Page 36 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 36

των οποίων οι αιτήσεις ασύλου έχουν απορρι-  λα, που εκτελέστηκε το 1942 από τις γερμανικές
                               φθεί τελεσίδικα», επισήμανε ακόμα ο  Έλληνας  αρχές κατοχής, και του λιμενοφύλακα Μαρίνου
                               πρωθυπουργός.                           Ζαμπάτη, που έπεσε το 1997 σε μάχη με λαθρέ-
                               Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας και  μπορους, που προσπαθούσαν να παραβιάσουν
                               Νησιωτικής  Πολιτικής,  κ.  Γιάννης  Πλακιωτάκης,  τα σύνορά μας. Ως έμπρακτη απόδειξη της τιμής
                               σημείωσε τα εξής:                       που οφείλουμε στον Μαρίνο Ζαμπάτη, βρίσκομαι
                               «Με ιδιαίτερη χαρά σάς καλωσορίζω στο Υπουρ-  σήμερα, 24 χρόνια μετά, στην ιδιαίτερα ευχάρι-
                               γείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για  στη θέση να σας ανακοινώσω ότι έχουμε προ-
                               μια σημαντική και ξεχωριστή τελετή. Σημαντι-  ωθήσει τις αναγκαίες πράξεις προκειμένου να
                               κή γιατί παραλαμβάνουμε δύο ακόμα υπερσύγ-  του απονεμηθεί ο αποστρατευτικός βαθμός του
                               χρονα περιπολικά σκάφη, με τα οποία ενισχύε-  Πλωτάρχη Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτο-
                               ται το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή.   φυλακής».
                               Η ενίσχυση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων  Να σημειωθεί, τέλος, ότι τα σκάφη έχουν ναυπη-
                               του Σώματος ήταν μία από τις σημαντικές προτε-  γηθεί στην Ιταλία με τις εξής προδιαγραφές:
                               ραιότητες που θέσατε, κύριε πρωθυπουργέ, αμέ-
                               σως μόλις ο ελληνικός λαός μάς εμπιστεύτηκε τη  •   Ολικό μήκος: 38,60 μ.
                               διακυβέρνηση της χώρας. Η ενίσχυση των επι-  •   Ολικό πλάτος: 7,45 μ.
                               χειρησιακών δυνατοτήτων, ο σωστός επιτελικός  •   Μέγιστη ταχύτητα: άνω των 35 κόμβων
                               σχεδιασμός και βεβαίως το αίσθημα ευθύνης, η  •   Υπηρεσιακή ταχύτητα: άνω των 32 κόμβων
                               εμπειρία και η αποφασιστικότητα των στελεχών  •   Μέγιστη ακτίνα ενέργειας με την οικονομική
                               του Λιμενικού Σώματος έχουν οδηγήσει στην ιδι-  ταχύτητα: άνω των 1.000 ν.μ.
                               αιτέρως αποτελεσματική φύλαξη των θαλάσσιων  •   Επιχειρησιακή ικανότητα (Sea State) με
                               συνόρων της πατρίδας μας, με τις μεταναστευτι-  κατάσταση θαλάσσης 5 κατά Douglas.
                               κές ροές να έχουν μειωθεί 85% το 2020 σε σχέ-  •   Αριθμός επιβαινόντων: 32 άτομα (12 μέλη
                               ση με το 2019 και 90% το α΄ τρίμηνο του 2021 σε   πλήρωμα + 20 επιβάτες/διασωθέντες)
                               σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.  •   Μέσο πρόωσης: δύο σύγχρονοι ναυτικοί
                               »Είναι μάλιστα ακόμα πιο σημαντικό το ότι τα   κινητήρες
                               εντυπωσιακά αυτά αποτελέσματα συνδυάζονται  •   Καύσιμο: diesel ναυτικού τύπου
                               με την τήρηση των κανόνων του διεθνούς δικαί-
                               ου, με ευαισθησία και με απόλυτο σεβασμό στην  Η δωρεά της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών
                               ανθρώπινη ζωή. Η Ελλάδα έχει θαλάσσια σύνο-  στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Αλεξανδρούπολης
                               ρα, που αποτελούν και σύνορα της Ευρωπαϊκής
                               Ένωσης, και τα προστατεύει αποτελεσματικά.  Την Παρασκευή 23 Απριλίου πραγματοποιήθη-
                               »Είναι, ταυτοχρόνως, ξεχωριστή η σημερινή τελε-  κε στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ο αγιασμός
                               τή, αφού τα δύο νέα σκάφη φέρουν τα ονόματα  του νέου υπερταχύπλοου περιπολικού σκάφους,
                               δύο  ηρώων  του  Λιμενικού  Σώματος.  Δύο γεν-  το οποίο εντάσσεται στη δύναμη του Κεντρικού
                               ναίων ανδρών, που έπεσαν στην πρώτη γραμμή  Λιμεναρχείου Αλεξανδρούπολης.
                               για τη Ελλάδα. Του πλωτάρχη Γεωργίου Κωτού-  Περιγράφοντας  τα  χαρακτηριστικά του  σκάφους



           34
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41