Page 21 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 21
Ο κ. Βασίλης Α. Παπαγιαννόπουλος, συνεχίζοντας την αρθρογραφική παράδοση τριών γενιών
της οικογένειάς του, συζητά για το πώς οι προκλήσεις στο περιβαλλοντικό μέτωπο επιδρούν
στο hands-on μοντέλο ναυτιλιακής διοίκησης, για τις δεξιότητες των νέων που θα
αποτελέσουν το επόμενο εργατικό δυναμικό της βιομηχανίας και για τη διάθεση συμμετοχής
νεότερων πλοιοκτητών και managers σε φορείς εκπροσώπησης της ελληνικής ναυτιλίας.
Η ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΡΑΣΗ,
ΕΧΕΓΓΥΟ ΓΙΑ
ΤΗΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΜΑΣ
Συνέντευξη του κ.
Βασίλη Α. Παπαγιαννόπουλου, ❶ Ποιες είναι οι σκέψεις σας για το πρά- από μόνη της για να καλύψει πλήρως τις ανάγκες
διευθυντή της σινο μέλλον της ναυτιλίας; Πώς μπορεί της κάθε εταιρείας και επομένως νομίζω πως θα
Common Progress Co. Na. S.A.,
μια διαχειρίστρια εταιρεία που ακολου- πρέπει να χρησιμοποιήσουμε συνδυαστικές λύσεις
στον Γιάννη Θεοδωρόπουλο θεί το hands-on μοντέλο διοίκησης να για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αυτό
ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις; έως ότου αναπτυχθούν οι κατάλληλες τεχνολο-
Νομίζω πως είναι νωρίς για να γνωρίζουμε προς γίες, όπως carbon capture για πλοία ή τεχνολο-
τα πού φυσάει ο άνεμος ως προς το θέμα των καυ- γικές βελτιώσεις στις μηχανές καύσης και στον
σίμων και των τεχνολογιών που θα ηγηθούν της σχεδιασμό των πλοίων ή, ακόμα, στον σχεδιασμό
πράσινης μετάβασης στην ποντοπόρο ναυτιλία. και στη διαχείριση των ταξιδιών και των λιμανιών
Αυτό που, κατά τη γνώμη μου, μοιάζει πιθανότερο με τρόπο οικολογικό.
είναι η χρήση όλων των διαθέσιμων καυσίμων Είναι σημαντικό να αναπτυχθεί ένα καλά μελε-
στην πρώτη φάση τουλάχιστον αυτής της μετά- τημένο πλαίσιο από τον ΙΜΟ, έτσι ώστε να δημι-
βασης συνδυαστικά με τις υπάρχουσες τεχνολο- ουργεί επαρκή κίνητρα σε παραγωγούς και προ-
γίες. Υπάρχουν πολλοί τύποι πλοίων (LNG, LPG, μηθευτές καυσίμων, κατασκευαστές μηχανών
tankers, containers, bulkers, car carriers, κ.λπ.), και πλοίων, ναυτιλιακές εταιρείες, ναυλωτές,
πολλοί τύποι trading (tramp, liner, κ.λπ.), πολλές ερευνητικά κέντρα και άλλους συμμετέχοντες.
αβεβαιότητες σχετικά με τη διαθεσιμότητα καυσί- Βασικό ζητούμενο πρέπει να είναι η παροχή επαρ-
μων σε ικανές ποσότητες, καθώς και αβεβαιότητα κών καυσίμων, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του
σχετικά με τις τεχνολογικές εξελίξεις. Αν, επιπλέον κάθε τύπου πλοίου, για να μη διαταραχθεί η ομαλή
αυτών, λάβουμε υπόψη και τα διαφορετικά μεγέθη διεξαγωγή του εξαιρετικά πολυδαίδαλου και ευαί-
και ηλικίες σε καθεμία από τις παραπάνω κατη- σθητου –όπως βλέπουμε όλο και περισσότερο τα
γορίες, τότε γίνεται προφανές ότι καμία από τις τελευταία χρόνια– δικτύου του θαλάσσιου εμπο-
υπάρχουσες επιλογές καυσίμου δεν αρκεί για ρίου. Και πάλι αυτό μέχρι να ανακαλυφθούν οι
να επιτευχθούν οι συλλογικοί στόχοι που έχουμε κατάλληλες τεχνολογίες που πραγματικά επιτρέ-
θέσει με τρόπο που να είναι οικονομικά και τεχνο- πουν ριζικές αλλαγές για την οικολογική μετάβαση
λογικά βιώσιμοι. της ποντοπόρου ναυτιλίας στο σύνολό της και στις
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες διάφορες υποκατηγορίες της.
επιλογές διαθέσιμες για τα διαφορετικά είδη της Θεωρώ επίσης πως πρέπει να είναι σαφής προτε-
ποντοπόρου ναυτιλίας. Καμία από αυτές δεν αρκεί ραιότητα να βελτιωθεί η ενεργειακή αποδοτικό-
21