Page 83 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 83
Mε την ευγενική χορηγία
Ψίθυροι και απόηχοι στις ναυτιλιακές πρωτεύουσες
16.550 TEUs. Ως εκ τούτου, το «προβάδισμά» της
στην κατάταξη της μεταφορικής ικανότητας ένα-
ντι της Maersk ανήλθε σε 1,12 εκατ. TEUs κατά το
προηγούμενο έτος.
Ο στόλος της MSC στα τέλη του 2023 αποτελού-
νταν από 783 πλοία μεταφορικής ικανότητας 5,6
εκατ. TEUs, ενώ, σύμφωνα με την Alphaliner, η
εταιρεία έχει υπό ναυπήγηση ακόμα 122 πλοία
μεταφορικής ικανότητας 1,47 εκατ. TEUs.
Υπενθυμίζεται ότι Maersk και MSC ανακοίνωσαν,
τον Ιανουάριο του 2023, το τέλος της συμμαχίας
τους 2M Alliance από τον Ιανουάριο του 2025. Οι
δύο κολοσσοί φαίνεται να ακολουθούν διαφορε-
τικές στρατηγικές: η MSC επεκτείνει ταχέως το
μέγεθος του στόλου της, ενώ η Maersk από το
2021 ακολουθεί μια πιο «συντηρητική» πολιτική,
ανανεώνοντας τον στόλο της μόνο με πλοία που
μπορούν να καταναλώσουν πράσινα καύσιμα. Η
δανέζικη εταιρεία φαίνεται πως «απειλείται» από
την τρίτη προσώρας CMA CGM, η οποία αύξησε
τον στόλο της κατά 5,5% το 2023, ενώ έχει υπό
ναυπήγηση πλοία μεταφορικής ικανότητας
1,2 εκατ. TEUs.
«ΕΚΡΗΞΗ» ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΕ ΠΡΑΣΙΝΑ
ΠΛΌΙΑ ΚΑΙ ΣΤΌ ΒΑΘΌΣ Ό CII
Παρά τις σημαντικές επενδύσεις σε φιλικότερα
προς το περιβάλλον πλοία που έλαβαν χώρα το
2023, χιλιάδες πλοία θα βρίσκονται στην κλίμακα
αξιολόγησης D ή Ε υπό τον CII, με αποτέλεσμα οι
πλοιοκτήτες να πρέπει να λάβουν άμεσα μέτρα
για την ανανέωση των στόλων τους τα επόμενα
τρία χρόνια.
Τα παραπάνω αναφέρει στο Green Technology
Tracker η Clarksons Research, η οποία εκτιμά
επίσης ότι το 45% του υφιστάμενου στόλου
των δεξαμενόπλοιων, των bulk carriers και των
containerships θα βαθμολογούνται με D ή E εάν
εξακολουθούν να επιχειρούν στα διεθνή ύδατα το
2026 και δεν έχουν τροποποιήσει την ταχύτητα ή
τις προδιαγραφές τους.
Ακόμη, ο Steve Gordon, επικεφαλής ερευνών της
81