Page 84 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 84

ΕΝ ΠΛΩ


                              Clarksons Research, τονίζει ότι το 2023 τοποθε-  Πέραν αυτού, όπως σημειώνει δημοσίευμα των
          7.295 πλοία         τήθηκαν παραγγελίες για 539 πλοία κατανάλω-  Financial Times, η έλλειψη πλοίων έχει βάλει
          διαθέτουν           σης εναλλακτικών καυσίμων, αριθμός που αντι-  και φρένο στις εξαγωγικές βλέψεις της Κίνας,
          σημαντικές          στοιχεί στο 45% του τονάζ που παραγγέλθηκε. Η   καθώς δεν υπάρχει τρόπος να μεταφερθούν τα
          τεχνολογίες         μερίδα του λέοντος αφορά πλοία διπλού καυσί-  ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται εκεί στην
          εξοικονόμησης       μου LNG (220 παραγγελίες, εκ των οποίων τα 152   Ευρώπη.
          ενέργειας.          δεν ήταν LNG carriers), ενώ σε 125 διαμορφώ-  Ειδικότερα, το 2020 και εν μέσω της πανδημίας,
                              θηκαν οι παραγγελίες πλοίων διπλού καυσίμου   οι εταιρείες διαχείρισης car carriers προχώρησαν
                              μεθανόλης, σύμφωνα με τα ίδια δεδομένα.  στη διάλυση μέρους των στόλων τους λόγω της
                              Την ίδια ώρα, η υιοθέτηση τεχνολογιών εξοικονό-  χαμηλής ζήτησης. Πλέον, με τη ζήτηση να έχει
                              μησης ενέργειας επιταχύνεται, με τα λεγόμενα   αυξηθεί, ο διαθέσιμος στόλος δεν επαρκεί για να
                              «eco» πλοία να αποτελούν σήμερα το 32% της   ικανοποιήσει τη ζήτηση. Εκτός αυτού, η εικόνα
                              χωρητικότητας, συμπεριλαμβανομένου περίπου   αναμένεται να μεταβληθεί –ουσιαστικά– από
                              50% στα segments των VLCCs και Capesizes,   πλευράς προσφοράς σε περίπου τρία χρόνια.
                              όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Clarksons.   Επιπλέον, το 2023 εκτιμάται ότι μεταφέρθηκαν
                              Περίπου 7.295 πλοία διαθέτουν σημαντικές   περίπου 23,4 εκατ. οχήματα διά θαλάσσης, επί-
                              τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, συμπερι-  πεδα που συνιστούν ρεκόρ. Οι εισαγωγές της
                              λαμβανομένων 47 με αιολική πρόωση. Περισσό-  Ευρώπης αυξήθηκαν κατά 40%. Την ίδια ώρα, η
                              τερα από 30 υπάρχοντα πλοία διαθέτουν τεχνο-  Κίνα υπολογίζεται ότι εξήγαγε 4,3 εκατ. οχήματα,
                              λογίες δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα, ενώ   με την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα να ακολου-
                              άλλα 22 τέτοια πλοία βρίσκονται υπό παραγγελία.  θούν.

