Page 60 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 60

ΕΝ ΠΛΩ


                                                                       ΑΠΑΝΘΡΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΡΥΘΡΑ
                                                                       ΘΑΛΑΣΣΑ: ΟΙ ΑΓΩΝΙΕΣ ΤΟΥ ROUND
                                                                       TABLE ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
                                                                       Τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς του
                                                                       Round Table της διεθνούς ναυτιλίας εξέφρα-
                                                                       σαν οι επικεφαλής  των ICS, INTERTANKO,
                                                                       INTERCARGO και BIMCO στο 14ο ετήσιο ναυτι-
                                                                       λιακό συνέδριο της Capital Link, που έλαβε χώρα
                                                                       στην Αθήνα την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου.
                                                                       Η συζήτηση του πάνελ επικεντρώθηκε στη μετά-
                                                                       βαση της ναυτιλίας στην απανθρακοποίηση και
                                                                       στον αντίκτυπο της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα.
                                                                       Σε σχετική τοποθέτηση, ο κ. Φαφαλιός ανέφερε
                                                                       ότι ο διεθνής νομοθέτης δεν θα πρέπει να «κατα-
                                                                       στρέψει» την αποδοτικότητα των υπαρχόντων
                                                                       ναυτιλιακών μοντέλων, συμπληρώνοντας ότι η
         Α-Δ:                 αύξηση και άρα αύξηση του μέσου όρου ηλικίας,   πράσινη πρόοδος θα πρέπει να αντιμετωπιστεί
         Σπυρίδων Πασχάλης,    ενώ τα bulk carriers καταγράφουν ισχυρή ανά-  με ρεαλισμό αλλά και αισιοδοξία. Ιδιαίτερα για
         Γεώργιος-Νικόλαος    πτυξη του στόλου, με αποτέλεσμα ο μέσος όρος   την αγορά των bulk carriers, επισήμανε ότι βρί-
         Γαβριήλ, Βασίλης Λο-
         γοθέτης, δρ Γεώργι-  ηλικίας να μειώνεται.                   σκεται κοντά στην επίτευξη των πράσινων στόχων
         ος Πατέρας, Γιώργος                                          με ορίζοντα το 2030. Σε ερώτηση για τον ρόλο της
         Αλεξανδράτος, Γιάννης   Η ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ         ψηφιοποίησης στο εγγύς μέλλον, ο πρόεδρος της
         Πλατσιδάκης, Χαράλα-
         μπος Σημαντώνης.     ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ          INTERCARGO σχολίασε ότι θα αλλάξει σημαντικά
                              Την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου ολοκληρώθηκαν   αρκετές λειτουργίες των πλοίων, ωστόσο ο ανθρώ-
                              οι αρχαιρεσίες για την εκλογή του ημίσεος των   πινος παράγοντας θα έχει πάντα τον τελευταίο
                              μελών του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του   λόγο.
                              Ναυτικού Επιμελητηρίου  της Ελλάδος, ενώ   Από την πλευρά του, ο κ. Nikolaus Schües, πρό-
                              μετά τη συνεδρίαση της νέας σύνθεσής του   εδρος της BIMCO, εμφανίστηκε αισιόδοξος για
                              για τη συγκρότησή του σε σώμα, την Πέμπτη 15   την επόμενη μέρα του κλάδου για τρεις λόγους,
                              Φεβρουαρίου, εξελέγησαν ο πρόεδρος, οι αντι-  όπως τόνισε. Ο πρώτος είναι ότι η ναυτιλιακή
                              πρόεδροι και τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής.  βιομηχανία από τη φύση της είναι αποδοτική.
                              Ακολουθούν οι εκλεγέντες (αλφαβητικά):  Παράλληλα, έχει ήδη σημειωθεί μεγάλη πρό-
                              •   Πρόεδρος: Δρ Γεώργιος Πατέρας       οδος αναφορικά με τη μείωση των εκπομπών
                              •   Α΄ & Β΄ αντιπρόεδροι: Γεώργιος Σπ. Αλεξαν-  των πλοίων, με τον κ. Schües να τονίζει ότι τα
                                 δράτος και Βασίλειος Λογοθέτης       βιοκαύσιμα αποτελούν μια άμεση λύση σε σχέση
                              •   Μέλη Διοικούσας Επιτροπής: Γεώργιος-Νι-  με καύσιμα όπως για παράδειγμα η αμμωνία. Ο
                                 κόλαος Γαβριήλ, Σπυρίδων Πασχάλης, Ιωάν-  τρίτος παράγοντας αισιοδοξίας, κατά την άποψή
                                 νης Πλατσιδάκης, Χαράλαμπος Σημαντώνης  του, είναι ότι η δημόσια εικόνα της ναυτιλίας έχει
                              Μετά το πέρας της συνεδρίασης και την ολοκλή-  βελτιωθεί σε σχέση με πέντε χρόνια πριν.
                              ρωση των σχετικών διαδικασιών, παρευρέθηκε   Ο κ. Emanuele Grimaldi, πρόεδρος του ICS, επι-
                              στην αίθουσα συνεδριάσεων του ΝΕΕ o υφυ-  κεντρώθηκε στις ελλείψεις της εφοδιαστικής
                              πουργός Ναυτιλίας, κ. Ιωάννης Παππάς, ο οποίος,   αλυσίδας στην Ευρώπη, που δυσχεραίνουν την
                              αφού συνεχάρη τους νεοεκλεγέντες, επαίνεσε   ενεργειακή μετάβαση των θαλάσσιων μεταφο-
                              το Επιμελητήριο για το έργο του και για τη συνο-  ρών. Όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε, στην
                              λική προσφορά του στην ανάπτυξη της ελληνι-  Ευρώπη δεν είναι εγκατεστημένες εταιρείες
                              κής ναυτιλίας. Ο υφυπουργός, μάλιστα, τόνισε   παραγωγής μπαταριών ή μικροκυκλωμάτων, η
                              πως το υπουργείο στηρίζει το έργο του ΝΕΕ και   συντριπτική πλειονότητα των οποίων συγκεντρώ-
                              προσβλέπει σε ακόμα μεγαλύτερη συνεργασία   νονται στην Ασία. Ο Ιταλός πλοιοκτήτης σημεί-
                              μεταξύ των δύο φορέων.                  ωσε ότι οι νομοθέτες είναι αρκετά πιο «σκληροί»
                              Ο πρόεδρος του ΝΕΕ, δρ Γεώργιος Πατέρας,   απέναντι στη ναυτιλία και στο μερίδιο που της
                              αφού ευχαρίστησε με τη σειρά του τον υφυ-  αναλογεί σχετικά με τις εκπομπές επιβλαβών
                              πουργό για την παρουσία του, επισήμανε πόσο   αερίων, όταν η αντίστοιχη συμβολή των οδικών
                              σημαντική  είναι η στήριξη  του ΥΝΑΝΠ στο   μεταφορών είναι αισθητά μεγαλύτερη.
                              σύνολο των θεμάτων που αντιμετωπίζει η ελλη-  Ο πρόεδρος της INTERTANKO, κ. Paolo d’Amico,
                              νική ναυτιλία, ενώ εξήρε την αγαστή και εποικο-  φάνηκε αισιόδοξος ότι η μετάβαση της παγκό-
                              δομητική συνεργασία του ΝΕΕ με το υπουργείο.  σμιας οικονομίας σε μορφές ενέργειας με χαμη-
                                                                      λότερο ανθρακικό αποτύπωμα δεν θα επηρεάσει


         60
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65