023 μείωσαν τις εκπομπές
ατμοσφαιρικών ρύπων τους κατά περίπου 1.250
τόνους NOx (οξείδια του αζώτου) και 45.000
μετρικούς τόνους αερίων του θερμοκηπίου.
Αυτοί οι αριθμοί αντιπροσωπεύουν μείωση 27%
στη ρύπανση από NOx και αερίων θερμοκηπίου
από τα πλοία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα,
σε σύγκριση με το 2016.
Οι διελεύσεις των πλοίων που συμμετείχαν στο
πρόγραμμα μείωσαν περίπου στο 58% τον κίνδυνο
θανάτων από χτυπήματα για τις φάλαινες απ’ ό,τι
εάν αυτά τα πλοία δεν μείωναν την ταχύτητά τους.
Τα πλοία είχαν επίπεδα ήχου που ήταν 5,4 dB
ανά διέλευση χαμηλότερα σε σύγκριση με τα
βασικά επίπεδα το 2016. Με τη μείωση της ηχο-
ρύπανσης, οι φάλαινες μπορούν πιθανότατα να
επικοινωνούν ευκολότερα.
Από τα 462.500 ναυτικά μίλια ωκεανού που δια-
νύθηκαν από όλα τα πλοία του προγράμματος,
τα 375.437 ναυτικά μίλια ήταν με 10 κόμβους ή
λιγότερο, που ισοδυναμεί με τον περίπλου της
Γης πάνω από 15 φορές.
247