                              ΚΙΝΕΖΙΚΑ VS ΝΌΤΙΌΚΌΡΕΑΤΙΚΑ              ΑΥΞΗΣΗ ΓΙΑ ΤΌ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΌ
                              ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ: ΠΌΙΌΣ Ό ΝΙΚΗΤΗΣ ΤΌΥ 2023     ΧΑΡΤΌΦΥΛΑΚΙΌ ΤΗΣ J.P. MORGAN
                              Οι πανηγυρισμοί συνεχίζονται για τα κινεζικά   Στη νορβηγική ναυπηγική βιομηχανία στρέφεται
                              ναυπηγεία, καθώς, πέραν του γεγονότος ότι   ο τραπεζικός κολοσσός J.P. Morgan για την κατα-
                              εξασφάλισαν τη συντριπτική πλειοψηφία των   σκευή δύο CSOV (Construction Service Operation
                              παραγγελιών του προηγούμενου έτους, βρέθη-  Vessels) πλοίων. Όπως υπογραμμίζει σε σχετική
                              καν στην κορυφή και στις παραδόσεις πλοίων.   ανακοίνωση η εταιρεία Ulstein Verft, τα εν λόγω
                              Mάλιστα, το 2023 αποτέλεσε το τρίτο διαδοχικό   πλοία θα είναι εξοπλισμένα με υβριδικό σύστημα
                              έτος κατά το οποίο τα ναυπηγεία της Νότιας   πρόωσης που θα αξιοποιεί μπαταρίες, ενώ θα
                              Κορέας έχασαν την πρωτοκαθεδρία τους από τα   είναι σε θέση να καταναλώνουν και μεθανόλη.
                              αντίστοιχα κινεζικά.                    Ο κ. Andrian Dacy, Global Head της J.P. Morgan
                              Ειδικότερα, όπως αναφέρουν κινεζικά ειδησεο-  Asset Management’s Global  Transportation
                              γραφικά μέσα, μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου   Group, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Τα συγκεκρι-
                              2023, οι παραδόσεις πλοίων από κινεζικά ναυ-  μένα τελευταίας τεχνολογίας CSOVs θα διαδρα-
                              πηγεία ανήλθαν σε πλοία χωρητικότητας 38,09   ματίσουν κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη και στην
                              εκατ. dwt, επίπεδα που αντιστοιχούν περίπου στο   παράδοση ανανεώσιμης ενέργειας, αλλά και
                              50% των συνολικών παραδόσεων. Πλέον, το σκή-  στην απανθρακοποίηση της ενέργειας παγκο-
                              πτρο των παραδόσεων δύσκολα θα περάσει στη   σμίως».
                              Νότια Κορέα για το 2023.                Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη παραγγε-
                              Πέραν αυτού, τα κινεζικά ναυπηγεία φαίνεται   λία βασίζεται σε δικαίωμα προαίρεσης το οποίο
                              να εκτιμούν ότι θα βρεθούν στην κορυφή και το   είχε εξασφαλίσει η Bernhard Schulte Offshore το
                              2024, προβλέποντας ότι κεντρικό ρόλο θα δια-  2023, οπότε και είχε προβεί σε παραγγελία δύο
                              δραματίσουν οι παραγγελίες για νέα πλοία κατα-  τέτοιων πλοίων. Τα δικαιώματα προαίρεσης μετα-
                              νάλωσης εναλλακτικών καυσίμων, όπως LNG,   βιβάστηκαν στην J.P. Morgan Asset Management,
                              μεθανόλη και υδρογόνο.                  η οποία και αποφάσισε τη χρήση τους.
                              Στο πλαίσιο αυτό, η κινεζική ναυπηγική βιομη-
                              χανία θέτει έναν φιλόδοξο στόχο, σημειώνει το  ΣΕ ΙΣΤΌΡΙΚΑ ΧΑΜΗΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
                              Reuters, να κατασκευάζει τα μισά από τα πλοία  ΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΠΕΙΡΑΤΕΙΑΣ
                              που θα καταναλώνουν καθαρότερα καύσιμα   Ο αριθμός περιστατικών πειρατείας έμεινε στα-
                              μέχρι το 2025.                          θερός σε όλο τον κόσμο το 2023, σε ιστορικά
                                                                      χαμηλό επίπεδο, παρά την εκ νέου κλιμάκωση
                              ΕΛΛΕΙΨΗ CAR CARRIERS, ΠΌΝΌΚΕΦΑΛΌΣ  της έντασης στην Ερυθρά Θάλασσα και στον
                              ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΑ                            Ινδικό Ωκεανό, όπως ανακοίνωσε το MICA Center,
                              Η ναυλαγορά των car carriers διανύει περίοδο   το γαλλικό κέντρο που ασχολείται με την ασφά-
                              υψηλών ναύλων, απότοκο της έλλειψης πλοίων.   λεια της ναυσιπλοΐας.


         82
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89